Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Nah, dit dus:
Verder weinig nieuws. De lijmverbindingen lijken het prima te houden. Binnen niet al te lange tijd zal de dame dus weer volledig ‘vert’ zijn.
Qua onderhoud is er zo ongeveer een nieuw LPG filter nodig en is het tijd voor de 160k beurt. Dat doen we ook binnenkort.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Dus…
Dan ga je de Flashlube™ aanvullen en doe je meteen de rechterpit (dimlicht) omdat die er zo bij stond:
En dan kom je er achter dat er linksachter ook een pit stuk is. Alleen blijkt er dan niet zozeer een gloeidraad door, maar zit er ongeveer een halve liter regenwater in de behuizing!
Nou ja, de behuizing leeggegoten, de rubber seal schoongemaakt (en in het raamrubber-vet gezet), nieuwe pit erin, en het werkt weer naar behoren.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Goed, even samenvatten. Bij aankoop:
Na een WTF-momentje op de A20:
Donor-grill zo lang maar gemonteerd:
De donor-grill daadwerkelijk laten doneren:
En toen was la Dame verte eindelijk weer origineel!
En dan ook dit nog even. Na 60k km (ietsje meer dan de aangeraden 50k km) de K&N inlegfilter ook maar eens schoongemaakt:
Zo’n setje ingezet:
Resultaat:
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Merk je veel verschil in vermogen met een K&N filter i.p.v. de originele?
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Het verschil tussen een standaard papieren filter en een K&N inlegfilter is duidelijk merkbaar. Let wel, met “duidelijk merkbaar” moet je ook weer geen heel groot verschil verwachten.
Welk verschil merk ik zelf dan? Om te beginnen verbeterde mijn benzineverbruik. Niet schokkend veel maar genoeg om op te merken, denk aan 2 tot 3 liter op een volle tank benzine. Daarnaast merk je verschil bij het file-rijden en inparkeren, de auto bokt merkbaar minder laag in de toeren. En dan is er nog iets dat slecht is uit te leggen, maar als ik dan toch een poging moet doen: de motor is wat gretiger, reageert wat sneller op het gas, en heeft vooral in het middengebied van het toerenbereik wat meer koppel.
Tegen de tijd dat er een nieuwe auto komt (ergens voorbij de 2 ton/over een jaar of 2) zal ik ook zeker weer van plan zijn om ook daar de inlegfilter te vervangen. Het is dus geen wereld van verschil maar de centen vind ik het zeker waard!
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Drie weken Frankrijk en elke andere Xsara die je daar zag rijden had een ontbrekende chevron..
Enne, laat eens een strakke kentekenplaat maken voor voorop
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb dezelfde ervaring mbt het filter. Ik heb dan wel een GREEN AIR, maar de ervaring is hetzelfde.
Het is net dat kleine beetje dat de auto wat fijner maakt.
Grappig om te zien dat jij geen hoes om je ABS stekker heb zitten, waarom ik dat dan weer wel heb.
Heb jij wel een motorkap isolatie? Die heb ik dan weer niet.
Overigens mooie parkeerplek
En natuurlijk fijn dat de neus weer helemaal netjes is.
Dat klinkt mooi, maar ik heb een 1.4HDi versie, ook een idee als je daar een verschil mee gaat merken?
groeten
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Denk het niet eerlijk gezegd. Ik heb een 110pk tweeliter HDi en merk nauwelijks verschil. Eigenlijk alleen een heel klein beetje tussen de oren.
Heb natuurlijk wel dik honderdduizend kilometer geen papieren filter hoeven verversen, dus de investering is er wel uit inmiddels.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
En toen kwam ik wat tegen in het portiervakje…
“Oh ja, die had ik ook nog!!”.
Vooruit, toch maar eentje plakken.
Verder de 160k beurt gehad (pas bij 163k ) en dat was allemaal 100% in orde. Nog een €50 brandstofbon erbij gekregen ook (actie).
Volgend puntje op de agende: de LPG filter laten vervangen.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Uhm tja, mooi is anders z’n sticker..
Maar mooi om te zien dat het neusje weer in orde is..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Dat is het mooie van stickers, als het je tegen gaat staan kan het eraf.
In die hoek zat eerst een plakker van de Citroën Winter-check. Dat stond stukken minder.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bij mij zit daar een sticker met Citroën en Total er op, zoals het hoort
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij mij ook, lekker subtiel in grijstinten.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Weinig te melden.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…