Simpele vraag,
wat behoort de klepspeling te zijn van een M25/648 motor?
Dat is dus de Turbo Diesel 1 motor.
BVD
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
0,3 inlaat 0,2 uitlaat afstellen bij koude motor
Dank u
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
waarom zou de inlaat ruimer staan dan de uitlaat, de uitlaat kant wordt namelijk heter dus is dat niet logisch lijkt me














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een CX diesel is één van de zeer weinige motoren waarbij de inlaat ruimer staat dan de uitlaat. Zie de werkplaatshandboeken van citroen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
oke vandaar, maar dat staat niet in alle cx boeken volgens mij
Dat zal wel te maken hebben met het ontbreken van een intercooler op onze uitvoeringen?
Maar goed, kleppen gesteld, een hoop soepelheid terug gewonnen. All is well.
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
heeft niets met intercooler te maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waarmee dan wel?
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Ben wel ff benieuwd waar het wel mee te maken heeft. Normaal wordt door de uitstroom van hete uitlaatgas de uitlaatklep heter dan de inlaat. Dat is denk ik bij de meeste wel duidelijk. Door de hitte zet het materiaal daarom ook verder uit, waardoor de speling van een uitlaatklep vaak groter is dan de inlaat. De uitlaatklep is meestal wel groter dan de inlaat. Het enige dat ik mij kan bedenken is het verschil in de materiaal samenstelling van beide kleppen, wat genoodzaakt dat bij deze motoren de inlaat een grotere speling heeft dan de uitlaat. Iemand een idee of reden?





























Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Correctie: uitlaatklep is kleiner dan inlaatklep.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Sorry Jantje je hebt gelijk, slip of het toetsenbord.