13 van de 51
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

Mijn Visa GTI 115
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1126

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 01 september 2011 09:45 PM
  [ # 181 ]

Dat is natuurlijk mogelijk, maar daar kom ik snel genoeg achter.

En deze stang is heel snel weer te wisselen hij zit niet echt verstopt, het is het probern waard maar eerst aan

zo’n stang zien te komen.

Citroen zelf heeft nooit iets met een GTI op sportief gebied gedaan.

Wel met de Trophee, Chrono en de 1000 Pistes 4x4.

Die hebben allemaal dezelfde motor en hetzelfde onderstel, is dus totaal anders.

Maar daar is wel het een en ander aan veranderd, maar heeft niets met een GTI te maken.

Mijn VISA is aan de voorzijde een Peugeot 205 GTI in de huid van een Citroen VISA. Heel bijzonder, dat wel.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  

Visa GTI 115
> 1100 berichten

- Visa GTI 115ch
Gepost: 04 september 2011 03:20 PM
  [ # 182 ]

We hebben weer twee tourtochten achter de rug, Vrijdag j.l. in de omgeving van Beilen waarbij we vrijwel alle

dorpen van midden Drenthe aan deden.

Zaterdag met de Visa Club vanuit Scherpenzeel.Fr. een route uitgezet door de immer enthousiaste en niet te

missen Maurice van Maurik door de Weerribben en omgeving.

Ook deze tour voerde ons naar plekjes waar alleen een kenner van deze omgeving dit kan verzorgen.

Het was een prachtige tocht en eindigde in Blokzijl op een groot terras aan de sluis.

En net als overal is bij een sluis altijd heel veel te zien. 

Vandaag Zondag de VISA GTI 115 weer op de autotrailer gezet en hoop, voorzien van de juiste velgen en banden.

Een droge dag zal het morgen wel niet worden als ik de weerberichten mag geloven, de slicks liggen achter in de

Jumpy en zijn dus zo te ruilen.

Ook hebben we weer 80 liter benzine bij ons, voor morgen de Assen circuit dag van de Renault Sportief Club.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 04 september 2011 07:04 PM
  [ # 183 ]

Heb je er al een nieuwe startermotor/solenoïd ingegooid?

Je weet waarom visa`s achterruitverwarming hebben hè? blank stare

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

Visa GTI 115
> 1100 berichten

- Visa GTI 115ch
Gepost: 05 september 2011 09:00 PM
  [ # 184 ]

De circuit dag op Assen is weer voorbij, die begon natuurlijk met regen en een spiegelgladde baan.

Na twee stortbuien werd de baan snel droog door de doorbrekende zon en wind, dus snel tijd om de wielen met

slicks te monteren.

Dan stap je in een totaal andere auto en rij je met de Renaults 5 Turbo’s en Coupes mee.

Ik ben 1.5 uur aaneen blijven zitten en plankgas over de baan, met als eindresultaat ruim 200 km aan rondjes.

Aan alles komt een eind, om 5 uur ging de lamp op rood en kon hij op de autotrailer, hij staat nu voldaan uit

te rusten. Ik ga, VISA GTI 115 tot volgende maand.

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 05 september 2011 09:31 PM
  [ # 185 ]

Veel plezier Kees!

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17394

- CX 2400 Super
Gepost: 24 september 2011 03:34 AM
  [ # 186 ]

van de voorpagina

Citroën, maar dan anders: Kees’ Visa GTi 115

Citroëns die niet meer origineel zijn, maar door hun eigenaars radicaal aan hun persoonlijke wensen zijn aangepast. Wat zijn dat voor auto’s en wat is er allemaal aan veranderd? Wie zijn hun eigenwijze eigenaars? Hoe reageert de Citroën-gemeenschap? In deze zesde aflevering: Kees de Waard Wagner en zijn Visa GTi 115.

foto: Kees in actie tijdens CitroRacing Historique 2011

Originaliteit of persoonlijkheid
Op de diverse subfora van historische Citroëns wordt veel gediscussieerd over originaliteit. Zelfs discussies over detailvragen, bijvoorbeeld of een buitenspiegel voor een bepaalde combinatie van modeljaar en uitvoering nu verchroomd moet zijn of gematteerd, worden met religieus vuur gevoerd. Er zijn echter ook Citroën-rijders die zich van deze religieuze originaliteit niets aantrekken en hun auto’s radicaal aan hun eigen wensen aanpassen. Sommigen zullen het ‘fout’ vinden, anderen ‘moedig’. De redactie van het Citroën-Forum heeft enkele van deze ‘foutmoedige’ forumleden aan de tand gevoeld.

Kees
Op het forum is Kees bekend als “Visa GTI 115”, daarbuiten als Kees de Waard Wagner. In de jaren ‘70 was hij monteur bij Citroën Nederland aan het Stadionplein, een periode waarover hij smakelijke verhalen kan vertellen. Verhalen over zulke bijzondere Citroëns als de 350-vrachtwagen, de Ami coupé M35 en de GSA birotor. Hij onderhield deze auto’s voor Stadionplein-klanten, maar hij reed ook bij nacht en ontij met bevriende Citroën-liefhebbers naar Frankrijk om dergelijke bijzonderheden naar Nederland te halen. In die tijd stond er nog een slagboom tussen Frankrijk en België en kon het transport van een M35 zonder kentekenbewijs leiden tot arrestatie! Na het Stadionplein heeft Kees jaren bij het Gemeentelijk Vervoerbedrijf gewerkt en inmiddels geniet hij in het rustige Drenthe van zijn pensioen. “Nooit meer sleutelen”, dacht hij bij de verhuizing en dus nam hij niets van zijn persoonlijke garage-uitrusting mee. Wie zijn topic Mijn Visa GTI 115 kent, weet dat er niet veel terecht is gekomen van het voornemen om nooit meer te sleutelen. En dat is maar goed ook!

Van Alpine A110 naar Visa GTi 115
Kees heeft 25 jaar lang in een Alpine A110 1300 gereden. Hij heeft er van alles mee beleefd, op de weg tijdens reizen naar Spanje, Portugal en Schotland, maar ook op diverse circuits. Het hoogtepunt was een tocht van 2.000 km door Tunesië. In januari 2008 komt er naast de Alpine plaats voor een Visa GTi 115. De Visa komt van voorbij Lyon, wat voor Kees een keiharde eis is: “Roest is de grootste vijand van de Visa en het minst leuk om te herstellen.” Wanneer kenners Visa GTi 115 lezen, weten ze direct dat het niet over een normale GTi gaat, maar over een heel bijzondere uitvoering die nooit in Nederland geleverd is. De 1.6 liter-motor met 115 pk komt uit een Peugeot 205 GTi, tezamen met vele andere onderdelen. In een Visa van slechts 850 kg levert deze motor spectaculaire prestaties. Van januari tot november 2008 sleutelt Kees aan de Visa om de APK-afkeurpunten te verhelpen die de vorige eigenaar tot verkoop hadden doen besluiten. Op 23 november is het dan eindelijk zover: de Visa gaat het circuit van Assen op. Slechts een keer hoeft Kees de auto aan de kant te zetten: een scheurtje in een koelwaterslang kost hem 20 minuten. Aan het einde van de dag staat de teller op 70 ronden oftewel 290 kilometer en het oordeel is duidelijk: “Hij gaat als de brandweer. Het is een hele belevenis, het is één groot feest!”

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 Super
Gepost: 24 september 2011 03:38 AM
  [ # 187 ]

Visa, maar dan anders
In maart 2009 gaat de Visa opnieuw het circuit van Assen op. Sinds november 2008 zijn er een aantal verbeteringen aangebracht. Bestuurdersstoel, radiateur en koelslangen zijn vervangen, een tweede vin is erbij gezet en de thermostaat doorgeboord voor een betere doorstroming. Het resultaat is opmerkelijk, de Visa rijdt duidelijk sneller en heeft er geen moeite mee om zwaarder gemotoriseerde auto’s bij te houden. Bij zoveel plezier is een tank snel leeggereden, dus moet de Visa naar de kant om te tanken. Het starten daarna resulteert in dikke witte rook: de koppakking! Kees benadert het probleem positief: “Direct besef ik dat er een hoop werk in aantocht is, maar dat vind ik niet erg. Alles gaat uit elkaar, zodat ik er mijn motor van kan maken.” Sindsdien sleutelt Kees voortdurend aan zijn Visa. Hij neemt aan veel rallys en circuitdagen deel en hoewel hij iedere keer tevreden uitstapt, valt hem toch ook steeds weer iets op dat nog geoptimaliseerd kan worden. Deze Visa blijft vooral “anders” omdat het eigenlijk een 205 GTi in lichte Visa-verpakking is. De bestuurders van DS’sen en SM’s die door Kees gepasseerd worden, vinden dat niet altijd even leuk… De Visa-liefhebbers reageren echter altijd enthousiast wanneer Kees in zijn topic over weer een nieuw snelheidsavontuur bericht.

Citroën, maar dan anders
In de serie “Citroën, maar dan anders” hebben wij eerder Rees trax, japv’s Xantia Exclusiver, sans-pareils CX 25 Turbo VEMS, Egberts vierdeurs DS décapotable en Bossies lekker giftige AX behandeld. Heb je zelf een Citroën die vergaand gemodificeerd is, of ken je iemand anders met zo’n Citroën die wel wat aandacht verdient? Dan stellen we je mailtje aan .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) zeer op prijs.

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 24 september 2011 09:14 AM
  [ # 188 ]

Leuk stukje!!!!

Jeroen

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 24 september 2011 09:34 AM
  [ # 189 ]

Ere wie ere toekomt, men belijdt zijn geloof zoals hij/zij wil Wink

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 24 september 2011 02:41 PM
  [ # 190 ]

Mooi stukje inderdaad! En wat een geweldig wagentje is dat toch Cool

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 24 september 2011 09:12 PM
  [ # 191 ]

Origineel of niet origineel, ik trek het me niet aan, in elk geval een mooie aparte verschijning in deze trim.
Doe zo voort!

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Visa GTI 115
> 1100 berichten

- Visa GTI 115ch
Gepost: 02 oktober 2011 02:11 PM
  [ # 192 ]

Rens ik kom net van de boot af uit Corsica en heb eindelijk weer verbinding.

Rens… bij deze bedankt voor het leuke stukje geschreven over mij en de VISA GTI 115.

Ik hoop dat deze nu in een ander daglicht komt te staan en dat er in de toekomst meerdere van deze Visa’s

zullen verschijnen naar aanleiding van dit verhaal.

Het is prachtig speelgoed…

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 02 oktober 2011 11:37 PM
  [ # 193 ]

Een bijzondere auto verdient bijzondere aandacht! Smile

Profiel  

Visa GTI 115
> 1100 berichten

- Visa GTI 115ch
Gepost: 10 oktober 2011 05:33 PM
  [ # 194 ]

De VISA GTI 115 heeft weer 4 weken gestaan door afwezigheid van zijn baas.

Hij start direct zonder probleem maar ik had hem een nieuwe startmotor beloofd.

Dus aan het werk, maar dat valt heel erg tegen,ik heb hem ooit te goed vastgezet met

ook de beugel aan de achterzijde.

De startmotor zit helemaal verstopt achter het GTI injectiespruitstuk en slangen en oliefilter.

Er is al heel veel weg onder de motorkap maar om het ook weer goed te monteren ga ik ook eerst de radiateur

verwijderen dan wordt alles beter zichtbaar.

Maar ik zou er Zondag mee gaan rijden in de Visaclub herfstrit en daar zie ik nu van af.

Ik ga nu de geplande veranderingen aan bumper en bumperbalk direct uitvoeren, ik heb net een nieuwe

bumperbalk besteld, dan kan ik daar lekker in boren en zagen, de bumper zelf is al klaar.

Dus allemaal gaten op de plaats waar de nummerplaat zit. Ook de thermostaat ligt reed op de werkbank.

Tevens krijgt een koelslang wat aandacht met een extra rubber wand.

Het gemonteerde tape geeft precies waar dat nodig is.

Profiel  

Visa GTI 115
> 1100 berichten

- Visa GTI 115ch
Gepost: 13 oktober 2011 09:01 PM
  [ # 195 ]

De startmotor is er af dat was geen lolletje, hij was met 5 bouten aan de motor gemonteerd. Door mijzelf…

En juist bij die ene bout van de achtersteun daar kon je niet bij, gevolg hele voorzijde is er af.

In het westen daar ligt een nieuwe in de doos op me te wachten, maar kom daar pas volgende week.

Wel heb ik van de week een nieuwe bumperbalk mogen ontvangen en heb daar aan de voorzijde de gaten in gemaakt

en aan de achterzijde een lange gleuf. Ook twee witte nummerborden gehaald en alle gaten ook hier in over gezet.

Een en ander ging vrij voorspoedig en ziet er uit alsof dit goed gaat lukken. De VISA GTI 115 krijgt een andere

uitsraling in 2012. De slicks hebben mooie rode velgen en ook de nummerplaat met de koelgaten krijgt deze rode kleur.

Ook wordt de houten spoiler in deze rode kleur gezet net als een rode bies op de voorbumper nadat deze geheel in het

zwart is gespoten. Voor de oranje velgen komt er een oranje nummerbord met deze koelgaten.

De thermostaat zit er weer in met twee extra gaatjes om de circulatie wat te bevorderen voor hij te warm wordt.

Je zal maar niks anders te doen hebben…

Profiel  

13 van de 51
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook