Airco display
jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 24 september 2011 02:51 PM

Beste Forumgenoten,

nee, geen probleem, maar wel een verhaal dat ik met jullie wil delen. Aangezien het een Picasso betreft heb ik het bericht in deze afdeling geplaatst. Mocht dit niet juist zijn, alvast mijn verontschuldiging.

Lampje van aircodisplay stuk. Aircodisplay eruit gehaald. Lampje eruit gehaald, en op naar de dealer voor een nieuw lampje. Mederwerker magazijn komt na overleg met de monteur met het volgende: “de lampjes verkopen we niet los (zijn van Philips), en als u het gemaakt wilt hebben dan moeten we de hele unit vervangen, en dat kan wel 500 euro kosten”. Gelukkig gaf hij nog wel het advies om eens goed rond te kijken bij speciaalzaken van lampen, je weet immers maar nooit.

Oké, daar sta je dan. Gelukkig zit er een automaterialenzaak haast letterlijk om de hoek. Daar heb ik dan ook maar meteen drie nieuwe lampjes gekocht (vervang ze maar meteen allemaal), en ik moest het vorstelijke bedrag van 5,25 euro achterlaten. Even wat stoeien met het dashboard, en 10 minuten later was alles weer gefikst.

Citroen Nederland heeft blijkbaar het beleid dat de lampjes niet los verkocht mogen worden, vervangen van het display is dus de enige mogelijkheid. Tenminste, als je zelf niet even de moeite neemt om je dashboard uit elkaar te halen. Is gelukkig niet moeilijk, ook niet voor mij, en echt technisch ben ik nu ook weer niet te noemen (ben eigenlijk bioloog!).

Wat vinden jullie eigenlijk van dit beleid?

Een groet aan allen uit een zonnig Tilburg

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  

Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 24 september 2011 09:34 PM
  [ # 1 ]

Te zot voor woorden.

Maar als je eens rond vraagt/kijkt zijn er genoeg voorbeelden van. Mijn buurman repareert witgoed, veel bedrijven vervangen complete onderdelen terwijl het onderdeel goed te repareren is.
We leven in een wegwerpmaatschappij.

Wie stopt zijn sokken nog?
Zie je nog wel eens kinderen buiten spelen met van die leren kniestukken op de broek?

Profiel  

hobbyist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 25 september 2011 08:01 PM
  [ # 2 ]

Bij mijn picasso (2003) heb ik de lampjes ook vervangen maar daar werkt de verlichting nog steeds niet.
Mij werd ook vertelt dat de unit vervangen en ingeleerd moet worden.
Aangezien alles nog werkt en met een zaklamp eropschijnen ook nog alles te zien is laat ik het maar zo,of iemand moet nog een andere opcie hebben?

Groeten hobbyist

picasso 1.8 16v van 2003

Profiel  

jschijvens
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

- Xsara Picasso 2.0 HDI
Gepost: 27 september 2011 03:01 PM
  [ # 3 ]

Dus toch de lampjes. Bij mij werkte één lampje niet, en daardoor was het display bijna niet af te lezen. Met een zaklamp inderdaad wel. Als alle drie de lampjes er goed inzitten moet het display weer normaal werken.

“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”

Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/

Profiel  

hobbyist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 29 september 2011 11:27 PM
  [ # 4 ]

Alle lampjes zitten er goed in maar branden niet.
Alle lampjes zijn ook tegelijk uit gegaan maar na lampjes verv werkt het dus nog niet.
Ik weet ook niet of een bepaalde draad achter op de unit stroom moet krijgen zodat ik dat zou kunnen meten?
Als er nog iedeen zijn verneem ik het graag.

Groeten hobbyist

picasso 1.8 16v van 2003

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook