Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Wie kan me het antwoord geven op de vraag welke maten boeten en moeren in de cx zijn verwerkt. Veel bouten en moeren hebben een standaard spoed (iso?) maar er zijn ook afwijkende maten gebruikt. Afgezien van het feit dat het soms constructief wenselijk is om een fijnere spoed te gebruiken, kom ik ook bouten/moeren met een afwijkende spoed op plaatsen tegen waar daarvoor geen constructieve noodzaak is. Zo ontdekte ik vandaag dat de bouten waarmee de kap over de poulies zijn bevestigd een fijnere spoed hebben. Waarom? En welke spoed is dit?
Ik weet dat er ook draadmaat m7 is gebruikt. Is deze wel voorzien van standaardspoed?
Achtergrond van mijn vraag is dat ik mijn thermostaathuis van nieuwe boutje wil voorzien en ontdekte dat dit wel boutjes met een standaard spoed zijn. Simpel, maar de boutjes waarmee mijn bobines zijn bevestigd op het motorblok hebben een afwijkende maat (M7?). En dus ook de boutjes van de riemoverkapping zijn weer afwijkend qua spoed.
Ik vraag me dus af welke afwijkende maten ik moet kopen om redelijk voorzien te zijn, aangezien er bij altijd wel een moertje in de ‘diepte’ verdwijnt die vervolgens spoorloos is.
Ps. Gezien het probleem van afbrekende moeren op het thermostaathuis bedacht ik mij dit probleem op te lossen door draadeinden in het blok te draaien ipv boutjes. Vervolgens de zaak vastzetten met moertjes. Goed idee?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Zou kunnen met een borgmoertje.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS