Hi GSA liefhebbers,
Weer een Belg hier.
Ik heb me 3 maanden geleden een GSA aangekocht.
De bedoeling was om er dagelijks korte afstanden mee te doen en dat doet die perfect.
Hier enkele fotos:
Maar oude wagens hebben natuurlijk wel eens een probleempje en deze heb ik ook reeds.
3 weken geleden in 1 week 3 defectjes en dat was ontmoedigend .
a) Wieldeksel verloren (maar ook terug gevonden)
b) Voorste ruitenwisser dood
c) choke hendel los gekomen (Handgas hendel in het Nederlands denk ik)
Problemen a) en b) zijn opgelost dus heb de moed weer bij elkaar geraapt .
Voor c) zoek ik nu een oplossing.
Hier een foto van het defect zoals ik het vond onder de motorkap:
Je kan zien dat het hendeltje aan de kabel hangt.
Net naast/onder de bevestigningsvijs op de hendel kan je ook het staafje zien dat uit de behuizing is gekomen. (het hant vast aan een veertje)
Ik heb alles terug in elkaar gestoken maar ik mis een veertje denk ik om alles op zijn plaats te houden.
Op http://www.gs-gsa-ig.de/ heb ik een tekening gevonden van de carburator.De scan is onduidelijk maar ik denk een veertje te zien. Maar niet hoe het vast moet gezet worden, dit veertje ben ik ook kwijt.
Nu ziet het er zo uit. Het staafje komt bij gebruik uit de behuizing zoals je kan zien op de foto
Ik zoek nu meer info over de Weber carburator en de choke hendel.
Als er iemand zo vriendelijk zou willen zijn om een foto te posten van hoe het er zou moeten uit zien dan kan ik opzoek gaan naar een reserve onderdeel.
Ook weet ik niet of die veertje apart in de handel waren/zijn, dus alle info is welkom.
Ik zou het zonde vinden om een ander carburator te kopen en slopen voor 1 veertje.
Naast de GSA ben ik een een LePtron aan het opbouwen. Maar deze moet nu even wachten tot de GA weer 100% in orde is. Ik hoop op 15/10 de gsa in order te hebben zodat een toertje op Spa kan gedaan worden met de GSA (24h van de 2cv).
Mvg
Bart
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoi Bart,
Mooie GSA X3! Welkom hier.
Ik begrijp je probleem niet helemaal: Je choke ziet er nu uit alsof hij kan werken?
Een los veertje zal je niet gemakkelijk vinden, denk ik. Een sloop/gebruikte carburateur kan je eerder helpen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Er hoort idd een veer onder te zitten maar in principe is die niet cruciaal voor het functioneren en is ook niet om de boel bij elkaar te houden. De choke wordt er alleen wat stijver door.
Dit verschijnsel heb ik al vaker gezien bij Webertjes. Als je die as er volledig terug intikt dan zal het e.e.a. weer stevig zitten. Echter, de as zal door de verschillende krachten waarschijnlijk wederom loskomen. Je zou er een drupje lijm bij in kunnen doen, wie weet houdt het…
Mooie dame trouwens! Jammer van het ontbrekende chevronnetje.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik denk dat het makkelijkst is om een sloop carburateur te zoeken en die te gebruiken om die van jou weer te repareren.
Midfriesland schreef:.... Als je die as er volledig terug intikt dan zal het e.e.a. weer stevig zitten. Echter, de as zal door de verschillende krachten waarschijnlijk wederom loskomen.
Hi allen,
Bedankt voor de snelle reacties.
En zoals het op de laatste foto te zien is werkt het ook terug.
Maar het komt idd terug los (na 4 keer te gebruiken al), ik hoopte dat het veertje diende om het samen te houden.
mmm vreemd dat weber en pers passing gebruikt heeft, het is eigenlijk een goede zaak dat het asje ook aan een veertje hangt anders was ik dit ook kwijt en kon zeker ik niet meer choken.
Ivm de chevron daar ben ik nog naar opzoek, idd spijtig dat deze er niet is.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Het loskomen van het asje uit de behuizing heb ik opgelost door met een klein beiteltje en een klein hamertje (toch voorzichtig) een beschadiging op het asje aan te brengen.
Het asje klemt weer als vanouds. Zit alweer heel wat jaartjes.
dirkvdmei schreef:Het loskomen van het asje uit de behuizing heb ik opgelost door met een klein beiteltje en een klein hamertje (toch voorzichtig) een beschadiging op het asje aan te brengen.
Het asje klemt weer als vanouds. Zit alweer heel wat jaartjes.
Mmm dat is idd een goede tip. Ik ga er eens over nadenken om het zo te doen.
Had je de carburator uitgebouwd om dit te doen of in de wagen gelaten?
Na de laatste herstelling is het nog niet terug los gekomen.
Heel onverwacht blijft het mooi op z’n plaats.