Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het zou me niet verbazen als dit het actief koolfilter is die benzinedampen uit de tank opslaat. Zodra het koolfilter vol is met benzine, wordt dat aan het injectiesysteem toegevoerd. Zodoende verdwijnen de benzinedampen niet zomaar naar de buitenlucht .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zit daar onderhoud aan aan zo’n filter?
Ik neem aan dat je het steeds over dampen heb of bedoel je echt benzine? Er zit namelijk geen aansluiting naar de injectie-rails.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Er is gelukkig geen onderhoud aan zo’n actief koolfilter. Dampen uit de tank worden opgeslagen en omgezet in vloeibare benzine. De aansluiting zal op een aanvoerleiding zitten. Bij andere Citroëns en andere merken met standaard zo’n actief koolfilter heb ik ook nog nooit de aansluiting van het actief koolfilter op de injectie rails gezien .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De aansluitingen gaan niet naar het benzine circuit.
Het zit namelijk echt aangesloten op de slang vlak boven de gasklep
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heerlijk om te zien dat een CX Turbo altijd nog weer complexer kan!
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Om het feestje echt compleet te maken nog ff airco en cruise control erbij bouwen
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Precies - anders krijg je maar pleinvrees onder de kap.
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Haha
Ik zit net even te Googelen naar het systeem van de brandstofdampen, maar daar valt weinig over te vinden voor een CX.
Als het systeem alleen wat benzinedampen opvangt dan lijkt me dat het geen negative invloed heeft op de prestaties? (De kat zelf wel natuurlijk)
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister eens even bezig geweest om spiegel recht te vervangen.
Dit omdat deze niet zo netjes meer zat en het lakwerk van de “nieuwe” spiegel beter is als dan van de oude.
Eerst kwam ik dit tegen, de nieuwe heeft 1 stand, waar de oude er 3 heeft.
Dan kwam er nog even een WTF momentje…
De linker heeft niet de pin waar de schroef in kan om de spiegel vast te zetten aan het voetje…
Er jammer want hier was het me juist om te doen.
Goed uiteindelijk de beste onderdelen van beide gebruikt zover mogelijk. Het zit er nu gelukkig wel een stukje steviger op als de oude
Het blijft lastig om de rechter spiegel juist afgesteld te krijgen. Ooit heb ik hem wel eens helemaal goed gehad. Maar het zit nu vaak net niet goed…
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De linkerkant van de dashboard verlichting werkt niet meer.
Ik kan alleen het lampje niet vinden
Iemand een idee welke ik moet hebben?
Even als voorbeeld de achterkant (dit is niet de tellerbak die in de auto zit):
Of moet ik een deel uit elkaar halen dat het lampje ergens onder zit?
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Uit mijn hoofd zeg ik dat je de kap om de snelheidsmeter (a/d achterkant) er af moet schroeven, daar zitten nog 2 of 3 lampjes.
Succes!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Onder het zwarte deel zit helemaal niets!
Je heeft nooit wat uit elkaar te halen voor lampjes te wisselen, alles zit gewoon achterop waar je bij kan
Toch wel handig om een reserve unit te hebben waar je dat eerst even mee kan uitproberen
Het was toch het lampje die op foto 2 van mijn vorige post die aan de zijkant van het zwarte zit. Degene die er het dichtste bij zit zo’n beetje in het midden.
Die had ik blijkbaar niet goed vast gedraaid…
Goed inmiddels werken alle lampjes weer
Gister had ik ook nog even het interieur eens lekker schoon gemaakt.
Eerst alles netjes schoongemaakt met APC (All Purpose Cleaner)
Daarna netjes in de Natural Look gezet van Poorboys
Zo ziet alles er weer diep zwart uit en het kunstof wordt ook gevoed
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Netjes hoor! En leuk hè, die lampjes. Je kunt direct bij de lampjes, en binnenin zitten dan kleurloze plasticdelen in die het licht mogen transporteren naar de plek waar je het nodig hebt. Blijft best wel iets van over ...
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat klopt.
Er zit een klein foutje in het design waardoor er link boven in de snelheidsmeter een beetje een “gat” valt in het licht
Volgens mij is dat bij elke serie 2 zo
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Netjes zo!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S