1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Leaklock
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 19 september 2011 07:13 PM

Hierbij wil ik jullie waarschuwen geen Leaklock in je LHM te doen.
Heb het spul , mede door enkele positieve berichten op dit forum , gebruikt om een stuurhuislekkage te dichten .
Dat hielp niet ; echter naar nu blijkt is mijn hele hydraulische systeem bevuilt met slijmerige vlokken volgens garage van der Laan .
De klacht was dat , na de stuurhuisrevisie , de stuurbekrachtiging er spontaan mee kapte.
Kwam dus door een verstopte HDregelaar.
De LHM was vrij vers nog , half jaartje oud.
De garage gaat nu de HD regelaar vernieuwen en proberen de boel schoon te krijgen .
Garanderen doet hij echter bij voorbaat niets.
Dus: een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Zit er zwaar aan te denken om die Leaklock firma aan te schrijven en schadevergoeding te vragen, temeer omdat ze het ook aanbevelen in hydraulische systemen.

Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 september 2011 08:41 PM
  [ # 1 ]

Oei, dat is balen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
le sud
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 09-11-2010

Gepost: 19 september 2011 08:54 PM
  [ # 2 ]

Wat de…. Ik ben al niet zo van de additieven, balen man!
Inderdaad aanschrijven die lui, als het op de fles staat en lhm is niet uitgesloten in de bijsluiter
wie weet.

1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 september 2011 09:18 PM
  [ # 3 ]

Toon maar eens aan dat het door de leaklock komt.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 september 2011 09:19 PM
  [ # 4 ]

Dat vrees ik ook….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 19 september 2011 09:24 PM
  [ # 5 ]

Heb leaklock al vaker gebruikt, ook in combinatie met LHM, en zoiets nog niet meegemaakt.

Ik zal het eens testen in een glazen pot!

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 20 september 2011 01:43 AM
  [ # 6 ]
Falk schreef:

Heb leaklock al vaker gebruikt, ook in combinatie met LHM, en zoiets nog niet meegemaakt.

Ik zal het eens testen in een glazen pot!

Misschien ook eens flink verwarmen daarbij , LHM kan aardig heet worden in bepaalde situaties.
Aanschrijven doe ik ze zowieso , vind wel dat ze dit moeten weten.
Bewijzen is weer een ander verhaal .
Het is zij tegen mij.
Toch voor € 30,- voor 150 ml. flesje mag je wel kwaliteit verwachten en een gedegen testfase.
Ik hou mijn hart vast wat de garage gaat rekenen voor zo`n klus trouwens; hoewel van den Laan wel schappelijk is geloof ik.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 20 september 2011 11:35 AM
  [ # 7 ]

T kan net zo goed reageren met iets ander aan troep in je systeem. Dat je LHM groen is wil niet zeggen dat je leidingen helemaal schoon zijn, slechts dat de troep in je systeem niet loslaat Razz En wellicht dat leaklock de troep wel losmaakt omdat het een weekmaker is. Dus doet het zn werk goed Wink
Ik ken ook genoeg lui die het met succes in hun lhm hebben gemikt en kwamen niet met deze verhalen thuis dus ik denk het volgende; het feit dat 2 dingen tegelijkertijd plaats vinden is geen garantie dat het ook een relatie heeft.

Jammer maar helaas in deze

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 20 september 2011 02:00 PM
  [ # 8 ]

De XM van mij is net een half jaartje van de Hydraurincage, dus redelijk schoon mag je verwachten dan.
Dat het dan aan losgekomen deeltjes zou liggen is onwaarschijnlijk , dan zouden andere Citroëns daar ook last van moeten hebben gehad.
Kwam nog wel een reaktie tegen van iemand die het ook voor z`n stuurhuis gebruikt had en die klaagde dat `ie daarna altijd problemen met de hydrauliek gehad heeft.
Leaklock is een weekmaker en niet bedoeld om schoon te maken ,daar hebben we weer andere additieven voor. Wink Hydraurincage bijv.
Kreeg nog wel bericht van de firma die het maakt .
Ze willen een LHM monster en dat in een lab laten onderzoeken.
Pff.., zal we al weggemieterd zijn .
V/d Laan heeft wel foto`s gemaakt zei `ie.
Tja , bewijzen is moeilijk hè .
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 20 september 2011 02:21 PM
  [ # 9 ]

Dat is allemaal leuk in de theorie Dirk, maar na in spoelmiddelbehandeling niet meer in je leidingen? Moet je JP eens vragen, die krijgt volgens mij nog steeds troep uit zn systeem na 3 spoelbeurten.

Dat leaklock een weekmaker is en geen reinigingsmiddel wil niet zeggen dat het geen troep losweekt. Kijk maar naar minerale motorolie en volsyntheet. Als je volsynth in een motor gooit waar mineraal in zit komt er ook veel troep los. En dat is een smeermiddel en geen reinigingsmiddel, toch gebeurt het. Rara Wink
De wereld zou heel anders zijn als de theorie altijd perfect aansloot op de praktijk Razz

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 20 september 2011 05:28 PM
  [ # 10 ]

Ben bang dat je gelijk hebt Matthijs.
Alleen toch wel vreemd dat ik dat wel heb en anderen niet.
Zou die Leaklock misschien reageren op overblijfselen van de Hydraurincage ?
Kan ook nog.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 20 september 2011 05:54 PM
  [ # 11 ]

Dat is nog niet eens zo’n gekke gedachte.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 21 september 2011 03:28 PM
  [ # 12 ]

Helemaal met Matthijs eens Wink.
Het hydraulisch systeem van Citroën is behoorlijk gecompliceerd met tig aan hydrauliek onderdelen enerzijds en de marginale minerale basis van LHM anderzijds is het LHM systeem daardoor zeer gevoelig voor vervuiling. LHM moet voor drukopbouw, smering, koeling en zeer minimale reiniging zorgen van o.a. de HD-pomp, vering-demping, stuurbekrachtiging en de remmen.

Het voorgeschreven onderhoud aan het LHM systeem door Citroën was meer gericht op onderhoudskosten dan het LHM systeem daadwerkelijk perfect te houden. In het laatste geval is het beter om ieder jaar, hooguit om de 2 jaar LHM te verversen. De hydrauliek onderdelen hebben zeer hoge toleranties op ongekend industrieel niveau. Willen we blijven genieten van het LHM systeem, dan moet er niet bespaard worden op LHM verversingen. Door vervuiling van het LHM zullen de hydrauliek onderdelen vrij snel slijten en nieuwe hydrauliek onderdelen maakt Citroën niet meer. PSA heeft immers de Citroën hydrauliek locaties gesloten, ik dacht 2 jaar geleden.

Met de laatste XMclub meeting bij CitroTech werd nadrukkelijk uitgelegd over de hoge nauwkeurigheid en het behoud van de hydrauliek onderdelen.

Nu hydrorinçage steeds meer bekend wordt onder de Citroën rijders met het LHM systeem, duurt het een flink aantal spoelbeurten met rinçage voordat er daadwerkelijk gesproken kan worden over een schoon LHM systeem als daar überhaupt over geproken kan worden.
Het idee achter leaklock is in eerste instantie de uitgeharde rubberen afdichtingen soepel maken om zo weer een goede afdichting te verkrijgen, wat er verder gebeurt in het (vervuilde) LHM systeem is te schterhalen in een lab van o.a. Leaklock.

Tot nu ken ik een vriend die ongeveer 3 maanden geleden Leaklock in zijn LHM reservoir van zijn XM 24v ZPJ4 heeft gedaan en tot dusver geen problemen mee heeft ondervonden. Het zou mooi zijn als Leaklock kleine LHM lekkages kan verhelpen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 21 september 2011 03:51 PM
  [ # 13 ]
Matthijs309 schreef:

Dat leaklock een weekmaker is en geen reinigingsmiddel wil niet zeggen dat het geen troep losweekt. Kijk maar naar minerale motorolie en volsyntheet. Als je volsynth in een motor gooit waar mineraal in zit komt er ook veel troep los. En dat is een smeermiddel en geen reinigingsmiddel, toch gebeurt het. Rara Wink
De wereld zou heel anders zijn als de theorie altijd perfect aansloot op de praktijk Razz


Een (motor)olie heeft meerdere functies dan alleen maar smeren, waar de reinigende functie er 1 van is Wink.
Een volsynthetische olie (0W40, 5W40) heeft t.o.v. een halfsynthetische olie (10W40) verbeterde eigenschappen door o.a. een sterkere reiniging van de huidige vervuiling en minder vuilopbouw tijdens de ontbranding.

Tijdens het omschakelen van halfsynthetische motorolie naar volsynthetische motorolie moet bij behoorlijke interne vervuiling, eerst een keer/ aantal keren gespoeld worden voordat er continu met volsynthetisch gereden kan worden. Door de sterke reiniging van volsynthetische motorolie zal die snel verzadigd raken met de bestaande opgehoopte vuil. De verse spoelolie mag zowel volsynthetisch als halfsynthetisch zijn, al verliest de halfsynthetische motorolie sneller zijn reinigende eigenschappen.

Wanneer er geen sprake is van behoorlijke interne vervuiling kan zonder problemen in 1 keer overgeschakeld worden naar (een betere) volsynthetisch, dat heb ik ook gedaan met mijn XM: van 5W40 naar 0W40.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 25 september 2011 10:22 PM
  [ # 14 ]
Falk schreef:

Heb leaklock al vaker gebruikt, ook in combinatie met LHM, en zoiets nog niet meegemaakt.

Ik zal het eens testen in een glazen pot!

En hier de resultaten!!

Allereerst 2 bier(!)glazen half gevuld met LHM, vervolgens bij 1 ca 1/3 deel leaklock.
ff roeren ff wachten….geen waarneembaar verschil!

Maar dan, beide glazen in een bak met kokend water. LHM komt tot 92,6 graden. Het eninge resultaat is een keuken die naar olie ruft anders niets.

OK laatste test, hoef je weinig voor te doen, hele handel in de vriezer en koelen naar -24.
Nu is er wel een duidelijk verschil:

LHM met leaklock wordt echt troebel, alsof er veel melk in zit
LHM zonder leaklock komen wat troebele slieten in, heel iets melk

Echter toen alles weer op temperatuur was was er geen waarneembaar verschil!

Met andere woorden met leaklock bevriest er iets wat sneller maar niet als een ijsklont. Als alles weer z’n normale temperatuur heeft is er geen verschil.

Ik gebruik leaklock nu sinds 1997 of zo, het is een stopmiddel dat soms werkt en soms niet.
Verdere nadelige gevolgen heb ik nooit ondervonden!

Groeten en succes,
Marcel

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 25 september 2011 10:40 PM
  [ # 15 ]

Goeie aktie Marcel.
Ik heb ook geen idee waarom mij dit nou weer moet overkomen .
`t Is wel zo dat het verschijnsel waarschijnlijk na enige tijd optreedt.
In mijn geval 4-6 weken daarna.
Ook voelden de “LHM onderdelen ” heet aan, viel mij op.
Kan het gevolg zijn van een beginnende verstopping lijkt mij.
Als je het lab.rapport bekijkt van Leaklock, zie je dat ze de afdichtringen testen op hardheid/ soepelheid.
Over de olieën zelf wordt niet gerept.
Van der Laan heb ik verzocht de foto`s van de verontreiniging te mailen naar mij .
Die zet ik wel hier op het forum als ze binnen zijn EN stuur ze op naar Leaklock.
Leaklock heeft nog contact opgenomen met van der Laan,of de LHM bewaard was . Niet dus .
En wat of Hydraurincage was ! Ik bedoel maar ...!
Want dat zal wel niet onderzocht zijn dan, als je niet weet wat dat is .
Goed , ondertussen ben ik € 500,- lichter door dit geintje , dus dat wordt elke dag pindakaas.
XM staat nu weer in de Hydraurincage om de boel weer extra schoon te krijgen.
Wordt vervolgd,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook