Berline 1.4I autoradio vervangen
Broodjekipkorn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 25 september 2011 10:02 PM

Beste mensen,

Ik ben sinds een maand of 4 eigenaar van een Citroën Xsara Berline 1.4I uit 2002, met daarin ook nog de originele autoradio. Nu wilde ik graag met MP3 lekker muziek kunnen luisteren, lekker handsfree kunnen bellen en ook zonder dat de radio telkens mijn CD uittuft, gewoon lekker CD luisteren.

Daarom heb ik voor een nieuwe autoradio gekeken. Mijn keuze is gevallen op de SONY MEX-BT 3900U. Ik ga hem morgen ophalen (hij was helaas afgelopen vrijdag niet op voorraad). Nu heb ik dus al wel even gekeken naar mijn radio, maar ik ben een vrouw en heb daar dus niet echt aanleg voor (haha).

Ik ben nog naar de Citroën dealer geweest, om te kijken voor zo’n frontpaneel (omdat ik dus serieus denk dat de radio die er in komt echt kleiner is als de originele, deze lijkt zo groot), maar daar werd mij verteld dat dit niet nodig was. Eerder werd mij verteld dat dit wél nodig was. Dus nu weet ik het niet.

Hoe moet ik de radio monteren? Ik wil ook wel dat hij werkt met de afstandsbediening aan het stuur (dit ondersteund als het goed is de radio wel), als dat kan. Ik heb eventueel nog wel een kennis die hiermee mij wel kan helpen, maar ik wil het graag zelf kunnen.

Heeft iemand hier al ervaring mee of dingen waar ik op moet letten en misschien uitleg over hoe ik dit nu eigenlijk aan moet gaan pakken? Smile

Alvast bedankt!

Groetjes!

Omdat het kan in Nederland!

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 25 september 2011 10:54 PM
  [ # 1 ]

het beste wat je kan doen is met de nieuwe sonyradio naar een citroen dealer gaan, en daar vragen welke verbindings stekker je nodig hebt, voor de stuurbediening heb je zelfs andere kabels nodig, wat aardig in de prijsen valt, en er schijnt ook nog wat moeten worden afgemeld in de computer van je auto, er doen zich verschilende verhalen hier over op het forum, want het schijnt te zijn dat waneer je het niet doet, de hele boel wordt ontregeld, bv dat je ruitenwissers gaan wissen, als je bv alleen de moter start.etc etc.  en als je nu een fabrieks radio hebt zonder display, die zit er dan apart boven, dan heb je ook een ander rooster/frontje nodig, de fabrieks radio is hoger, maar dan weer smaller dan een 1din radio,  om de fabrieks radio er uit te krijgen, wip je het paneel los, met bv oude kreditkaart, aan de zijkant van de fabrieksradio zitten 2 torx schroeven, deze los draaien en dan kan je zo de radio eruit trekken,

Profiel  

Broodjekipkorn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 25 september 2011 11:10 PM
  [ # 2 ]

Hm, tja.
Ik ben afgelopen vrijdag daar dus ook al geweest met mijn zegje dat ik dus een nieuwe autoradio wilde kopen. Toen zeiden ze mij bij het magazijn dat ik niets anders nodig had. Kon gewoon de originele eruit halen, de nieuwe erin steken (aansluiten niet vergeten natuurlijk). Geen frontje of iets dergelijks nodig.

Heb wel zo’n slede, of frontje meegekregen, maar daar heb ik niks aan. Volgens mij is het van een Picasso, dus die gaat schuin zeg maar. Ik heb een rechte radio..

Komt dus nog best wel veel bij kijken?? Balen!
Ik wil hem er snel in doen en heb verder ook eigenlijk geen tijd om nog naar de dealer te gaan.

Mijn schoonbroer kan ik morgenavond nog wel heen na het ophalen. Deze heeft altijd zijn eigen auto’s getuned (weliswaar geen Citroën, maar Opel). Met alle hoop van zegen dat die het dan alsnog wel een beetje kan?

Omdat het kan in Nederland!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook