2 van de 2
 < Vorige 1 2

APK verplichting na import uit EU land
Barbare
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB
Gepost: 25 september 2011 05:36 PM
  [ # 16 ]

Nou, laatste wat ik hierover post, denk ik… Wordt zo’n oeverloze discussie anders…

Ik schreef al dat een mix van beide mij toch prettiger lijkt.

Dus onderscheid maken tussen echt verkeersveiligheid bedreigende zaken en minder relevante zaken.

Net als in Frankrijk, een lijstje maken met zaken die niet in orde zijn en daarop baseren: goedkeur, afkeur of “afkeur na herinspectie” binnen, bijvoorbeeld, een maand.
Nu bieden sommige APK bedrijven ook al de mogelijkheid om binnen een week terug te komen voor (kostenloze) herinspectie, goedkeuring en afmelding bij RDW, maar dat is qua tijd vaak érg magertjes. En daarbij is dit totaal niet rechtsgeldig, dus word je in die week aangehouden, krijg je alsnog een forse boete…!

En daar zou ik wel een andere oplossing voor kunnen bedenken. Hoeft niet direct zo soepeltjes te zijn als in Frankrijk, maar wel iets soepeler dan in Nederland.

Dat overigens de APK in Nederland eveneens totáál niets zegt, bewijst het volgende , trieste vooorbeeld:

Mijn uiterst betrouwbare Peugeot 406 die ik al eerder in een andere post noemde, moest in mei dit jaar gekeurd worden. Werd afgekeurd op 3 punten: Stadslicht LV, handrem werkte onvoldoende (zeg maar niet: het is een automaat dus de handrem gebruik je dan eigenlijk nooit) en het achterste draagarmlager LV waar ruimte op zat.

Het desbetreffende bedrijf heeft 2 dagen later de reparaties uitgevoerd en 200 Euro lichter ging ik mét nieuw APK bewijs voor het volgende jaar op zak huiswaarts.

Bevindingen onderweg en thuisgekomen:

- de handrem deed het nog steeds EVEN SLECHT of, correcter uitgedrukt, NIET (na vervanging handremkabel dus écht géén verbetering merkbaar),
- Het stadslicht LV was NIET vervangen (en deed het dus nog steeds niet…),
- Het draagarmlager was zichtbaar vervangen en het “kloink-kloink” effect bij het remmen was inderdaad verdwenen.

Dit laatste geluid, maar dan in de vorm van “klik-klik”, trad echter na 2 weken wéér en steeds vaker op. Dus ik terug naar dat bedrijf (dat al járen een APK keuringsstation is) om verhaal te halen: bleek de bevestiging van het draagarmlager VERREGAAND te zijn losgelopen! Stond er zelf bij, dus mocht dit mede constateren…!  Grrrr
Nadat ik uiteindelijk met eigen ogen had gezien dat ze het lager vervolgens (en dit keer GOED!) hadden vastgezet, kon ik met gerust hart op vakantie.

Ik bedoel maar… De klachten over de kwaliteit van de Franse CT vallen m.i. hierbij m.i. in het niet… Ik pleit slechts voor íets meer soepelheid bij de Nederlandse APK voor niet-halszaken…

Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 573

Gepost: 25 september 2011 08:09 PM
  [ # 17 ]

Wat zijn we toch braaf…. Het waren echt prachtige tijden. Gewoon gaan met die banaan. Als ik daar nog aan denk ohoho dat ik nog leef is een wonder lolol.

wrak van de weg

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  

Barbare
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB
Gepost: 26 september 2011 02:09 AM
  [ # 18 ]

@ Samuel: Mooi historisch filmpje!

Tja, dat bedoelde ik nou óók weer niet helemaal, dat Renaults uit elkaar mogen vallen tijdens APK’s…

Maar wat ik dus inderdaad wel bedoelde, is inderdaad dat er nog een relatie bestaat tussen het beoogde doel en de aangeboden middelen. Of zoiets…

Nou ja, eerst maar weer eens slapen, morgen weer verder…!

Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook