Beste XM-0logen,
Ik krijg sporadisch op onvoorspelbare momenten de mededeling “motortemperatuur te hoog” snelheid minderen, later stoplamp, en weer even later alles weg. Temperatuurmeter KV en motorolie normaal,
onder de kap merk ik niets abnormaals, geen verlies kv.
Meen dat hier eerder een draadje over geweest is, maar ik kan het niet weer vinden, heb de stekkerverbindingen in de buurt van het thermostaathuis al schoongemaakt.
Jaap
Jaap / XM V6 Exclusive autom. 2000 / Auris Full Hybrid 2011
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Kan een brakke sensor of bedrading zijn. Als je thermometer geen hogere temperatuur dan normaal aangeeft is er niets aan de hand.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Radiateur wordt wel warm?
Zit toch aan je thermostaat te denken.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
XMofiel schreef:... en weer even later alles weg. Temperatuurmeter KV ... normaal…
Klinkt niet als defecte thermostaat.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Brian schreef:Kan een brakke sensor of bedrading zijn. Als je thermometer geen hogere temperatuur dan normaal aangeeft is er niets aan de hand.
Ik maak me ook geen grote zorgen, maar denk dat bij deze melding waarschijnlijk mijn airco uitgeschakeld wordt???
Jaap / XM V6 Exclusive autom. 2000 / Auris Full Hybrid 2011
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ja dat klopt.
Ik spraak recentelijk iemand die een reusachtige airco rekening kreeg.
Als hij naar de Alpen reed in de zomer nokte de airco ermee zodra hij aan lange hellingen begon.
Gewoon één versnelling terug en het probleem is over.
Na protest kreeg hij zijn geld terug.
Als het voornamelijk bij warm weer gebeurt kan het zijn dat je radiator aandacht nodig heeft.
Luchtzijdig gaan die wel eens dicht zitten. Front er af en met de HD spuit schoonmaken.
Met die koelvloeistof is er waterzijdig eigenlijk nooit iets mis, tenzij er gebeund is.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
JanSr schreef:Ja dat klopt.
Ik spraak recentelijk iemand die een reusachtige airco rekening kreeg.
Als hij naar de Alpen reed in de zomer nokte de airco ermee zodra hij aan lange hellingen begon.
Gewoon één versnelling terug en het probleem is over.
Na protest kreeg hij zijn geld terug.
Als het voornamelijk bij warm weer gebeurt kan het zijn dat je radiator aandacht nodig heeft.
Luchtzijdig gaan die wel eens dicht zitten. Front er af en met de HD spuit schoonmaken.Met die koelvloeistof is er waterzijdig eigenlijk nooit iets mis, tenzij er gebeund is.
Is het normaal dat de waarschuwing komt terwijl KV- en olietemp. normaal aangeven?
Jaap / XM V6 Exclusive autom. 2000 / Auris Full Hybrid 2011
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb ook iets dergelijks gehad, het oranje lampje “KVS-temperatuur hoog” aan, terwijl de temperatuur normaal was.
Ook geen vrijgave airco en alleen ventilatoren op hoge snelheid.
Bleek toen de Bitron-module te zijn, vervangen en fenomeen verdwenen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Inderdaad, Bitronmodule herinner ik me nu heb ik vaker gelezen als oorzaak, zal ik eens mee aan de gang.
Jaap / XM V6 Exclusive autom. 2000 / Auris Full Hybrid 2011