Even voorstellen:
Ben Youp uit DH, 26 jaar en rijdt sinds kort mijn eigen Saxo, 1.6 VTR uit 1997; ouders altijd citroen gereden, het virus zet zich dus door!
Welkom Youp!!!
Totaal aantal Berichten: 14
- Xantia 1.8 16v elegance
- Xantia 2.0 16V VSX
Hoi allemaal,
Ik ben Martijn, 37 jaar en ik woon in Etten-Leur.
Eerst met mijn auto history beginnen:
1 Opel Kadett C City 1.2 (appeltjes groen)bouwjaar 1978
2 Citroën BX 1.4 carburateur (wit)bouwjaar 1984
3 Citroën BX 1.4 injectie Cannes (wit)bouwjaar 1991
4 Citroën BX 1.4 injectie Deauville (Zilvergrijs) bouwjaar 1992
5 Renault Twingo 1.3 (wit) bouwjaar bouwjaar 2000 “leaseauto”
6 Renault Megané break 1.4 16v (wit) bouwjaar 2002 “leaseauto”
7 Renault Megané Grand Tour 1.5 DCI Expression Luxe (wit)bouwjaar 2005 “leaseauto”
8 Reanult Megané Grand Tour 1.5 DCI Tech Line (zilvergrijs)bouwjaar 2008 “leaseauto”
9 Honda Insight Comfort (zilvergrijs) bouwjaar 2011 “leaseauto” Tevens mijn huidige auto.
Ik rijd sinds januari 2000 alleen nog maar leaseauto’s, sinds ik in januari 2011 de Honda Insight tot mijn beschikking kreeg miste ik ineens het zogenaamde Franse comfort en karakter.
Aangezien een 2e auto welkom is, ben ik mijn speurtocht begonnen naar een Citroën Xantia.
Waarom een Xantia;
*Deze auto’s zijn nog redelijk modern en weliswaar ruim maar nog net niet te groot.
*Deze auto’s hebben het befaamde hydraulische veersysteem. (Genoeg ervaring mee!)
*Ik heb het altijd al mooie auto’s gevonden.
*Zelfs mijn vrouw vind een Citroën Xantia mooi. (Ik krijg dus toestemming)
*Sinds wij pas geleden een proefrit hebben gemaakt in een Xantia, zijn wij helemaal verkocht.
Ik ben van jongs af aan al helemaal autogek geweest, met name Citroën, invloed van mijn ouders denk ik. Mijn ultieme droomauto is een Citroën DS, maar deze zal pas komen als ik met pensioen ben en dan zullen deze auto’s al helemaal niet meer te betalen zijn. Het zal dus blijven bij dromen.
Kortom mijn liefde voor Citroën is nooit helemaal weg geweest.
Op een goede forum tijd.
Eenmaal het Citroën virus opgelopen, dan geraak je er nooit meer van af.
Welkom op het forum!!!
Hey,
Was me niet helemaal duidelijk of ik het nu hier moest plaatsen of zelf een topic moest openen, dus heb hier maar voor gekozen.
Ik ben Claudia, 18 jaar en woon in de omgeving van Breda. Ik heb mijn rijbewijs in 10 dagen gehaald en had mijn Citroën al twee maanden van te voren gekocht, haha. Mooie, ruime auto. Een Citroën Xsara Berline 1.4I, in het lichtblauw.
Helemaal blij mee! Top-bak! Hij rijdt lekker.
Omdat het kan in Nederland!
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Welkom! 10 dagen is behoorlijk rap
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Klopt, jep, in één keer geslaagd dus! Met theorie wel 2 x over gedaan..
Omdat het kan in Nederland!
Hoi, ik ben Christophe, 34 jaar, uit Belgenland.
Ik sta op het punt een berlingo XTR aan te kopen en heb heel wat vraagjes die jullie weldra zien verschijnen onder verschillende topics.
De reden waarom ik een Berlingo koop is enerzijds gezinsuitbreiding en anderzijds heb ik veel ruimte in de wagen nodig voor mijn hobby, de hengelsport.
beste groeten,
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom hier Christophe!
Alvast veel plezier gewenst hier op het forum en natuurlijk met je toekomstige XTR.
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Welkom Christophe
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Hoi, ik ben Erwin, 42 jaar en op het punt een Xantia 1.8 16v uit ‘99 aan te schaffen.
Helaas moest ik door een aanrijding afscheid nemen van mijn vorige auto(daewoo) en daarom ben ik snel overgegaan tot de aankoop van de Xantia. Mijn eerste auto was een Citroen BX. Nu us terug bij Citroen.
Heb de ballen verstand van auto’s, maar de Xantia reed subliem bij de proefrit(hallo drempels)en in afwachting van het verzekeringsgeld blijf ik hierin rijden en misschien nog wel langer.
Aangenaam verrast was ik door een Citroen forum met veel knowhow vragen, geweldig initiatief!
welkom allemaal.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hallo, ook ik heb me geregistreerd en wil me dan ook even voorstellen. We wonen in het midden van het land. Ben zelf de 55 gepasseerd en na 15 jaar geen auto te hebben gehad en alles op een motor te hebben afgelegd werd het tijd voor een autootje. Eerst, naast de motoren, nog een oude Golf III op de kop getikt en na drie jaar trouwe dienst werd het tijd voor iets nieuws.
We wilden graag een centr. deurvergrendeling en een airco op onze ‘nieuwe’ aankoop, gezien het ‘gemis’ op het Golfje. In eerste instantie gezocht en gekeken bij de ‘gebruikelijke standaard’ merken waar we in het verre verleden zelf in gereden hebben zoals Ford, Volkswagen en Opel. Niet direct iets kunnen vinden wat ons aansprak en prijs technisch in verhouding tot onze ‘wensen’ interessant was.
Tja en toen kwam de coupe van Citroen voorbij. Mooie “lucifer rouge” C4 VTR 1.6, leuk model en in vergelijkking met de ‘standaard merken’, voorzien van allerhande extra’s….
De auto stond in Lelystad bij Dijkstra. Na een proefrit de bekende babbel over de aanschaf prijs, geen inruil etc. De eerste indruk was goed. De auto zag er mooi uit, had net 45000 km gelopen, een open dakje en is niet ‘standaard’ uitgerust. Een jaar citroen-select garantie en hij werd aangeschaft.
Inmiddels twee vakanties, Oostenrijk en Frankrijk en ruim 15000 km verder. Geen klachten en die paar dingen die zich voordeden zijn prima en naar volle tevredenheid verholpen onder garantie door Dijkstra.
Na de aanschaf werd ik uiteraard een geregeld ‘bezoeker’ van dit forum. Vond het nu dan ook een keer tijd mij officieel aan te melden om zo ervaringen en mogelijk andere zaken te delen met overige citroen bezitters. Wij zijn tot op heden zeer content met onze C4 en genieten elke keer dat we met ‘luci’ op pad zijn.
Totaal aantal Berichten: 8
- (Grand) C4 Picasso Selection
Hallo,
mijn naam is Marco, woon in Zeeland.
Ik heb sinds deze week een nieuwe Citroen C4 Picasso, vandaar mijn inschrijving op dit forum. voorheen hadden we een Renault Scenic, dus ik hoop dat de Citroen ons gaat bevallen.
Groetjes,
Marco
Mag ik mij als nieuwkomer op dit forum voorstellen:
Ik zit al 2 jaar op het Peugeotforum Lion d´Or omdat ik een 404 heb maar mijn
daily/driver is een BX 16 van 1991, mijn vierde overigens al, ook heb ik meerdere
2CV´s gereden en gerestaureerd.
Op het Peugeot forum heb ik ook nooit onder (voor)stoelen en/of achter-banken gestoken
dat ik eigenlijk een Citrofiel ben.
Ook rijd ik regelmatig met een traction. Heb daar alle tijd voor, ben 63 en dus al enige tijd
uit het ´arbeidsproces´
Auto´s zijn mijn grootste hobby of liever gezegd passie.
Ik woon op Goeree Overflakkee, mijn naam is Kees , schermnaam ruit48 ,:: een naam die ik ook op het andere forum gebruik.
Hoop hier regelmatig een kijkje te nemen en iets te posten.
* un losange à tout épreuve ! *