Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
340 km….poeh,dat is wel een eind rijden voor een kentekenplaatverlichtingskapje.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Lang leve PostNL!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Lang leve PostNL!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Haha heb je gelijk in Bossinkje, maar elke mogelijkheid om in m’n auto te rijden die grijp ik ook met beide handen!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Ah, dat begrijp ik..! Maar 340 km… Misschien moet je dan eens wat meer onderdelen meenemen, dan loont zich het misschien, maar niet alleen kentekenverlichting.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Daar heb je wel een punt moet ik zeggen.
De enige dingen die ik nog nodig heb om de mijne perfect te hebben zijn:
-Voorbumper
-Nieuwe voorruit
-Deur rubbers
-Raam rubbers
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Het enige wat ik heb (had) is de voorruit,de rest wordt gebruikt voor mijn andere BX.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Hallo Edwin,zoals je hieronder ziet is het al te laat om er nog onderdelen af te halen….
Motor krijgt inderdaad een andere bestemming….,maar is jou motor dan al “af” na 238,000 km.?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
150 blokjes zijn ook heeeeel taai,getuige dit stukje in de Autoweek van een jaar of wat geleden,900,000 km. moet mogelijk zijn:
http://www.autoweek.nl/klokjerond.php?id=126
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Als dat ding niet afgefikt zou zijn zou hij nog rondrijden
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Oh,is ie dan toch uitgereden….,jammer.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Dan kan ik nog gerust 8 ton genieten van mn Bixje..
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Wat is het verschil tussen een 14 E en een U9?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
U9 is een code die op je kentekenbewijs staat vermeld, en heeft betrekking op de uitstoot van de motor. Dit betekent bijvoorbeeld dat er een katalysator is geplaatst. Zonder katalysator maar wel uitlaatgasrecirculatie levert een code S6 op. Dat is ongeveer het verhaal, ik ben geen expert op dit vlak.
De aanduiding 14E is niets anders dan een van de typeaanduidingen van de BX. In dit geval betekent dit een 1400 motor in combinatie met het op één na eenvoudigste uitrustingsniveau. De simpelste heet eenvoudigweg “BX”, zonder verdere aanduiding. Dat model heeft trouwens wel een zekere cultwaarde onder de liefhebbers, en dan vooral een witte.
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Je hebt een normale 14, die is inderdaad aangeduid als ‘BX’ . Zo’n eentje heb ik, maar helaas niet in het wit.
De 14E is hetzelfde eigenlijk, maar dan met 5 versnellingen, en ik dacht ook met een modernere blok.. Bij die van mij tenminste, is het blok gekanteld.. Ik weet alleen niet of die blokken ook in de 14E liggen
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S