Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, heb begrepen dat BX’en het goed doen op het circuit. De CX’en zijn te zwaar voor de voorwielen, zijn meer voor de flauwe hogesnelheidsbocht, doen het dus niet zo goed op het circuit. Hoop eigenlijk dat als mijn ultieme CX af is dat de gewichtsverdeling iets beter geworden is (lichtere wankel motor en zwaardere achterophanging van een break)... maar we hadden het hier over standaard auto’s geloof ik. Ik wel eens vaker lyrische verhalen gehoord over de BX (liefst 16v) op ‘t circuit…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
CX wint de sprint naar mijn idee. Door de turbo is de trekkracht veel meer over het hele toerenbereik aanwezig. Een 16v presteert alleen maar wat tussen de 4500 en 7000 toeren. CX is idd wel zwaarder, maar vooral de tussensprintcijfers die S-P had gepost zijn behoorlijk imponerend.
Op een circuit wint de veel lichtvoetiger BX.
ik vraag me af waar de BX sport blijft tussen dit geweld.
dan iets als toevoeging.
de CX is een Limosine de BX 16 V een race machien.
enig vergelijk gaat dus eigenlijk niet op.
een schildpad en een haas verhaal dus eigenlijk, alwaar de haas het op uithoudingsvermogen aflegt gaat de schildpad op zn endurance verder.
dan nog eens de 2 decennia verschil in de development.
wist je dat het onderblok van de CX bijvoorbeeld een opgekalefaterd ding = uit de traction avant?
greets van wupke:die denkt, als je echt vermogen wilt, hang dan de turbo van de CX in een BX sport met her en der wat aanpassingen..
300 PK + kan de 16 V zelfs niet tegenop.
kreazyV8wuppo schreef:ik vraag me af waar de BX sport blijft tussen dit geweld.
dan iets als toevoeging.
de CX is een Limosine de BX 16 V een race machien.
enig vergelijk gaat dus eigenlijk niet op.
een schildpad en een haas verhaal dus eigenlijk, alwaar de haas het op uithoudingsvermogen aflegt gaat de schildpad op zn endurance verder.
dan nog eens de 2 decennia verschil in de development.
wist je dat het onderblok van de CX bijvoorbeeld een opgekalefaterd ding = uit de traction avant?
greets van wupke:die denkt, als je echt vermogen wilt, hang dan de turbo van de CX in een BX sport met her en der wat aanpassingen..
300 PK + kan de 16 V zelfs niet tegenop.
de bx sport is een echt stoplich sprinter maar op topsnelheid is ie niet erg snel maar op het circuit zal ie denk ik sneller zijn als de bx 16v
citroenc2 schreef:kreazyV8wuppo schreef:ik vraag me af waar de BX sport blijft tussen dit geweld.
dan iets als toevoeging.
de CX is een Limosine de BX 16 V een race machien.
enig vergelijk gaat dus eigenlijk niet op.
een schildpad en een haas verhaal dus eigenlijk, alwaar de haas het op uithoudingsvermogen aflegt gaat de schildpad op zn endurance verder.
dan nog eens de 2 decennia verschil in de development.
wist je dat het onderblok van de CX bijvoorbeeld een opgekalefaterd ding = uit de traction avant?
greets van wupke:die denkt, als je echt vermogen wilt, hang dan de turbo van de CX in een BX sport met her en der wat aanpassingen..
300 PK + kan de 16 V zelfs niet tegenop.de bx sport is een echt stoplich sprinter maar op topsnelheid is ie niet erg snel maar op het circuit zal ie denk ik sneller zijn als de bx 16v
eindelijk iemand die toegeeft dat de sport rapper van de plak is dan de 16 V.
greets wupke:die het met 122 pk doet op gpl…ja ik weet, om te koken…..
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja, dat CX blok is stokoud, maar toch zijn er mensen die er 440pk uit weten te halen, als het echt moet. Ik denk dat je dan wel een beetje aan de bovengrens zit. Maar goed, vandaar mijn drieschijfs wankel plan .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ja, dat CX blok is stokoud, maar toch zijn er mensen die er 440pk uit weten te halen, als het echt moet. Ik denk dat je dan wel een beetje aan de bovengrens zit. Maar goed, vandaar mijn drieschijfs wankel plan .
440 pk?
hmmm als ik in vermogenswinsten denk zit ik meer met mn gedachten zo rond de 4 tot 6000 pk en ongeveer 3500 Nm…
iemand die dat uit wil proberen?
wel ff in de gaten houden dat je dan op 200 mtr niet kan remmen in dit zout klein landje…
ff klikke en luisteren,, PS volume hard zetten ,, its muzik to my ears hihihi
BX Sport is op de binnenwegen sneller, juist doordat ie een breed koppelgebied heeft.
Je kan alles met elkaar vergelijken en zeker een CX 25 GTI Turbo 2 is gewoon heel snel. Ook leuk als je de turbo wat opschroeft
Ik blijf er dus bij dat genoemde 16v en CX zeer gewaagd aan elkaar zijn qua snelheid, of het CX blok nu oud is of niet.
kV8w, ik zie je wel een keer verschijnen met je CX met 6000 pk en 3400 Nm. Tot die tijd denk ik dat Sans Pareil absoluut heerst met zijn zwarte monster CX (met opgedraaide turbo).
Sterke verhaaltjes zijn leuk, maar met mijn BX Turbo D12 (de enige voor zover ik weet) weet ik helaas als geen ander dat het meestal bij verhaaltjes blijft. Er zijn maar een paar mensen die het ook daadwerkelijk doen.
tja, je D12 bx is gein. maar echt crea tea is het nou ook weer niet.
ik heb enkele GS/a’s omgebouwt met bv de valstroom carbs van de alfa sud.
pasten nagenoeg direct erop zonder gekke dingen.
dan is er de tuut van een vriend van me.
een V6 volsbakkie, ergens rond de 350 pk wandeld die eruit.
maar ja om nu met een laptop op me schoot te gaan rijden boeit me nu ook weer nie.
dan heb je deze ietwat rare draad om in een cx een v6 te hangen.
bij voorbaad al gedoemd om niet te slagen mits je het voorterrein aanpast, of de carros overbouwt , dwz basis XM ipv CX.
wielophanging heb ik ook al enkele rare streken mee uitgehaald.
oa een ami op hd veren, en een BX op diverse hd componenten verbouwt naar een verlaagde bix.
op jou BX D12 ben ik niet jaloers, en ik zal meteen zeggen why.
dag en nacht schroeven, laat ik schatten rond de 1500 uur alles tezaam.
wat staat er nu?
een BX met een blok wat eigenlijk niet past, en met diverse kronkels aan de hobbel is geholpen.
leuk project als je er zin aan hebt, en gein voor jou omdat jij het leuk vind.
voor mij gewoon leuk is het rommelen met V8 materiaal, en ik geniet van de sound.
verder laat ik het daarbij.
aangezien ik nu eenmaal geen milioenair ben.
ik heb er eigenlijk wel sport an, om met mn bix break 120 pk op gpl 1 op 16 te tuffe , en in mn acterhoofd wetende dat ie me maar 125 euri heeft gekost.
dus ga nu niet katte op wel of wat nie.
jij je lol met je D12.
ik me lol met mn brix.
enne V8 + eend geeft dit…
als je dat eens wilt proberen?!
hoezoo jou D12 is zo byzonder?
sleutel ze..
greets van wupke..
kreazyV8wuppo schreef:tja, je D12 bx is gein. maar echt crea tea is het nou ook weer niet.
ik heb enkele GS/a’s omgebouwt met bv de valstroom carbs van de alfa sud.
pasten nagenoeg direct erop zonder gekke dingen.
Het is me bekend dat je ooit wat met GS(A)‘s deed. Leuke auto’s, zeker als ze appeltjesgroen zijn.
kreazyV8wuppo schreef:dan is er de tuut van een vriend van me.
een V6 volsbakkie, ergens rond de 350 pk wandeld die eruit.
maar ja om nu met een laptop op me schoot te gaan rijden boeit me nu ook weer nie.
Sja, 350 pk uit een V6 is niet misselijk. Turbootje?
kreazyV8wuppo schreef:op jou BX D12 ben ik niet jaloers, en ik zal meteen zeggen why.
dag en nacht schroeven, laat ik schatten rond de 1500 uur alles tezaam.wat staat er nu?
een BX met een blok wat eigenlijk niet past, en met diverse kronkels aan de hobbel is geholpen.
leuk project als je er zin aan hebt, en gein voor jou omdat jij het leuk vind.
Wie had het hier over jaloers? Trouwens, t’is hobby, dus mag best wat tijd en geld kosten. 1500 uur is wel schromelijk overdreven trouwens. Ik denk dat je het met 150 uur wel gehad hebt (en dat is echt al een enorme hoevelheid tijd als je bedenkt dat je een XM blok er al in 4 uur uit heb). Maar veel tijd heeft het zeker gekost. En het leuke is: nu kan ik er ook van genieten, tenminste als ik niet door van die ellendige vrachtwagenchauffeurs van de weg wordt gebeukt.
Het ding is trouwens beslist niet met een kronkel aan de hobbel geholpen… Beetje rare uitdrukking trouwens, het ding hobbelt helemaal niet. Hij veert als een (stevige) tiet. En ach, niet alles is op detail supermooi opgelost, maar het blok hangt er gewoon prima in. Het is ook gewoon een XU blok, dus ik snap sowieso niet wat je probleem is. Die BX is gemaakt voor XU blokken, dus zo’n probleem is het allemaal niet. Het leuke is bovendien: de pk/gewichtsverhouding is ook in vergelijking met moderne auto’s heel netjes voor een diesel. Mensen die erin gereden hebben beamen trouwens zonder meer dat ie rijdt als een speer.
kreazyV8wuppo schreef:ik heb er eigenlijk wel sport an, om met mn bix break 120 pk op gpl 1 op 16 te tuffe , en in mn acterhoofd wetende dat ie me maar 125 euri heeft gekost.
1 op 16 op gas haal je niet met mijn rijstijl
Ach, t’is hobby dus het mag best wat kosten. Ik ben wel blij dat ie nu nauwelijks onzuniger is dan een ongeblazen diesel maar ondertussen wel duitse TDItjes gek krijg op de Duitse autobahn.
Voor de rest begrijp ik niet zoveel van deze reactie. Voel je je soms aangevallen? Ik constateer slechts dat er weinig echt serieus wordt gehobbied met BXjes en dat ik een van de weinigen ben die wel een niet BX blok in een BX heeft gelepeld. In die zin is de Turbo D12 gewoon uniek (met deze motor). Er zijn wel meer leuke dingen gedaan, zoals een BX 4x4 16v, een BX 20 TZI (XM 2 liter) of een BX D12 (zonder turbo) of BX Turbo CT die nog in aanbouw zijn. Hoe bijzonder het in het algemeen is, moeten andere mensen maar uitmaken. Ik ken 1 ander iemand die het gedaan heeft in een 205. Ook erg grappig. Maar het is wel heel makkelijk om er op af te zeiken, maar ondertussen alleen maar sterke verhaaltjes te hebben van wat misschien WEL kan. Dagdromen is natuurlijk prachtig, maar ik zie dan liever dat mensen dan de handen uit de mouwen steken en iets moois maken.
Hoewel je me nu wel op de kast hebt gekregen, heb ik geen zin om er een overloze welles nietes discussie van te maken. Het ging hier om de discussie CX 25 GTI Turbo 2 <-> BX GTI 16V. Dus please back on topic. En als je behoefte hebt om nog verder te discusseren over verbeterpunten voor de Turbo D12 dan verwijs ik je graag naar mijn BX Turbo D12 draadje.
VW Golf Turbo met een uitlaat van een vrachtauto , anders ging het niet meen ik.
in die VW hangt een V6 wat een zwakke copie is van die W12.
want de hoek is nauwelijks 15 graden of zoiets, en de zuigers zijn ovaal heb ik ergens gelezen.
dan is er nog die VW ,,tja wat voor een eigenlijk.
ik heb de print gezien van de rollenbank..
450 + pk…ahum op een fricandel die wat eigenlijk weegt? 1200 kg..
nah ja.. snel spul te over..
dan de wup:aangezien je de wup enigzins kent, weet je dat ie kundig genoeg is om diverse truuks en verbouwingen los te laten op eender welk object ook.
en dat vervolgens ook tot een goed einde te brengen..
Van V8 tot een 2cv boxer, ik heb ermee van doen gehad.
van Kit car tot volwas klasieker en oldtimer ,, wupke heb ermee van doen gehad.
van carros tot het blokkie, van bak tot gaspedaal,,afijn sleutelen is me nie onbekend dus.
dan je kantekening van het verbouwen van een BX.
leuk , ?hmm, kwee nie, aangezien de BX nu niet bepaald uitblinkt op de crashtestbaan,en van een degelijke kooiconstructie heeft ie echt niet gehoord.
Dan pak je toch een Xant? oid.
tja, gewicht X wegenbelasting ahum,, ik heb nog mn gezin te onderhouden .
maar allens dwaal ook ik weer af.
troost je met het feit dat wupper tzt ook wel weer eea zal bouwen verbouwen.
maar heden maakt ie ff pas op de plaats, om bij zn gezinneke te wezen ,ipv steeds met die Cirto microbe aan het stoeien te zijn.
en als surrogaat (noem het methadon) rammelt ie wat op diverse citro fora’s.
greets van wupke: PS je mag nu wel weer van de kast af komen hoor! hehe
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
Wij hebben dit al eens geprobeerd een jaar of 18 terug.
de bx won toen.
saxoxsara schreef:Wij hebben dit al eens geprobeerd een jaar of 18 terug.
de bx won toen.
waar hoe welke weersomstandigheden welk circuit ed.
enne al 25 jr citrofiel?
wat was jou moment dat je de infecteuze citromicrobe beet?
bij mij was het me pa,, begon met een ID 19 en DS 21 GS, GS, GSA, BX,BX,Xantia, Xantia Break..
PS al bijna 36 jr citro maniak,, al is het wat bekoeld de laatste jaren..hihi
greets wupke
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 25-11-2005
- C5 1.8 16V Ligne Business
De GS reclame uit 1978 toen ie over die tonnetjes reed die van een vrachtwagen afvielen.Mijn vader moest ook zo`n auto hebben in plaats van een simca 1100 dacht ik toen.Tot op heden rijd mijn pa nog steeds Citroen(Picasso).
Ik heb er zelf ook wat versleten in 22 jaar.
2cv 1x dyane 2x visa 3x bx 4x ds 1x cx 3x xantia 2x xsara 2x ax 2x zx 1x
gs 1x ben er misschien 1 vergeten.
Rij nu C5 en de vrouw AX (in maart C1).
Ik ben dus redelijk merkentrouw dacht ik zo.
De test die we deden was gewoon op de openbare weg met de stopwatch erbij.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
saxoxsara schreef:Wij hebben dit al eens geprobeerd een jaar of 18 terug.
de bx won toen.
Bedoel je de sprint tussen BX 16v en CX Gti T? De 0-100 cijfers van de 160pk 16v en de Gti Turbo 2 zijn vrijwel identiek 7,9 sec tegen 7,8 sec. De Gti T1 is zeker langzamer dan de 16v 160pk en de Gti T2 is zeker sneller dan de 16v 148pk. De 148pk vs. De Gti T1 zal wel ongeveer gelijk op gaan ook.
Zou wel eens wat tussensprint cijfers van de 16v 160pk willen zien eigenlijk, come to think of it.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!