Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Zijn die er dan voor LHS?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hmm dats waar… Nee. die zijn er niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Stef Sep schreef:Jeetje wat is zo’n oud dashboard toch mooi…
Eensch! Waarom hebben ze dat in hemelsnaam vervangen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het is inderdaad gewoon mooi zo’n ouderwets dashboard; heel nostalgisch.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:Stef Sep schreef:Jeetje wat is zo’n oud dashboard toch mooi…
Eensch! Waarom hebben ze dat in hemelsnaam vervangen?
Veiligheidseisen in de Usa o.a….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Grappig om te weten…
Wat is er dan anders aan het design wat het “veiliger” maakt?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De schakelaars op het dashboard moesten symbolen hebben vanaf medio 1968. Die had de DS pas vanaf modeljaar 1969, ingaande september 1968.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Het startrelais heb ik vorige week hersteld. Het startrelais hangt aan een koperen plaatje dat in de accupool geklemd zit. Dat zat dus los in de pool en dat is verholpen door in de bankschroef de pool weer wat dicht te duwen. Het wieltje met de contactvingers heb ik omgedraaid, dat zag er niet zo best meer uit. De kabel naar de startmotor is eigenlijk ook veel te kort. Ondanks al deze ellende werkt het weer prima, maar ik moet wel een keer een andere hebben.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
vlietmansje schreef:Volgens mij kan zo’n ding uit elkaar, dan het ‘contactwiel’ opknappen/vervangen/omdraaien, en weer poosje probleemloos functioneren.
Mooi!
Helaas toch een andere zoeken, dat dan weer wel.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Er is weer werk te doen. Het grootste probleem is een rammel rechtsvoor die met de dag erger word. Vandaag heb ik de DS maar even op de brug gezet en hier en daar lopen duwen en trekken en ik kan niet anders dan concluderen dat er speling zit op de bovenste draagarm in het lagerhuis. Heeft iemand informatie over revisie hiervan? Ik zag in het wph dat er een paar conische naaldlagers in zitten.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
weet je zeker dat het de bovenste is? Dat zou mooi balen zijn want dan moet alles van de wagen af.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
die gaan nooit stuk! Eigenlijk kan je ze pas goed voelen als er geen fusee meer aanzit…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb de bovenste fuseekogel losgehaald van het wiellagerblok en voel bij op en neer bewegen een knok in de bovenste arm. Nu zitten ook de veercilinder en stabistang er nog aan vast natuurlijk, misschien is het verstandig om die allebei los te halen en dan nog eens te voelen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
die knok voel je bijna altijd. Zit er ook speling in lengterichting op die arm? Dat is niet ok namelijk. En, zijn de kogels van de stabi-stang al eens opgesteld? Dat kraakt/knokt/rammelt ook als de ziekte namelijk….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
In de lengterichting heb ik er ook flink aan lopen trekken en duwen, maar voel ik geen speling. Met de kogels van de stabistang bedoel je de kogels aan de in lengterichting stelbare verticale verbindingsstang?