Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zou jouw verzekeringsmaatschappij iets hebben met oude Citroens? Ritje voor de gezelligheid met die oude gebakjes - kan toch niets gebeuren?
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hehe… nieuwe oktopus retour bundel besteld, die was met een paar dagen in huis.
die worden tegenwoordig in een fabriek in Polen gemaakt… niks meer Franse pieces d’origine.
ik weet alleen nu wel dat het ernstig lastig wroeten is, met een abs-blok + alles erbij, een extra hydraulische cilinder voor de hydraulische koppeling + extra hoge-druk leidingwerk, en weet ik wat allemaal in de weg zat om die slangetjes overal op te prutsen. die onderste ging uiteindelijk wel, via de wielkast. die op de aansluiting op het schutbord was ‘t lastigste.
en dat met alles super glibberig van de LHM die overal zit van de lekkage….. ik zag er uit als de heren van mijn vaste garage
maar ‘t zit. hehe…..
alleen had ik ergens een T-stuk voor de retourleiding van de lekzak van de cilinder van de hydraulische koppeling. dat moet nu anders er tussen, dat doe ik morgen wel. nu ben ik er even klaar mee. ik ga
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed bezig! Enne - ben je nou helemaal zwart geworden of helemaal groen?
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zwart (vettige omgeving)en groen !
vanochtend die retour van de lekzak van de koppeling elders erbij geknoopt, dus alles zit weer.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de dame klaarmaken voor het uitje naar Parijs !
ik had een trilling bij steviger remmen…. dat klopte niet. en dat was niet de ABS.
dus maar een afspraak gemaakt voor een check.
uitkomst:
remschijf was gebarsten..... ik wist niet dat dat ook kon….maar goed, nu een nieuwe dus.
en ze klinkt minder sportief - gat bij achterdemper dicht gelast.
verder nog een ashoes vervangen.
viel weer mee.
nu zelf nog wat kleine dingetjes en ze is er klaar voor het uitje naar Parijs !!
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Remschijven barsten zeker, ook eens bij een BX gezien.
Allegeluk dat het gevonden is voor zo een rit…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 27929
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar heb ik ook nog niet van gehoord een gebarste remschijf
Wel beide vervangen neem ik aan?
Hopelijk blijft je einddemper heel, het valt niet mee om er nog 1 te vinden…
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
na een barst in mijn oude blok kijk ik nergens meer van op.
en ik had een trilling die niet klopte, ik ken de auto een beetje ondertussen, en dit was anders.
maar idd gelukkig op tijd gevonden en verholpen.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
daarstraks was het nog droog - snel de auto even afgesopt. lijkt het weer wat voor het uitje.
ze staat nu weer binnen.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
heerlijk op pad geweest naar Parijs met de CX !
geen grote malheur. de 1e dag tot 32 graden buitentemperatuur op het display !
ik was blij met de airco die heb ik veel gebruikt op deze trip.
maar op terugweg opeens verbrande lucht ...
en geen blower meer. niks meer op geen enkele stand
is dat mischien van dat regelplaatje bij de bijrijder dan doorgebrand ?? daar rook ik het het meeste. deze ?
Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Als de lucht in het interieur hangt grote kans dat ie uitgefikt is, ding er ff uithalen en grote kans als je die transistor vv dat ie het weer doet, het ding kun je bij de betere electronica zaak wel krijgen en zal waarschijnlijk iets van een 1,-, a 2,- euro kosten.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
thanx !
zal em uitbouwen ergens in de komende dagen.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
even iets anders.
ik had mijn verbruik met mijn nieuwe blok nog niet goed vast gelegd.
maar terug rijdend uit Parijs, had ik 470 km afgelegd, en heb hier vervolgens 47 liter getankt om haar weer vol te gooien.
dat waren zwevende snelwegkilometers, wel op redelijke hoge snelheid, maar lekker constant.
dus 1 op 10 gehaald. valt weer mee. eigenlijk rijdt ze best zuinig !!!
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
‘t Zijn ook goede auto’s Die van mij kan ‘t ook voor ongeveer zo’n verbruik. Over het totaal genomen kom ik nooit onder de 1:9. En dan mag ie elke rit ten minste 1x laten zien wat ie kan. Op de snelweg is de Turbo 2 dankzij de intercooler als het goed is (nog) wat zuiniger dan mijn Turbo 1. In de autotest-termen van vroeger: in het licht van het formaat en de prestaties een bescheiden verbruik.
Totaal aantal Berichten: 952
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Die van mij doet (als-ie start, dank je wel Jim) bij lange stukken rustig rijden 1:11. Gemiddeld 1:10. het zijn inderdaad supergoeie auto’s!