



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ceres schreef:Net nog even een losse plus op de voeding van het tellerblok gezet en dan is het fenomeen inderdaad verdwenen (bij pijl).
Alvast bedankt ,
Dank U
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Dat is mooi nieuws. Van welk punt ‘tap’ je de extra + af?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Voor de test even rechtstreeks van de accu…
Maar voor een uiteindelijke oplossing moet het natuurlijk een voeding via het contactslot zijn. Misschien is het het best de grootste verbruiker (clignoteur) van een eigen voeding te voorzien en dan via een relais te laten lopen, geschakeld door het contactslot.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je de plus dan rechts streeks bij accu vandaan haald.
Anders blijft hij heen en weer gaan.
Bestaande plus gebruiken om het relais te schakelen.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
En de bestaande voeding onderbreken omdat je anders een zelfbekrachtiging van het relais krijgt.











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Mijn middelbare school natuurkunde is lang geleden, maar wat is er op tegen op een geschakelde + bij de radio vandaan te halen en met een diode te verbinden met het de + ophef tellerblok?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ceres schreef:En de bestaande voeding onderbreken omdat je anders een zelfbekrachtiging van het relais krijgt.
Dit is toch de bedoeling anders wordt je relais niet geschakeld,en die wordt onderbroken door je contactslot?
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ceres schreef:Net nog even een losse plus op de voeding van het tellerblok gezet en dan is het fenomeen inderdaad verdwenen (bij pijl).
mooie oplossing ! heb dezelfde symptomen op mijn serie 1.
wat voor tellerblok heb jij Veglia / Jaeger ?
bouwjaar ?
heb je nog een mogelijkheid voor een foto v/d hele achterkant (overzicht) , zodat ik kan zien exact welke je hebt ge-plust ?
thankx !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Sorry voor de wat late reactie; weekenden zijn altijd druk met sporten, klussen en de sociale contacten….
Ik heb alleen voor de test even een plus op het tellerblok gezet; in 1 van de foto’s wijs ik het punt aan met een BBQ pen (!). Tellerblok van mijn ‘84 er turbodiesel is van Veglia.
Wat ik al eerder meldde vwb het geven van een extra voeding is wel belangrijk dat er geen verbinding ontstaat tussen de nieuw aangebrachte voeding en de aansturing van het relais. Anders blijft het relais bekrachtigd ook bij uitgeschakeld contact.
Plaatje is misschien wat duidelijker dan mijn verhaal…
Vervang meteen het lampje aan de onderkant. De rest kun je van boven bij.
Ja, volgens mij heb ik ze inmiddels allemaal gehad…
Al vraag ik me af of ik de lampjes aan de linkerkant(temperatuur & turbodruk waarschuwing) en rechterkant (oliepeilmeter en brandstofmeter) zou hebben kunnen vervangen zonder de hele boel uit te bouwen.
Verder heb ik nog een afscherming gemaakt onder het lampje wat de toerenteller verlicht; daar had ik een hele vervelende lichtbundel die op het glas voor de toerenteller scheen. Asjes en overbrengingen van de snelheidsmeter gesmeerd want die maakte geluid en de stekkerverbinding op de printplaat van de toerenteller schoongemaakt.
Al met al kun je nog aardig druk zijn met zo’n tellerblok
Ook het lampje wat achter de dagteller en kilometerteller zit heb ik vervangen, maar die tellers zijn in het donker nog steeds niet leesbaar. Is dit exemplarisch of wel herkenbaar?





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nee, die kan ik ook niet zien in het donker, volgens mij is dat normaal.











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Plaatje is misschien wat duidelijker dan mijn verhaal…
Je verhaal is wel duidelijk. Helaas werkt het bij mij niet. Ik heb op het aangegeven punt een extra aansluiting gemaakt. Draadje via de snelheidmeterkabel naar het motorcompartiment getrokken en aangesloten op een geschakeld +.
Maar helaas dus. Mijn koelwatermeter blijft op en neer gaan bij met het knipperen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Jammer!
Heb je die contact plus via een relais laten lopen of komt die ook rechtstreeks van het contactslot?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heren ,heren.
Op het tellerblok zitten hoofdzakelijk massa schakelingen ,dus het is niet de plus die het veroorzaakt maar de slechte massa.
Het enige dat baat heeft bij een goede plus is de kachel ventilator
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.