25trd schreef:Ben benieuwd of dit goed gaat werken, ziet er wel uit als een betaalbare en leuke optie!
ja is indd niet echt duur en je kunt de meter ook nog calibreren dus als ik de voeler van de meter bv aan een slang vast maak heb je natuurlijk niet de juiste temp. zal iets lager liggen omdat je niet direct contact met het koelwater hebt .
dus ik dacht als ik nu een termometer in het expansievat hang en aan de hand van die temperatuur mijn metertje calibreer dan ben ik er ook.
het advies van leotien over dat er een aansluiting zit op het termostaathuis lijkt me ook wel een iedee maar zal ik weer verder moeten kijken voor een juiste meter.
vrgr, joost
@ la leo,
ik kan dat zelf ook wel doen alleen dan zit je weer te modderen met koelwater aftappen en bijvullen .
als jij nog een 22 of 20 blok heb staan met een termostaathuis er op die hoef je niet af te tappen en weet ik welke maat bout daar in zit ivm de doorvoer van de voeler.
vrgr, joost




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Natuurlijk heeft La Leo weer gelijk
Maar kijk hier even: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200947/
De foto’s staan ergens onderaan.
Succes






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
joostvanbroekhoven schreef:als jij nog een 22 of 20 blok heb staan met een termostaathuis er op die hoef je niet af te tappen en weet ik welke maat bout daar in zit ivm de doorvoer van de voeler.
vrgr, joost
Joost ik was het vandaag vergeten!! Maar zoiets ga ik doen voor je, no problem. Misschien heb ik wel een los huis liggen, maar anders altijd wel ergens een los blok dat ergens rondslingert.
@ Falk: Nu moet ik opnieuw blozen, maar toch bedankt.
Zeer nette oplossing van dat temp.metertje heb je gemaakt in jouw auto. Echt fraai gedaan! Een nuttige verbetering, die wel wat tijd/werk kost, maar wel al die moeite waard!
Erg jammer dat men bij Citroën niet gewoon op alle modellen standaard koeltemperatuurmeters ingebouwd heeft, het is toch wel belangrijke en nuttige info. Zo ontdekte ik hierdoor vorig jaar bij mijn Pekelteef dat de thermostaat kapot was. Toch wel fijn als die goed werkt in de winter!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
ja super leontien!
alvast bedankt.
vrgr, joost






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
M9 Joost.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Bedankt Leontien voor het uitzoeken had nog wel een ander vraagje over de bout die in het thermostaathuis zit gedraaid.
Hoe sluit deze bout af met een afdichtingsring of met loctide of zit de bout helemaal er in gerdaaid waardoor hij koud afsluit op het aluminium thermostaathuis?
was van plan om in de bout een gaatjre te boren van 4,5mm en 1cm diep maar niet door de bout heen natuurlijk maar dat de voeler van mijn tempertuur meter er in kan met contactpasta.
vrgr, Joost.
ps. M9 lekker maatje