er is al veel te bereiken met kop flowen, inlaat spruitstuk flowen, ander luchtfilter en goeie uitlaat en een ander gasklephuis.
verder kan je nog de toeren begrenzer een stuk verleggen. naar bv 8000 toeren.
wil je het echt groot aan pakken, grotere kleppen, lichtere zuigers en drijfstangen, blok blue-printen, nokkenassen (standaard zijn ze al erg snel, dus veel zal je er niet mee winnen), throttle-bodies.
en voor het echte werk, een turbo of compressor
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:er is al veel te bereiken met kop flowen, inlaat spruitstuk flowen, ander luchtfilter en goeie uitlaat en een ander gasklephuis.
verder kan je nog de toeren begrenzer een stuk verleggen. naar bv 8000 toeren.wil je het echt groot aan pakken, grotere kleppen, lichtere zuigers en drijfstangen, blok blue-printen, nokkenassen (standaard zijn ze al erg snel, dus veel zal je er niet mee winnen), throttle-bodies.
en voor het echte werk, een turbo of compressor
naast het plaatje van je auto staat 180 hp, hoe heb jij die 20 erbij gekregen dan?
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
ik heb een andere chip, kop en inlaat geflowd, K&N filter en open uitlaat.
het verschil is heeeeel goed merkbaar.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
WYD schreef:Let er wel op dat als je een alluminum carterpan hebt, dat je wel de bedplate monteerd. Dit is namelijk de verstevingsplaat van het blok en geen opvulplaat ofzo. Bij een stalen carter zit deze er volgens mij niet, omdat die carter genoeg stevigheid van zichzelf heeft. Ik zou echter voor een aluminium carterpan gaan omdat deze ook betere koeleigenschappen heeft voor de olie (ja, daarom zitten al die ribben erop ), wat bij een 16V erg belangrijk is.
een gti blok heeft ook een bedplate, icm een stalen plan
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.