Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi werk
Stuurt die beter nu?
Volgens mijn oom stuurt de auto nu lichter.
Terwijl ik dit typ, schiet het me binnen dat ik de kruiskoppeling van het stuur vergeten ben te smeren
Binnenkort maar even doen op de brug bij een beunclup.
Ik ben op zoek naar een CD-Wisselaar, volgens mij moet het een originele zijn, welke ingeleerd moet worden met de Lexia? De Xsara is voorzien van een originele radio (met stuurbediening), de radio heeft geen eigen display, het display van de boordcomputer word hiervoor gebruikt.
Iemand enig idee welke ik precies moet hebben, of andere nuttige info, ik heb zelf geen verstand van wisselaars.
Totaal aantal Berichten: 7777
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De cd-wisselaar-uitgang van de radio moet inderdaad met de lexia geactiveerd worden. De wisselaar die je nodig hebt is van Clarion en op ebay te vinden aan de hand van peugeot partnummer PU-2145A.
Heb er zelf ook eentje maar weet nog niet zeker of ik er van af wil
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Als je er van af wil, dan heb ik zeker wel interesse.
Het alternatief is dat mijn oom de radio vervangt door een Sony radio (USB + MP3), welke hij heeft liggen, maar dat zou zonde, de originele met stuurbediening staat juist zo mooi.
Zou de cdc605 van Clarion ook passen en werken?
Ik zie een advertentie op marktplaats waarbij staat dat deze origineel in Peugeots zijn geleverd.
Totaal aantal Berichten: 7777
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ziet er niet echt hetzelfde uit, voor zover dat iets wil zeggen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ok, word dus uitkijken naar een PU-2145A unit.
Hopelijk vind ik er eentje op de Citromobile.
Vandaag de Xsara voorzien van nieuwe schijven en blokken voor, en achter alleen nieuwe blokken. De schijven voor zaten vastgerot, maar met wat kruipolie en een hamer, kwamen ze vrij snel los. Dit waren waarschijnlijk nog de originele schijven en blokken, beetje slordig van PSA om hier niet een beetje vet tussen te doen.
Remmen achter is inderdaad erg simpel, hetzelfde ongeveer zoals op een HP Geveerde Citroen, dus met een zelfstellend handremmechaniek, de remzuiger is ook drukken en draaien om terug te stellen.
Het volgende klusje laat niet lang op zich wachten, de middendemper blijkt lek te zijn.
Volgende week een originele Walker halen om eronder monteren.
Gisteren had het linkerraam mechaniek het begeven, de trommel waar de kabel oprolt, was niet zo best meer, de kabel heeft dubbelgezeten. Originele Spaanse meuk mechaniek zit gepopnageld, vandaag een Valeo gemonteerd, welke gelukkig met boutjes is, word zonder motor geleverd, deze kun je overzetten. Zo scheelt het fors in de prijs, bij de dealer is het alleen compleet met motor te koop voor veel geld.
Alleen wat ik nu niet begrijp, je kan het allemaal maar op één manier monteren.
Het raam gaat echter omlaag als je op het knopje voor omhoog drukt, en andersom, waarbij de auto functie dus helaas niet meer werkt. Andere kant werkt wel normaal, hier snap ik dus helemaal niets van, zou het dan puur mechanisch zijn dat de kabels anders lopen ?