Drukpulsen hydrauliek bij stationair draaien
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 03 december 2005 07:18 PM

Beste Citrofielen,

Toen ik vanmorgen mijn DS20 BVH startte hoorde ik een knappend geluid bij de motor wegkomen.
Het geluid was vergelijkbaar met het geluid van een HDR, maar dan veel sterker en ontstond in de buurt van de stuurkolom.
Het vreemdste: met choke geen probleem, zonder choke: knapper de knap…  Confused
Ik heb direct met de choke er op, de HDR, de beide voorremmen en de centrifugaalregelaar ontlucht.

Hoewel er, volgens mij, geen lucht uit het systeem kwam is het nu wel opgelost. (Denk ik.)

Wat zou het (geweest) kunnen zijn?

Groet, Rob

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 december 2005 08:26 PM
  [ # 1 ]

Toch een belletje in het Block hydraulique?
In en uit slaande zuigers bij je bak kunnen een drukgolfje veroorzaken die dat geluid geeft. Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 december 2005 01:30 AM
  [ # 2 ]

Van m’n MTS weet ik nog dat je in de hydraulica een knetterend (kanppend?) geluid hoort als de hydraulische vloeistof te sterk vacuum wordt gezogen. Als dat geluid te horen is, betekent het dat er vacuum bellen ontstaan die imploderen. Bij dat imploderen worden de onderdelen van de pomp beschadigd en MOET je de pomp meteen uit zetten.

Zou het kunnen zijn dat er ergens een aanvoerleiding naar de pomp verstopt zit waardoor je (uiteindelijk) dit effect krijgt ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 04 december 2005 01:54 AM
  [ # 3 ]

Cavitatie lijkt me niet het geval.

Ik vermoed dat Boogaard gelijk heeft.
Er zat op een vreemde plek wat lucht in het systeem. Het had denk ik met de centrifugaalregelaar van doen, omdat het alleen bij lage toerentallen gebeurde.

Het ging trouwens met veel geweld gepaard, dat getik. Ik kon het in het stuur voelen en zag de leidingen rond de stuurkolom bewegen.  Shocked

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7311
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 december 2005 12:25 PM
  [ # 4 ]

dat heb ik ook als ik ‘m na 6 maanden (winter)stalling weer van zijn plaats rij/haal.
heb er de komende 6 (zomer)maanden ,zover je van zomermaanden kan spreken, erna geen last meer van.
heb er inmiddels mee leren te leven.  Surprisedops:
is volgens mij ook een kwestie van lucht in het systeem een paar keer flink remmen en dan verdwijnt het getokkel vrij snel.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook