1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS 20 uit 1971 heeft startproblemen in Georgië!
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 03 december 2005 08:59 PM

Hallo! Ik ben waarschijnlijk de enige eigenaar van een DS in Tbilisi, Georgië en ben daarnaast een volkomen leek in de autotechniek, dus hierbij een roep om hulp vanwege het volgende: DS 20 met LPG heeft sinds dat ik haar kocht in oktober jl. wat problemen met koud starten. Vanochtend ook lang geduurd voor ze wilde starten maar daarna liep motor prima. Vanmiddag echter bij starten ‘bokte’ ze, alsof in versnelling, maar dat was niet zo. Na urenlang gedebatteer besloten om haar ten einde raad maar te duwen (ze is half-automaat) en ja hoor: de motor sloeg aan! Ik begrijp er niets van wat er aan de hand is. Vanavond hetzelfde moeten herhalen. Is er iemand die hier wat mee kan? Auto is begin oktober bij de DS Keyzer helemaal nagekeken, nieuw stuurhuis, hydraulische olie ververst, grote beurt, dus ik kan niet begrijpen waarom ze nu deze problemen vertoont. Crying or Very sad

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 03 december 2005 09:03 PM
  [ # 1 ]

Re: DS 20 uit 1971 heeft startproblemen in Georgië!

Misschien een overbodige tip, maar de laatste kilometers niet op LPG maar benzine rijden voordat je de motor afzet. Dat scheelt bij starten enorm.

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 03 december 2005 09:11 PM
  [ # 2 ]

Sorry, ik ben niet erg duidelijk geweest in mijn bericht. Ik heb een gastank maar heb sinds dat de auto in Tbilisi is gearriveerd (afgelopen maandagnacht) alleen maar op benzine gereden. Vandaag dus grote problemen. De startmotor slaat even aan, maar het lijkt dan of hij geblokkeerd wordt. Bij het aanduwen pakt hij dus wel. Heb een hele tijd met één van de garages van de DS/IDclub aan de lijn gehangen, maar daar kwam ik niet verder mee. Is natuurlijk ook heel moeilijk om op afstand een diagnose te stellen. Het enige dat ik vanmiddag gedaan heb, is de auto op de hoogste stand zetten om naar olielekkage te kijken. Heb haar daarna weer laten zakken en motor afgezet. Sindsdien dus problemen met starten.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 december 2005 09:18 PM
  [ # 3 ]

ik denk dat je de startmotor moet aanpakken Confused

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 03 december 2005 10:34 PM
  [ # 4 ]

je zegt: de startmotor slaat even aan.. geeft hij een korte tik, of hoor je de motor echt ronddraaien?

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 04 december 2005 01:08 AM
  [ # 5 ]

klink mij alsof er een paar tanden van je starterkrans weg zijn geslagen ?
of je bendix komt er niet goed uit.

is het de startmotor dan zul je deze w.s. moeten laten reviseren.
maar aangezien je wilt controleren of je starterkrans nog in tact is, zul je m.i. toch de startmotor moeten demonteren.

voor je aan dit alles begint zou ik mijn idee graag nog wel even ondersteunt willen zien door een echte techneut. want ik weet niet zeker of er nog meer oorzaken voor dit probleem zouden kunnen zijn.

p.s. hoe ver is het rijden naar georgie ?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 december 2005 01:19 AM
  [ # 6 ]

Heerhugowaard - T’bilisi is 4350,1 km volgens routenet .

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 04 december 2005 01:43 AM
  [ # 7 ]

De startmotor geeft inderdaad een ‘tik’, maar draait niet echt rond. Indien de startmotor het probleem is, kan ik die dan hier in Georgië laten vervangen of is dit een gespecialiseerde motor die naar hier verscheept moet worden? Ik zou het op prijs stellen indien iemand mij tegen betaling uiteraard een technisch handboek van de DS 20 zou kunnen opsturen, daarmee zou ik dan eventueel naar een garage hier kunnen gaan. De reacties op de DS zijn hier fantastisch overigens. Men heeft denk ik nog nooit deze auto in het echt gezien en kent haar vooral als de wagen van ‘Fantomas’! Ik hoop maar dat mijn man geen gelijk krijgt, aangezien hij zeer skeptisch was over mijn aankoop van een oude auto, die dan ook nog eens verscheept wordt naar een land waar er geen gespecialiseerde garages zijn…

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 04 december 2005 01:48 AM
  [ # 8 ]

Misschien een hele domme vraag hoor maar is je accu nog wel goed?

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 04 december 2005 01:49 AM
  [ # 9 ]

Startmotors zijn vrij universele techniek. Kunnen ze daar vast ook wel reviseren.

Truc die je nog zou kunnen proberen is een ferme tik op de startmotor. Let wel op de bakelieten achterkant dat je daar niet op slaat.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 04 december 2005 01:52 AM
  [ # 10 ]
Fem schreef:

De startmotor geeft inderdaad een ‘tik’, maar draait niet echt rond. Indien de startmotor het probleem is, kan ik die dan hier in Georgië laten vervangen of is dit een gespecialiseerde motor die naar hier verscheept moet worden? Ik zou het op prijs stellen indien iemand mij tegen betaling uiteraard een technisch handboek van de DS 20 zou kunnen opsturen, daarmee zou ik dan eventueel naar een garage hier kunnen gaan. De reacties op de DS zijn hier fantastisch overigens. Men heeft denk ik nog nooit deze auto in het echt gezien en kent haar vooral als de wagen van ‘Fantomas’! Ik hoop maar dat mijn man geen gelijk krijgt, aangezien hij zeer skeptisch was over mijn aankoop van een oude auto, die dan ook nog eens verscheept wordt naar een land waar er geen gespecialiseerde garages zijn…

kijk eens of je de benodigde data kunt vinden in de manuals. Kosteloos te downloaden van mijn site.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 04 december 2005 01:57 AM
  [ # 11 ]

kijk hier eens Smile

http://files.citroen-forum.nl/manuals/DS/

ik zal even helpen zoeken om het juiste documentje eruit te pikken, maar de onderdelen boeken en werkplaatshandboeken zijn zowiezo wel prettig om te hebben

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 04 december 2005 02:12 AM
  [ # 13 ]

Erik en Jeroentje: heel erg bedankt voor de handleiding info. Alle andere reacties zijn ook zeer gewaardeerd. Ik ga nu slapen, het is 3 uur ‘s nachts hier, maar zal morgen weer inchecken om te zien of er nog meer bruikbare suggesties zijn. Welterusten allemaal! Smile

Profiel  
 
Fem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 03-12-2005

Gepost: 04 december 2005 02:19 AM
  [ # 14 ]

Oh ja, Voge: de accu van de DS is even in een Lada Niva geplaatst en die auto startte prima, dus daar ligt het probleem niet (waarschijnlijk). Wel dimde de binnenverlichting elke keer als ik probeerde te starten, dus vandaar dat we aan een accuprobleem dachten.

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 04 december 2005 02:26 AM
  [ # 15 ]
voge schreef:

Misschien een hele domme vraag hoor maar is je accu nog wel goed?

Dat is dus helemaal geen domme vraag. Eerste waaraan je juist moet denken.

Fem schreef:

........ de accu van de DS is even in een Lada Niva geplaatst en die auto startte prima .........

En hoe start de DS met de accu van de Niva?

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook