Er valt niks in te leren bij een xm sleutel. Die chip in de sleutel heeft de code die gelijk is aan de ontvanger. Die moet dus werken. Er valt niks meer te programmeren aan dat ding. Inleren is iets wat moderne sleutels hebben C5, C6 etc.
Overigens Puffel, ALS je een nieuwe sleutel wilt kopen, slik dan een keer en geef toch nog iets meer uit voro een compleet set van 1 ontvanger en 2 zender. Die ene sleutel, zender, is in zijn uppie erg kostbaar.
Mocht de dealer vasthouden aan dat inleren doe het dan als volgt… Als de sleutel binnen is probeer je bij de auto of dat ding werkt. Werkt die direct, dan slaan inleer kosten echt nergens op. Werkt de sleutel niet, dan mag de dealer zijn truukje doen, werkt het dan nog niet, dan mag de dealer zijn sleutel houden en uiteraard de nota. Maar hoe dan ook, eerst je sleutel testen zonder dat de dealer er wat mee heeft gedaan.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dacht ik het niet, net een telefoonje van de citroen dealer. Kunnen sleutel niet meer leveren
Altijd het zelfde hier, dit is niet de eerste keer. Vraag me af of ik nu nog in NL moet proberen, de keren dat ik wat probeer lukt het om een of andere reden niet. Anders dan maar auto niet afsluiten op ferry denk ik.
Iemand enig idee hoe ik dat stomme alarm neutraliseer?
Puffel, wat voor een sleutel heb jij? Heb je een origineel fabrieks alarm en supervergrendeling ? Dan ben je idd de sjaak en veroordeelt tot het zoeken van een sloper met goed werkende systeem. Kan goedkoper zijn dan nieuw troost je daarmee.
Als je een gewone RF sleutel hebt, dan is die gewoon nog bij citroen france beschikbaar. Wat je wel moet hebben is het chasis nummer en de code op het stikkertje in de sleutel. Daarmee kun je een nieuwe regelen.
ik vermoed dat jij artikel 6552 XA nodig hebt en die is als enige nog steeds beschikbaar bij Citroen Fr.
Wat hier in Nederland wel gebeurt is dat men die sleutels niet bij citroen zelf probeert te halen maar bij zo’n landelijke sleutelspecialist. De naam van die club ben ik even kwijt.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
gompy58 schreef:Puffel, wat voor een sleutel heb jij? Heb je een origineel fabrieks alarm en supervergrendeling ? Dan ben je idd de sjaak en veroordeelt tot het zoeken van een sloper met goed werkende systeem. Kan goedkoper zijn dan nieuw troost je daarmee.
Als je een gewone RF sleutel hebt, dan is die gewoon nog bij citroen france beschikbaar. Wat je wel moet hebben is het chasis nummer en de code op het stikkertje in de sleutel. Daarmee kun je een nieuwe regelen.
ik vermoed dat jij artikel 6552 XA nodig hebt en die is als enige nog steeds beschikbaar bij Citroen Fr.
Wat hier in Nederland wel gebeurt is dat men die sleutels niet bij citroen zelf probeert te halen maar bij zo’n landelijke sleutelspecialist. De naam van die club ben ik even kwijt.
Ik had 2 originele sleutels, de overgebleven originele (dus wel met knopjes) daarvan werkt de a/b niet. Ik heb een origineel fabrieksalarm, supervergrendeling weet ik niet. Slopers, zou niet weten waar ik moet gaan zoeken. Engeland misschien? En ik zou ook niet weten hoe je dat dan aan de praat kan krijgen.
Wat is een RF sleutel? En stikkertjes heb ik ook al niet…Ik zal eens googlen naar een sleutel specialist. Ik vind het eigenlijk wel slecht van welk automerk dan ook, om dat soort onderdelen niet in voorraad te houden, ik weet dat ze liever nieuwe auto’s verkopen maar toch kan ik daar loei chagrijnig van worden.
ok,
Heb je onder de motorkap bij de radiator, waar ze al die mooie stikkers plakken een slot zitten waar je sleutel in kan ?
Had je op de sleutel die je bent verloren 1 f 2 drukknoppen zitten?
heb je op je tweeters een soort raare rondjes zitten, zijn sensoren
heb je op je dashboard alle knoppen vol of ook nog dummy knoppen?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
gompy58 schreef:ok,
Heb je onder de motorkap bij de radiator, waar ze al die mooie stikkers plakken een slot zitten waar je sleutel in kan ?
Nee, heb ik niet.
Had je op de sleutel die je bent verloren 1 f 2 drukknoppen zitten?
2 drukknoppen op allebei de sleutels.
heb je op je tweeters een soort raare rondjes zitten, zijn sensoren
Ja.
heb je op je dashboard alle knoppen vol of ook nog dummy knoppen?
Op het dash zit een knop die met het alarm te maken heeft, hiermee kun je volgens het instr.boekje de binnensensor uitschakelen als je bijv. een hond in de auto hebt. Er zit ook een rood (alarm) lampje bij die knoppen. Knop is ook te gebruiken om bij een accuwissel, het alarm weer ‘uit’ te zetten. Verder geen dummy knoppen.
dan heb je idd het originele fabrieksalarm. Onder de motorkap zit een slot waarmee je de sirene kunt uitschakelen.l Wil je er helemaal vanaf.. dat kan ook. Bij de bijrijder aan de kant van de middenconsole zit er vlak onder de voetplaat een rechthoek kastje met de naam texton erop. Daar zitten 2 stekkers in. ik meen een bruine en een grijze. Als je die loshaalt ligt je alarm dood. Let wel, dan zie je ook geen knipperlichten meer van de cv die aan of uit geschakeld word. Daar heb je echter toch niks meer aan omdat je ab sleutel het niet meer doet/niet meer hebt.
ik vermoed overigens dat je dan ook supervergrendeling hebt. Zaten er op de sleutel 2 drukkknoppen? zo ja, helaas, niet meer te krijgen… sloper zoeken…. Veel geleverd in frankrijk en duitsland
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Dank je Gompy, da’s goed nieuws.
Dat ga ik snel doen dan. Ik doe de auto sowieso zelden op slot in elk geval niet thuis of op het werk. Alarm zet ik al helemaal nooit aan.
Over die slopers nog even een vraag. Ik ben ten onrechte ervan uit gegaan, dat die XM ook zo’n immobilisier systeem had? Dat is dus niet zo dus ik begrijp nu beter dat je wat kunt overzetten uit een sloper, maar zender en ontvanger moeten dan identiek zijn. Heb ik dat een beetje goed begrepen? Het klopt dus dat die pincode die je in moet toetsen niets te maken heeft met de sleutel/alarm?
bedankt voor het meedenken in elk geval.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Zender en ontvager horen inderdaad bij elkaar.
Startcode is daar niet aan gekoppeld, die ontgrendelt je MM compu
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Het kastje verwijderen geeft als resultaat dat je ig geen geloei of anders spul zult krijgen. Verder kan de wagen nog gewoon open en dicht met je sleutel en als je um zou hebben, je ab. De code moet je nog steeds intoetsen als dat al zo was.
Ik rij zonder dat ene kastje rond en er is niks aan de hand.
@brian. Dat alarm kastje staat volgens mij los van je zender en ontvanger hoor. Je ontvanger krijgt een signaal van je zender, keurt die goed en stuurt een berichtje door naar het alarmkastje. Dat is niet gebonden aan een code bij mijn weten. any kastje wil do fine.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
OK.
Is die supervergrendeling trouwens het systeem dat als je een ruit inslaat, de deuren alsnog niet van binnenuit zijn te openen? Ik heb dat 2e knopje nl. nooit begrepen op de sleutel, die deed niets, voorzover ik weet.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
gompy58 schreef:
@brian. Dat alarm kastje staat volgens mij los van je zender en ontvanger hoor. Je ontvanger krijgt een signaal van je zender, keurt die goed en stuurt een berichtje door naar het alarmkastje. Dat is niet gebonden aan een code bij mijn weten. any kastje wil do fine.
Dat zeg ik toch ook Gomp?
Brian schreef:Zender en ontvager horen inderdaad bij elkaar.
Startcode is daar niet aan gekoppeld, die ontgrendelt je MM compu
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Heb vanavond de sleutel eens open gemaakt, schoongemaakt en de batterijen doorgemeten. Beiden waren nieuw maar 1 had maar de helft voltage ? dus voorzien van nieuwe batterijen.
Er zit een heel klein ledje in, wat nu weer aan gaat als je op het knopje van de sleutel drukt.
De a/b doet het nog steeds niet. Alarm ook niets.
Ik hoorde van de vorige eigenaar dat hij het knopje indrukte met de sleutel in het contact met het contact aan. Ik heb dit ook maar eens gedaan.
Het enige (wel opmerkelijke) verschil, is dat er een piepje is, als je de sleutel uit het contact haalt.
Ik vind dat maar vreemd. Nog geen tijd gehad om onder de bestuurderstoel te zoeken naar dat kastje zoals Gompy heeft beschreven. Heb wel inderdaad nummer in de sleutel gevonden!
achter je code staat een 0 of een 1 wat aangeeft of je de eerste of de tweede sleutel hebt.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
raar hoor, om je eigen auto te koop te zien staan op het internet na 7 maanden…
http://www.ooyyo.ie/used-citroen-XM-ireland-dublin—3705004972040222687.html