Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Heb vandaag een kleine update gedaan.
Ik heb het linker knipperlicht vervangen. Deze is eens vervangen geweest door een ongelukje van mijn oma maar met een niet origineel knipperlicht die veel meer oranje was. Hierdoor was het rechtse een wit knipperlicht en het linkse een oranje wat een lelijk zicht was. Ik heb de linkse vervangen door een witte die ik nog liggen had.
Heb verder ook nog wat roest links vooraan weggeschuurt en behandelt, die waarschijnlijk ook komt door dat ongelukje.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ik heb tijdens de werkzaamheden ook nog een groen stekkertje gevonden dat los zat, heeft dit een functie of is dit om mistlampen op aan te sluiten ofz?
Verder vroeg ik mij ook nog af voor wat dit plastieken onderdeel dient, is dit een toeter ofz?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat is, meen ik, je uitleesstekker.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Nee, dat is geen uitleesstekker, die zit aan de andere kant van je motor. Bij mij in de 16V hangt dat ding er ook werkloos bij. Dus als iemand het weet…
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
dat plastik ding is je toeter. die stekker is zeker niet je uitleesstekker. afgezien dat de bx diesel niet uit te lezen is, is de injectie uitleesstekker een 2 polige groene “bosch” stekker die tegen de zijkant bij je lhm vat bungelt bij de bx
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ah, oke dacht al dat het de toeter was, maar ik was het niet zeker.
Die groene stekker is maar iets raars, als de witte bx terug is zal ik eens kijken als hij dat ook heeft.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Grappig, ik heb dat ook nooit uitgezocht waar die voor was, en ik ben ‘m toch erg vaak tegengekomen.
Welke speurder gaat hier aan het werk?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Bij mij hangt er ook zo’n stekkertje los. Vlak onder de olie-vuldop. Alleen bij mij is íe blauw. (Betreft een 1.6 motor.) Zeer benieuwd waar die toe dient. Ook gezocht naar mogelijk aansluitpunt, maar niets te vinden. Het kabeltje komt overigens uit een bundeltje van drie: een dikkere met geribbelde huls en twee dunnere kabeltjes met blauw stekkertje, waarvan de andere wel aangesloten zit.
Fotootje:
Edit: het groene losse stekkertje heb ik ook nog. Die zit idd. bij een bundel bij de linker koplamp.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ben al heel wat bezig geweest met al het roest vanonder de voor en achterbumpers aan het afschuren. Ik zou deze graag behandelen dat ze niet opnieuw gaan roesten. Ik heb al gehoord dat afgedraaide dieseolie goed is tegen de roest. Werkt dit goed? De plaatsen zonder lak waar ik geschuurd heb doe ik eerst met brumox, maar ik vind dit nogal duur om de hele onderkant van de auto mee te doen. In de doe het zelfzaak zeiden ze ook dat ik een laag vernis over die brumox moest doen, helpt dit dan ook?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
De vorige dagen heb ik ferm geschuurd om het roest uit de koffer te krijgen, nu zitten er twee heel grote gaten in, allebei in de hoek van de koffer. Nu staat de bx bij de garage om die te laten lassen. Hopelijk heb ik daar nooit meer roest want iedere keer dat ik er aan verder deed met het schuren begon ik te twijfelen als ik hem nog wel zou houden, maar gelukkig is het nu allemaal voorbij
Morgenavond ga ik om de auto en zal ik wat foto’s van het resultaat op zetten.
De voorbije weken zijn er mij nog wat eigenaardige dingen opgevallen aan de bx zoals dat hij geen deurverklikkersysteem heeft terwijl alle Chics dat wel hebben en dat je op ( http://aebergon.perso.neuf.fr/Citroen/page_Citroen_BX_Millesime.htm ) kan zien dat hij dat ook zou moeten hebben op de foto. Verder staat er ook nog op diezelfde site dat de Millésime niet geleverd was met een elektrisch schuif-kanteldak. Terwijl deze dat wel fabrieks-af heeft.
Dus het is toch weel een beetje een unieke bx
Verder zou ik hem graag nog wat mooier willen maken en er misschien een ‘so Chic’ van maken. Aangezien hij in Nederland een Chic noemt en dat in de nieuwe ds-reeks de so chic ook staat voor een chiquere versie dan een Chic
Ik zou er dan lichtmetalen velgen van een 16v opsteken, een gti bumper met spoilerlip en mistlampen opsteken (omdat ik deze nu liggen heb) en 4 hoofdsteunen in het interieur (deze zitten er nu al in) Verder zou ik alle chromen randjes vervangen door nieuwe en chromen kentekenplaathouders op steken.
Ik ga er ook nog roostertjes voor de zijkanten van de koffer insteken, wat bij mijn weten toch een vrij zeldzame accessoire was die ik gratis bij de bumpers enz gekregen heb.
Verder zal er volgende week of de week er op een nieuw, niet roest schuif-kanteldak inkomen en zal de gti bumper met mistlampen er op komen als al het roest weg geschuurt is vanonder de bumer.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Goed bezig. Benieuwd naar het laswerk! In die hoek zit het bij mij ook. (Komt goed…)
Verder viel dit me op. Hier heb je het contact in accesoires-stand staan, neem ik aan. Wat ik mis nog is het oranje lampje van het motor-management. Bij mij brand dat dan ook, links onder de toerenteller.
thomasc3vtr schreef:Hier is dan een foto van in het donker.
Misschien toch een lampje over het hoofd gezien? Trouwens, bij werkt de oliepijlmeter weer niet. Ik zag op een andere foto bij jou dat de meter wel uitslaat.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
shortwave schreef:Goed bezig. Benieuwd naar het laswerk! In die hoek zit het bij mij ook. (Komt goed…)
Verder viel dit me op. Hier heb je het contact in accesoires-stand staan, neem ik aan. Wat ik mis nog is het oranje lampje van het motor-management. Bij mij brand dat dan ook, links onder de toerenteller.
thomasc3vtr schreef:Hier is dan een foto van in het donker.
Misschien toch een lampje over het hoofd gezien? Trouwens, bij werkt de oliepijlmeter weer niet. Ik zag op een andere foto bij jou dat de meter wel uitslaat.
Is dat van jou niet een benzine met een ecu?
Bij mijn weten heeft de turbo diesel nog geen ecu of de belgische en franse toch niet, of ben ik verkeerd?
De koffer is gelast
Het is heel goed gedaan, en ook behandeld dat het niet meer roest en hopelijk heb ik daar ook nooit meer roest. Verder ben ik heel content van de garage waar het gedaan en ze zeiden dat ik alles goed voorbereid had. Ik denk dat ik daar altijd zal gaan voor zo’n dingetjes die ik voorlopig nog niet zelf kan.
Wat is het toch gemakkelijk als je een garage hebt voor je deur die goed werk levert, geen problemen met autotransport enz
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Mooi. Dat zit weer dicht!
Ik had helemaal niet door dat ‘t een diesel is. Heb zelf weinig ervaring ervaring met dieselmotoren. Vandaar wellicht de kleine verschillen, met de Chic. Zover ik weet zijn alle Chic’s (in NL) geleverd met dezelfde 1.6 benzine motor, dus ik ging er klakkeloos vanuit dat je millesime ook een bezine motor heeft.