Beste mede forumleden,
Door omstandigheden heb ik wat krassen in het dak van mijn auto opgelopen. Heb inmiddels offerte liggen om dak + spiegels te laten wrappen, goedkoper dan spuiten
Zie hieronder voor huidige combi, mijn eerste gedachten gaan uit naar zelfde kleur maar dan mat.
Ik wil jullie uitnodigen om met creatieve gedachten wat betreft kleur en print/motief te komen, mocht ik me uiteindelijk laten inspireren door 1 van jullie in de definitieve keuze, dan ontvang je een bijdrage voor een etentje buiten de deur. Ben benieuwd naar de reacties!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Jij ook al.. Mijn DS3 is ook al bekrast op het dak.. Iemand moest zo nodig met zijn smerige modderhanden met steentjes over het dak wrijven aan de achterkant.. Heel grappig, dwars door de lak. En de lak is dermate dun dat de eerste poetspoging van het schadebedrijf tot door de lak leidde…
Bij mij is het weer in originele staat herstelt door heel het dak opnieuw zwart te spuiten..
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mat-oranje lijkt me gaaf staan! En anders glimmend oranje.
Mat-bordeauxrood lijkt me niet mooi, dit fletsig/vies gaan staan.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Kruiswoordpuzzel?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Ik zou bij deze auto altijd voor een donker dak gaan.. Eventueel mat zwart. De charme van een lichte onderkleur is juist dat heel het dak inclusief raampartij weg lijkt te vallen.. Ik vind dat zo de lijnen van een DS3 het allerbest uitkomen!
Je zou ook donkerblauw kunnen overwegen..
Wanneer je een oranje dak neemt ga je daar heel erg de nadruk op leggen, terwijl in de rest van de auto dat totaal niet terug komt.. Een DS3 racing heeft de oranje accenten op nog veel meer plaatsen, waaronder de velgen, grille etc…
Succes met je keuze!
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik vind een zwart dak ook mooi vanwege dezelfde reden die jij noemt, Xsara Coupe. Echter vind ik dat bij wit vrij saai en te vaak gezien. Bovendien heb ik het idee dat NET wel van iets aparts houdt.
doe eens iets wat niemand heeft..groen
Totaal aantal Berichten: 808
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Rij je zakelijk? Overweeg om reclame op je dak te zetten. Vanaf de straat ben je niet meteen een rijdend reclame bord en vanaf boven ziet iedereen het wel. (bv de directeur van het bedrijf waar je voor de deur parkeert, echt waar, het werkt!)
Zelf heb ik dit:
Hiervoor hebben ze eerst een matzwarte wrap op het dak en de achterruit spoiler aangebracht en daarna de tekst in hoogglans lichtblauw erop gezet.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 359
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Misschien kan je met deze japanse DS3 configurator aan de slag?
http://ds3.citroen.jp/?direct=configurator&id=1113
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Hmmmm, het denkproces is gestart! Kan me vinden in de denkrichting donker, iets aparts mag inderdad wel, kan ook in de vorm van een unieke print (mijn broers heeft mijn neefje en nichtje een design laten maken voor het dak van zijn DS3 (zie foto DS3 dag).
Die Japanse configurator vind ik idd te gek, maar wel wat frivool. Het MOET een zakelijke uitstraling (lastig definieerbaar, ik weet het) houden.
Ben benieuwd naar andere ingevingen, bedankt zover!
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 74
- DS 3 1.6 e-Hdi So Chic
misschien dat de grijze dakkleur van de DS-3 R wat is? dat is een kleur die niet op andere DS-3 versies te verkrijgen is, dus ook wat aparts.
DS3 e-Hdi, Gris Thorium/Rouge Carmen, Carmen Dashboard, Pack Perfo, Pack Comfort, Pack HiFi/USB, Borbet X8 16” (en in de winter InterAction Meteor 15”)
Wrappen ze de bovenkanten van de portieren ook mee? En wat met de binnenkanten van de portieren? Ga je een kleur verschil zien als je de portieren opent? Als laatste nog de vraag naar de kleur van je dashboard, dit is meestal ook de kleur van je dak. Als dit alles mee gedaan wordt kan je een andere kleur overwegen, anders zou ik bij dezelfde blijven (eventueel mat vermits dit weer dé trend is nu). Ben benieuwd naar het resultaat.
Witte1 schreef:Wrappen ze de bovenkanten van de portieren ook mee? En wat met de binnenkanten van de portieren? Ga je een kleur verschil zien als je de portieren opent? Als laatste nog de vraag naar de kleur van je dashboard, dit is meestal ook de kleur van je dak. Als dit alles mee gedaan wordt kan je een andere kleur overwegen, anders zou ik bij dezelfde blijven (eventueel mat vermits dit weer dé trend is nu). Ben benieuwd naar het resultaat.
Ze pakken ook de bovenkant van het portier mee. Binnenkant is niet relevant (totaan rubber wordt afgewerkt), het gaat me om de dakkleur, auto is voor de rest wit. Dashboard heb ik nu al in de kleur van de auto (wit).
Neig inmiddels steeds sterker naar zelfde kleur maar dan met print erop, maar dan wel een niet standaard print.
Suggesties zijn nog steeds welkom!
Zou voor donkerblauw gaan! Lijkt me erg mooi staan bij wit en aangezien dit standaard niet mogelijk is ben je ook redelijk uniek
Wat ook leuk kan zijn op een witte auto is een Delfts Blauw print… Lekker hollands! Staat super bij een witte auto…
+1 Delfts blauw!