Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Sinds enige dagen klinkt mijn Roode Gevaar anders bij stationair. 2.1 TD ‘98.
Het blok lijkt te rammelen, maar het ding rijdt als de brandweer, zonder rare bijverschijnselen. 100 toeren boven stationair is het weg.
Zo te voelen en te zien zit er niets los, ook de motorrubbers zien er fris uit. Aanhangsels zitten vast, er loopt niets uit.
Zit er aan dit ding ook zo’n poelie met rubber erin, zoals bij de 2.0 HDi Xantia? Daar begon het ook met zo’n rammel.
Van service.citroen word ik niet wijzer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:Zit er aan dit ding ook zo’n poelie met rubber erin, zoals bij de 2.0 HDi Xantia?
Ja.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het zou ook goed een loszittend hitteschild kunnen zijn, als het een wat klepperend geluid is zou ik daar eens naar kijken, een rotte poelie, afhankelijk van hoe rot, veroorzaakt meer een bonkend geluid en dat wordt meestal erger bij hoge toeren terwijl een trillend hitteschild vaak juist niet meer hoorbaar is bij hogere toeren.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
een loszittend hitteschild geeft een onmiskenbaar geluid. Blikkerig resonerend. Komt vaak ook bij meer dan 1 rpm terug om dan weer even weg te gaan. Ik vermoed ook dat Jan genoeg ervaring heeft om dat geluid te herkennen.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat lijkt mij ook maar het is het controleren altijd waard, ik heb wel eens meegemaakt dat een hitteschild tegen de schakelstangen begon te klapperen, dat klonk echt heel anders dan het blikkerige geratel. Uiteraard moet je met de poelie geen risico’s lopen, dat staat buiten kijf!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik durf te wedden dat het je demper/rol combo is. Het is de bovenste looprol die aan de demper vast zit die weer achter je dieselpomp zit. Kijk er maar goed naar; deze staat bij stationair nu te trillen en als je beetje gas geeft stabiliseert het spul zich
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Inderdaad. Beiden NFP? Welke is naar jouw ervaring de meest waarschijnlijke?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Even opgezocht: Het verende deel kost € 128 ex, de vaste rol € 120 ex (voor zo’n stom ding?). Beiden nog gewoon leverbaar.
Even knarsetanden dan maar?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Meteen vervangen, die riem vibreert vroeg of laat van de rol af en grijpt in je d-riem. Ik heb het ook gehad, de verkoop van de cylinderkopen loopt best goed vanwege dit kwaaltje. Ik heb ze nog wel liggen in goede staat; heb ze zelf ook vervangen maar daarna de auto gesloopt.
Ouwe mopperkont