Haha, de koets! Ben benieuwd hoe het beestje wordt!
Renault 5
Peugeot 206
Citroen DS3 Gris Thorium/ Noir Onyx (1.6 VTI)
Van de week weer bij de eend geweest en de losse 3 hoekjes en de achterpatborden gespoten. Ook heb ik de finishing laag over de voorspatborden gespoten.
deukje in het achterspatbord na plamuren, schuren plamuren,enz…..
Andere achterspatbord idem, enkele deukjes weggewerkt.
eerste laklaag achterspatborden
2e en laatste laklaag zitten er ook op nu
Komende week komen de voor portieren aan de beurt, daarna de motorkap en kofferdeksel.
Mocht het daarna temperatuur technisch nog verantwoordelijk zijn dan komen de achterportieren aan de beurt, omdat daar nog wat werk aan zit ivm het overlassen van dat soort schelpje aan de binnenkant om het portier dicht te trekken. De nieuwe deuren die ik heb liggen hebben dat niet. Daarna is het spuitwerk klaar! en volgt vrijwel zeker een winterstop.(als alles volgens plan verloopt dan ):wink:
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je kan ook een spuitcabine huren als het weer tegen zit en je het graag af wil maken natuurlijk
Goed werk hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Art schreef:Bedankt voor de leuke reactie,s
Qua vliegen en stof heb ik eigenlijk geen last. In de ruimte waar ik spuit zitten geen insecten, en door steeds met dunne lagen te werken is de lak vrij snel stofdroog waardoor ik ook geen stof in de lak heb. Die spuitbussen overigens zijn niet zomaar spuitbussen van motip oid, Het zijn spuitbussen met speciale sproeikop die ik op kleur laat maken bij een verf speciaalzaak. Het is een 2k autolak. Kost wat, maar daar is het resultaat wel naar.
Ik heb zo eens een ds voorscherm gespoten. Ging heel erg prima. Zeker in de mekkelijke kleur wit Ik had het ding trouwens opgehangenen de lagen kruislings gespoten.
Zo, weer een hoop gedaan deze week aan het project, begint nu we aardig op te schieten en als de temperaturen zoals deze week nog even tot half oktober boven de 10 a 15 graden willen blijven krijg ik het spuitwerk voor de winter wel af Tuurlijk als ik elk vrij uurtje erin zou steken is het zo klaar, maarja…ik heb ook een hele lieve vriendin en 2 kindjes waar ik natuurlijk ook de nodige tijd mee wil doorbrengen, en…...wil ook niet solliciteren op een plek in een aflevering van ‘‘Help, mijn man heeft een hobby’’ Hahahahahaha.
De voordeuren zijn gespoten, ik heb dat schelpje van de linker achterdeur overgelast op de vervangende deur van mijn donor eend, Een rechterportier met schelpje had ik nog gevonden dus dat scheelt weer iets. Verder heb ik het kofferdeksel waar een klein scheurtje op de hoek bovenaan zat gelast en kaal geslepen. Tot slot heb ik ook de motorkap alvast gestript en geschuurd zodat ik deze komende week kan gaan spuiten.
eerst de binnenkant gepoten linkse portier
schelpje uit de oude gele deur over gelast in de rode deur van mn donor eend
hier zat het scheurtje in de kofferklep
na het drogen van de binnenkant, de buitenkant van het linkse portier gespoten
wat deukjes in het rechter portier die ik weg geplamuurd heb.
eerste de binnenkant gespoten en laten drogen…
..en daarna pas de buitenkant..
Voorportieren hangen hier verder uit te harden en te wachten tot ik ze ga monteren
Tot zo ver dus het werk van deze week, volgende keer zoals gezegd de motorkap spuiten en het kofferdeksel+strak maken.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Om een helder idee te krijgen van hoe ver het spuitwerk nu is, heb ik deze 2cv gemaakt zoals mijn eend er uit zou zien als ik nu alles in elkaar zou zetten en opbouwen
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Dat schiet al lekker op dan!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ziet er super uit allemaal! Paar vraagjes, ik zag dat je Golden tyres onder je eend hebt, bevallen die een beetje? En waar spuit je mee, simpel knikkerbusje of profi met de compressor? Ik heb mijn eend geschorst omdat er veel werk aan zit voor de APK en k het rustig aan wil opknappen. daar moeten de banden van vervangen worden, de velgen ook. Er zit wat laswerk aan de koets en wil dat natuurlijk na het lassen weer spuiten. Kan dat met een spuitbus? Hoeft voor mij niet super mooi maar moet er ook niet uitzien alsof het met een kwast is beschilderd…
My other car is a broomstick.
OP zich bevallen de golden tyre,s wel, Enigste verschil met de oude michelins dat mij opvalt is dat ze iets meer rijgeluid produceren. Nou ben ik ook geen racer of iemand die het uiterste uit z,n eend probeert te halen hoor. Het spuiten doe ik met spuitbussen die bij een verf speciaalzaak zijn gemengt op kleur en gevuld met 2K autolak. Deze bussen hebben ook een speciale sproeikop waardoor je er heel mooi mee kunt spuiten. Ook is de verf wat dikker dan bijv. een motip busje waardoor je minder snel zakkers hebt en mooi uit vloeit.(ligt natuurlijk ook aan je eigen spuitkunsten )
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Mooi 3x
Groetjes Harry
Dankje, Ik ben inmiddels weer wat opgeschoten,zo is de motorkap gespoten, het kofferdeksel strak gemaakt en binnen en buiten gespoten, het linker achterportier gespoten en het rechter achterportier strak gemaakt aan de buitenkant en de binnenzijde is inmiddels ook al rood gespoten. Nu dus enkel nog de buitenkant afwerken en rood spuiten en dan is het plaatwerk allemaal klaar. Nou dat gaat wel lukken voordat het echt te koud word Daarna wil ik nog ff de deurslotjes die aan de binnenkant zitten grijs spuiten, de deurscharnieren van de voordeuren, koplampframe in en de voorbumper die ik gehaald heb grijs (ac140 velg en bumpe kleur) spuiten. Daarna ga ik even lekker een winterpauze houden tot ergens begin maart en dan de boel in elkaar zetten zodat ik op tijd klaar ben als het eend seizoen weer geopend is.
geschuurd en deukje geplamuurd
Binnenkant laatste deurtje is klaar, volgende keer alleen de buitenkant nog.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Inmiddels heb ik ook de buitenkant van de laatste deur gespoten, dat maakt dus het spuiten van het plaatwerk af
Ook heb ik al het ‘‘deurbeslag’’ grijs gespoten. Nu enkel nog het koplampframe grijs spuiten en de koplampen rood., maarja. Het begint nu wel erg koud te worden dus wieweet spuit ik het hier thuis wel in de kelder. Het stelt niet zoveel voor dus zet ik de fietsen wel ff buiten haha.
deur beslag
beugel van het dak.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Deze week heb ik de achterschermen gemonteerd, met de aluminium strippen tussen de koets en het scherm. Deze ontbraken eerderaandeze eend nog. Voor tussen het scherm en de c-styl heb ik gekozen voor de transparante strippen (zijn er ook in t zwart) Natuurlijk heb ik ook een nieuw rubber rondom de vulhals van de tank geplaatst. Dat was nog een heel gek*t om dat ding op zijn plek te krijgen
maar het is gelukt. Het koplamp frame en 2 koplampen zijn geschuurd en klaar om gespoten te worden. Dit ga ik zsm doen en dan weer verder met het leukste van dit project:het in elkaar zetten van de eend (tot de kou niet meer te harden is dan)
Nu tijd voor wat foto,s (sommige zijn wat donker vanwegen het gebrekkige licht in een bepaalde hoek en geen flitsert, mijn excuses daarvoor)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het wordt langzaamaan tijd dat je je titel eens update Art. Het gaat goed vooruit.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Dat gaat lekker zo
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3