Ik vind t een beetje magertjes wat er hier over de tub te vinden is….
wat ik er van weet is namelijk dat je er drie varianten in hebt:
de TUB,de TUC en de TAMH.
Ik heb inmiddels een heel dossier over die bestelwagentjes,links en rechts gevonden op beurzen e.d.;het een en ander was te vinden in franse vrachtwagenbladen zoals"charge-utile”.
Je komt er ook foto’s van tegen in boeken over de tweede wereldoorlog,met name franse boeken!
Ik heb trouwens ook een kleurenfoto(!) uit 1940 van de citroen fabriekshal,geheel verlaten i.v.m. de duitse inval,met op de lopende band van die TUB’s !(deze foto heeft al heel lang op de franse site"passion-citroen"gestaan, fabien sabates van citropolis heeft m ook….
Er is inderdaad ook een exemplaar van een TUB in handen van de bekende nederlander B.de Boer (bekend van kleine citroen miniaturen).
Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen.
Wat is er dan allemaal met die TUB’s gebeurd ? En waarom is de productie gestaakt ?
Schijt aan originaliteit.
toch raar ,vind de tub moderner ogen als de H (y) mijn buurman heeft trouwens een mooie H uit 1957 die als lijkenauto dienst heeft gedaan zal binnenkort wel eens een fotoo’tje plaatsen
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
In de CitroPassion van juni/juli 2003 staat een heel groot artikel over de Tub. Hekaas is het een frans tijdschrift dus ik snap er niet veel van. Maar wel leuke plaatjes. Voor de liefhebber wil ik het wel inscannen en mailen. Misschien kan diegene er een leuke nederlandse samenvatting van maken. Of als je heel veel zin hebt het artikel gewoon even vertalen?!
Uploaded with ImageShack.us
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij heb je al een aardige verzameling plaatjes van de TUB?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb ook nog wat plaatjes van dit gebakje geschoten:
En verder vooral foto’s van de G gemaakt:
En nog een familiekiekje:
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Jehp, dat ding is gaaf. Ze kijkt erg lief!