Status Quo schreef:
Maar ik ben blij dat de auto je bevalt!
Tip zou regelmatig het luchtfilter vervangen, dat is bij een tzd turbo echt merkbaar qua vermogen!
Er zit nou een K&N filter in, voor net dat beetje extra vermogen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
werkt ook
Weet ik ook gelijk weer wat zo’n gatsometer inhoudt en ben ik er een paar weken terug mooi aan ontkomen. Zag ze op een viaduct staan en vertrouwde het niet helemaal. Later in de krant las ik dat er toch een aantal daardoor gepakt waren.
Zo, ik ben klaar voor de rit naar vlissingen! Helaas lekt er ergens iets LHM bovenop het subframe bij de bestuurder, daar gaan we dan volgende week maar mee bezig…
Ik ben even met het dakraam bezig geweest, hier en daar wat rammeltjes weggehaald. De audio uit de CX ligt nou weer in de BX, qua geluid klinkt een bx een stuk minder goed Nog maar eens kijken hoe ik dat kan verbeteren.
Net even een wasbeurtje gegeven:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ziet er goed uit! Ook die bumperlip zónder mistlampen is een goede combinatie.
Ik heb je overigens nog een Pb gestuurd over de motorkapbekleding en nog een ander onderdeel.
En dan breekt ergens bij Utrecht een stukje octopus…
En dan is tijdens het in de wacht staan bij de ANWB je beltegoed op…
Ik was er dus even goed zat van. Dus ik heb met mijn nette kleren aan de boel weer gedeeltelijk gefixt met een stuk achterruitenwissersproeier slang. Ik moet een nieuw t-stuk hebben wat de drukregelaar en veiligheidsklep lekstroom terug naar het vat stuurt. Ik heb nou de drukregelaar rechtstreeks op het vat aangesloten (deze lekte het meest) en de veiligheidsklep lekstroom afgedopt.
Jammergenoeg zit de hele bx onder de LHM, van voor tot achter. De kofferklep en achterbumnper zijn helemaal vet… En ik zit helemaal onder de vettigheid. Ik ben 5 tankstations bij langs geweest voor LHM, (wat ze dus helemaal nergens meer verkopen) en iedereen staarde me nogal vreemd aan
Verder rijdt de bx goed, trilt alleen tussen de 130-170.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Lars, jij moet ondertussen toch weten dat je altijd een fles lhm bij je moet hebben? Wel een erg gave Bix. Mag ik haar ook weer testen?
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Als je 3 liter LHM kwijt bent helpt een flesje niet echt meer…
Er zit nou nog net genoeg in om alles te laten werken gelukkig. Zo maar even kijken bij de onderdelenhandel in Vliss of ze een t-stukje en wat kleine slangetjes hebben, kan ik de boel weer in elkaar zetten.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Net eventjes heel erg beun op een verlaten stuk industrie terrein de boel losgeschroefd, een nieuw t-stukje en wat slangetjes gemonteerd. Kosten voor één meter slang, t-stukje en LHM 20 euronogwat, dat is nog te doen.
En vooralsnog liggen er geen druppels meer onder
Nou even een wasplaats opzoeken, en de vette drab van de auto afwassen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
We zijn ondertussen een paar duizend kilometer verder, zonder problemen!
Ik heb het dakraamspoilertje er af gehaald (omdat ik het verschrikkelijk lelijk vind) maar nou giert het dakraam verschrikkelijk op de snelweg. Omdat het toch winter wordt, heb ik het dakraam keurig afgeplakt met isolatie tape, weg gefluit.
Ik moet binnenkort de motor wel even open hebben, hij loopt ‘s ochtends voor geen meter als je hem start. Dikke grijze rook, een hoop kabaal (kleppen) en erg bokken. Als je 3x voorgloeit slaat hij alleen sneller aan, rook en kabaal worden niet minder. Ik wil toch de kleppen eens stellen.
Dan moet er natuurlijk ook weer een nieuwe distributie omheen, maar dat was ik zowiezo van plan. Ook gelijk de boel toch nog eens officieel op tijd zetten, wie weet helpt het.
Als hij warm is hoor je de motor niet trouwens, heerlijk stil en beschaafd. En hij trekt nog steeds als een beer. (alleen roet hij wel een beetje als je op de snelweg gas geeft, maar dat komt omdat ik de opbrengst wat hoger gezet heb.)
Olieverbruik is er wel, maar na 4000km staat het nog steeds niet onder peil.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vandaag even 100km autobaan gereden, dat ging best lekker!
Maximaal loopt de BX 182 op de GPS. Tot de 160 trekt hij in een keer door, van 160-180 heeft hij wat langer nodig.
Het grootste gedeelte heb ik plankgas gereden, zonder moeite.
Ben nog steeds blij.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Na de extreme mist van gisteren heb ik vandaag mijn set gele mistlampen ingebouwd.
Ik heb de kabelboom uit de GTGS geplukt, en dat was gewoon in de TZD kabelboom te prikken
Ik vind het wel vreemd dat de plus van de accu naar het relais origineel niet gezekerd is, ik denk dat ik daar zelf nog een zekering tussen zet.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Het slechte starten werd wel heel erg, hij sloeg de laatste dagen aan op 2 a 3 cilinders. Net de gloeibougies er eens uitgehaald en getest, eentje doet niets meer, en eentje word erg traag warm. Ik had nog 2 nieuwen liggen, en heb die maar op de moeilijkst berijkbare plek gezet (achter de pomp).
Morgen ochtend maar eens kijken of ik de straat nog vol met mist zet
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
En inderdaad slaat hij nou gewoon na 3x rondgaan aan, zonder al teveel moeite, en zonder het rookgordijn.
Hij maakt nog een wat rauw geluid (kleppen?) maar dat is na 5 minuten weg.
Vandaag eens wat kleine dingetjes gerepareerd:
- Kofferbakscharnierpen vervangen (was versleten waardoor de kofferklep los zat)
- Nieuwe gasveren gemonteerd, nou hoef ik mijn best niet meer te doen om de klep open of dicht te krijgen
- Kofferbakslot opnieuw gemonteerd (draadbussen waren losgebroken door een klasgenoot die de kofferbak te hard dicht sloeg)
- Deuren opnieuw afgesteld, zodat de deurrubbers wat strakker afsluiten
- raamrubber rechtsvoor gerepareerd, geen gesuis meer op de snelweg
- K&N Filter schoongemaakt.
na aanschaf heb ik er nou 10.000km mee gereden, zonder noemenswaardig olieverbruik. Hij staat nog steeds ruim op peil. volgende week maar eens verse olie en een nieuw filtertje monteren. Koelvloeistof verbruikt hij wel een heel klein beetje (een kopje per 1000km) en ik ben er nog niet achter waar het blijft. We houden het in de gaten.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik had al een poosje het idee dat de auto best wel veel verbruikt, maar ik heb het nooit echt berekend. Vandaag voor het eerst een poging gedaan; 1 op 14 Ik haal nog geen 900km op een tank.
Dan ga je toch denken dat er iets kapot is… Ik heb zo’n vermoeden dat het allemaal aan de brandstofpomp ligt, omdat alle instellingen ooit verdraaid zijn. Hij rijdt er super door, maar dat hij zo veel verbruikt wist ik niet Nou moet ik zeggen dat hij onder belasting ook enorm rookt.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993