1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Hoe hard rijden jullie op de snelweg?
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 03 oktober 2011 01:34 PM

Gewoon uit interesse;
- Wat voor snelheid houden jullie aan op de snelweg?
- En hebben jullie auto’s ook een snelheid waarop het geluidsniveau voor je gevoel exponentieel toeneemt?

Ben benieuwd wel… Ook of er grote verschillen in de snelheid zit

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 03 oktober 2011 01:48 PM
  [ # 1 ]

Sinds een half jaartje ben ik braver gaan rijden. dwz ‘het nieuwe rijden’ . Verbruik van 1:12 naar 1:14/15
Ben ik best tevreden mee, immers 10% verbetering .. Tevens een stuk rustiger in de auto.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
manta400
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 03 oktober 2011 01:52 PM
  [ # 2 ]

Gemiddeld rij ik 100/110 km/u met mijn xantia 1.9 TD,hij loopt dan het rustigst en zuinig.Veel harder kun je in Nederland toch niet rijden.

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 03 oktober 2011 02:02 PM
  [ # 3 ]

Discussie is verplaatst naar Algemeen wat ik begrijp na de reactie hierboven. Ik ben juist ook benieuwd naar ID/DS rijders… Vandaar dat het topic daar geplaatst was.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 oktober 2011 02:02 PM
  [ # 4 ]

Gewoon de toegestane maximum snelheid.

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 03 oktober 2011 02:41 PM
  [ # 5 ]

Met de BX: Maximum snelheid, tenzij ik gewoon relaxt wil rijden en geen haast heb. Dan rijd ik gewoon achter een willekeurige cruise-controlgebruiker aan die wat rustiger rijdt.

Met de DSpécial met vijfbak van mijn vader: Hetzelfde, hoewel mijn vader zegt dat ze bij zo’n 130 het lekkerst rijdt. Rond de 120 zit er een resonantie…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 oktober 2011 03:28 PM
  [ # 6 ]
rvdb20 schreef:

Discussie is verplaatst naar Algemeen wat ik begrijp na de reactie hierboven. Ik ben juist ook benieuwd naar ID/DS rijders… Vandaar dat het topic daar geplaatst was.

Kijk, altijd leuk dit.

Ik heb een broertje dood aan maximumsnelheden en pas mijn snelheid aan aan de omstandigheden op de weg. In de spits zal je me dus niet snel meer dan 100 km/h zien rijden, daarbuiten rijd ik zo hard als de omstandigheden en de auto toelaat.

Met de DS’ injecties reed ik meestal rond de 160 km/h kruissnelheid ( zo’n 4500 toeren) en met de gewone Ds’en met 4 bak rond de 140 km/h. Nooit één stuk gegaan, allen op LPG en allemaal tot hoge kilometerstanden mee gereden. Let wel, de ds is gemaakt en ontworpen in een tijd waar er geen maximumsnelheden waren en citroën zelf opgaf: topsnelheid = kruissnelheid. Ze moeten er dus gewoon tegenkunnen en verbruik is toch niet interessant. Of ie nou 1 op 10 of 1 op 6 loopt, geld kost het toch wel.

Het valt mij erg op hoe LANGZAAM de gemiddelde DS rijder rijdt terwijl de auto écht heel goed geschikt is om hard mee te rijden. De DS was vroeger juist een auto die je vrijwel uitsluitend op de linkerbaan tegenkwam en van vele oud-ds rijders en oudere-ds garagisten heb ik begrepen dat men vroeger juist een ds kocht als men een auto wilde die veilig op hoge snelheid kon kruisen. Ergens in de informatieoverdracht tussen de oudere ds rijders en de nieuwe ds rijders is dus iets ernstig misgegaan….

Met mijn SM rijd ik liefst zo rond de 170-180 km/h, ook hier weer rond de 4500 toeren. Gisteren nog even naar Parijs op en neer en dan merk je gelijk dat ds sm gemaakt ik voor hoge snelheden. Bij 200 km/h gaat ie zuipen ( 1 op 5) en kabaal maken, bij 180 loopt ie nog steeds 1 op 8 en kan je gewoon lekker een cd’tje luisteren of een gesprek voeren.

De GS die ik had reed ook perfect volgas: 150 km/h. Het nadeel was het vrij forse verbruik ( 1 op 7 op LPG) en de oorverdovende herrie. Maar ook een GS gaat niet stuk van plankgas rijden. Die nieuwe eigenaar van dat gs’je rijdt er ook nog regelmatig volgas mee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 oktober 2011 03:33 PM
  [ # 7 ]

Met de CX rij ik (als het rustig is) meestal zo’n 20 km te hard. Met 160 km/h is het nog steeds prima te doen, dat geeft ook niet teveel lawaai vind ik. Maar dat kan meestal alleen lekker in het buitenland. In het algemeen rijdt de CX lekkerder naarmate je harder rijdt. Cool

Met de DS (vierbak) die ik had vond ik het boven 130 niet meer te doen qua lawaai.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 oktober 2011 03:44 PM
  [ # 8 ]

Ik rij nooit harder dan dat de auto kan. Dat vind ik onverantwoord.

Verder vind ik alles prima zoalang andere mensen maar geen last van je hebben.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 oktober 2011 03:46 PM
  [ # 9 ]

Ik rijd zoals waterman. DS op de eerste trap van de carbu en gaat dan op LPG ongeveer 130. De Sm rond de 170 want er iets boven zit een resonantie. 185 is net weer te hard in dit land.

De Gs (vroeger van waterman, zie boven) rijdt ik zo hard als ik kan. Plank rijdt ie 160 berg af op LPG!
Motor wordt NIET heet. Is zowiezo overkoeld. Dat heeft DriverD al bewezen met zn 1300 en olie temp meter… Daarom zuipt het ding ook zo…
Oja.. en bij 120 is het ook al oorverdovend dus….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 03 oktober 2011 03:54 PM
  [ # 10 ]

Met de CX rij ik -waar mogelijk- eigenlijk altijd zo rond de 150-160. Daarboven vind ik het te lawaaiig worden.
Het maakt bij een CX 25 sowieso niet veel uit of je nou 100 of 160 rijdt; het verbruik schommelt altijd zo’n beetje tussen 1:8 en 1:10. Beter dan 1:10 is mij in ieder geval nog nooit gelukt. Voor zo’n geringe besparing gaan we dus niet zuinig lopen doen.

En inderdaad: ook een CX rijdt beter naarmate de snelheid hoger ligt.

Profiel  
 
harryh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 10-04-2006

- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
Gepost: 03 oktober 2011 03:56 PM
  [ # 11 ]

140 op de snelweg, dan is het verbruik nog keurig en kan je nog relaxed rijden.
Veel harden dan ben je je de hele tijd aan het ergeren aan linkshangers en mensen die net voor je nog even inhalen.

nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 oktober 2011 04:00 PM
  [ # 12 ]

Met de trax rijd ik altijd 130-140 op de rechter strook. Daar rijdt nooit iemand en hoef je je dus ook niet aan iemand te ergeren Wink

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 03 oktober 2011 04:04 PM
  [ # 13 ]

Ik rijd altijd zo’n 120-130 met de CX, met de trax haal ik dat (nog) niet. Harder hoeft niet zo nodig, ik heb niets meer te bewijzen Very Happy

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 oktober 2011 04:05 PM
  [ # 14 ]

Heer Graddus, niets meet te bewijsen? Is uw leven voorbij?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 03 oktober 2011 04:13 PM
  [ # 15 ]

Ik word wel aan alle kanten ingehaald ja Very Happy

Profiel  
 
 
1 van de 7
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook