













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad. Dat is een van de redenen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik zet mijn bougies altijd 0,1mm strakker dan voorgeschreven, dan loopt ze net iets lekkerder.
Volgende keer ga ik een keer speciale LPG bougies proberen!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
La Leo schreef:
Is geen relais. Je kachelweerstand is kapot of maakt geen goed contact. Zit onder het deksel van de blowermotor, in de motorruimte. Reservewiel eruit en dan het zwarte deksel van het kachelhuis schroeven. Eerst de stekkertjes goed nakijken en schoonmaken.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen draaien in de hoogste stand.
Heb het deksel verwijderd, maar zie volgens mij geen stekkertjes die je los kunt halen.
Het lijkt meer op gesoldeerde verbindingen, maar ik heb voor de zekerheid maar nergens aan getrokken, want ik denk altijd 6 keer na voordat ik iets losmaak, zeker als het met elektriek te maken heeft.
Wat ik mij afvraag: het signaal om op stand 1 of 2 te draaien zit toch niet onder dat deksel?
Zit er misschien verschil tussen een vroege en late serie 1 of tussen een serie 1 en een serie 2?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, bij een Serie 2 zit de kachelweerstand achter het handschoenenkastje.
Als alle verbindingen goed zijn, is het ding zelf gewoon kaduuk.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
potverdorie, laat ik nu een S1 hebben. Dus is er hoop.
Toch maar eens aan de stekkers trekken.





























Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is die blowermotor niet transistor gestuurd? Met mijn TRD deed hij het ook alleen maar in de hoogste stand (traploze regeling). Transistor van €2,50 vervangen en klaar was Kees.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Bij de serie 2, niet bij de serie 1.





























Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Weer wat geleerd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik heb ook een CX uit 1980 en de weerstand zit bij de blower, het is een spiraaltje op een printplaatje. Die van mij was ook kapot en heb deze toen vervangen met een van een BX die er op leek, uiteindelijk bleek de weerstand exact hetzelfde. Succes met je wagen!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
samuel schreef:Dat knakken van de deurvanger kan je heel erg beperken door het plaatje dat de U sluit nieuw te maken. Stripje met twee gaatjes die precies groot genoeg zijn voor de pootjes van de U. De knak wordt veroorzaakt door speling op de pootjes en het onder de veer wegsprongen van het U beugeltje. Aan de andere kant hoort die knak ook wel echt bij een CX
ik heb over de ,U, aan de autozijde een teflon huls geschoven van chef monteur van de citroen garage gekregen dat gebruikte hun vroeger ook vertelde hij.
Een beetje vet er tussen en totaal geen geluid meer en het portier blijft ook gewoon goed open staan.
die teflon huls past er dan ook maar net overheen maar is een sterke en goede oplossing vind ik zelf,
zit er nu al 3 jaar op en nog steed geen krakende geluiden.
vrgr, joost




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
joostvanbroekhoven schreef:samuel schreef:Dat knakken van de deurvanger kan je heel erg beperken door het plaatje dat de U sluit nieuw te maken. Stripje met twee gaatjes die precies groot genoeg zijn voor de pootjes van de U. De knak wordt veroorzaakt door speling op de pootjes en het onder de veer wegsprongen van het U beugeltje. Aan de andere kant hoort die knak ook wel echt bij een CX
ik heb over de ,U, aan de autozijde een teflon huls geschoven van chef monteur van de citroen garage gekregen dat gebruikte hun vroeger ook vertelde hij.
Een beetje vet er tussen en totaal geen geluid meer en het portier blijft ook gewoon goed open staan.
die teflon huls past er dan ook maar net overheen maar is een sterke en goede oplossing vind ik zelf,
zit er nu al 3 jaar op en nog steed geen krakende geluiden.
vrgr, joost
Dit vraagt om een foto
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
ik had een stukje van een halve meter gekregen en dan kun je met een stanleymes een gewenst stuk van af snijden en dan de ,,U,, er uit halen en teflon buisje er overschuiven terug plaatsen van ,,U,, nog beetje vet er tussen en klaar .geen kraak geluiden meer met het portier.
vrgr, joost
vrgr, joost
ter info :binnenmaat 6mm ,buiten maat 8mm .
vrgr, joost




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
en waar koop je zoiets?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
ik heb het niet gekocht maar van een citroen chefmonteur gekregen had hij nog thuis liggen van in de tijd toen er nog dagenlijks gs-en en cx-en op de brug stonden.
weet niet waar je het kan halen maar iets vergelijksbaar zal vast wel ergen te koop zijn.
wel even op de juiste maat letten binnen 6mm en buiten 8mm.
gr, joost