externe versterker en betere speakers in Berlingo
Visb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 03 oktober 2011 04:22 PM

Vorige week een ritje gedaan met een nieuwe Berlingo. Het geluid dat uit de standaard installatie kwam, vond ik eerder mager.

1) Is het mogelijk om in de Berlingo (met My Way gps) een externe versterker aan te sluiten?

2) zijn de speakers makkelijk demonteerbaar en welke maat van goede speakers moet ik kopen om de standaard speakers te vervangen?

Ik stel de vragen nu al en nog voor mijn Berlingo geleverd wordt, zodat ik alles in huis heb om dit onmiddellijk bij levering van de wagen te veranderen…

Profiel  

crusty123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150

Gepost: 03 oktober 2011 09:33 PM
  [ # 1 ]

wel opletten met origineel radio te vervangen door andere,canbus loopt door die bedrading,best verloopkabel die deze storing niet kan hebben.

voor speakers/versterker kan je zo ver gaan zoals je wil,merken genoeg,al te zijn wat het mag kosten….

kan je als tip zeggen dat je verschillende klasse versterkers hebt

klasse A, B , C ,D

daar is de prijs sterk afhankelijk van

voor speakers waar hoge en middenklank uitkomt best (naar gelang je budget) zo dicht mogelijk klasse A versterke nemen.

voor lage tonen(Bass) kan je naar D gaan.

Rmswat is belangrijker dan piek vermogen.

kan je goed adreske aanraden,  http://www.vhcarsystems.be  (neen dat is ik niet maar een goeie maat van me)

succes

Profiel  

Visb
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 04 oktober 2011 12:28 AM
  [ # 2 ]

Bedankt, het zou NIET de bedoeling zijn de originele radio te vervangen. Zeker met het gps systeem zou ik dat risico niet durven nemen.

De vraag is dan: heeft de originele radio een uitgang voor een versterker, zodat niet met een LS/RSA omvormer of iets dergelijks moet gewerkt worden…

Wat de speakers betreft, mag het wel wat kosten. Enig idee waar ik de afmetingen van de inbouwspeakers kan vinden?

Momenteel heb ik 2 versterkers liggen een kleine, simpele 4-kanaals en ook nog een splinternieuwe Soundstream TR500/4. Dat zou natuurlijk de beste keuze zijn, maar met afmetingen van 61/31/10 cm weet ik niet zo onmiddellijk waar ik die zou kwijt kunnen zonder dat die in de weg staat…

Profiel  

crusty123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150

Gepost: 04 oktober 2011 12:48 PM
  [ # 3 ]

weet je dealer dat niet,anders de uitbouwen om te zien of er rcakabel kan steken.

zou tussenbox is noodoplossing,kans op ruis neemt weer toe,das logisch,overal waar je stekkers tussen steek heb je verlies.

belangrijk punt, goeie plus en massakabel van de zelfde diameter,hoe dikker hoe minder weerstand.

versterker onder de achterzetel.

of plaat maken dat je koffer iets verhoogd.

kan je dan schoon de kabels wegsteken.

wel koeling voorzien,eventueel gaatje in je plank maken en deze met speakerstof overtrekken(beetje schoon is.

kijk eens op http://www.vhcarsystems.be/gallery/installs?view=09mediagallery

kan je wat idees op doen

succes

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook