Update: Met de Femme gaat het goed na wat gepruttel in het begin af en toe de zaak bijgesteld, zij rijdt nu aardig goed het wordt in mijn gevoel beter naarmate ik er meer km op heb zitten, vandaag de A4 en terug A44 gereden nog wat snelle jongens laten merken dat er met een CX Turbo niet valt te spotten, de vertwijfeling op die smoeltjes prachtig om te zien.
De garage waar de Femme is gerestaureerd is gesloten, Cor Ravestijn de eigenaar en goede vriend is ploteling overleden.
Mijn CX is de laatste die de garage heeft verlaten (la gracieuse dernière dame.)
Dit is haar erenaam als eerbetoon aan Cor die het mij mogelijk heeft gemaakt om de Femme in haar oude luister te herstellen.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Laatste dag van de Femme bij Cor zijn garage.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
harry45 schreef:
De garage waar de Femme is gerestaureerd is gesloten, Cor Ravestijn de eigenaar en goede vriend is ploteling overleden..
Wat een triest bericht. Sterkte!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank je
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wens je ook veel sterkte komende tijd.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Even een update vorige week bij Garage v.d.Laan langsgeweest voor vervanging van 2 BDP sensoren, bobine, bougiekabels,dashboard-display en nog wat kleine dingen, een nieuwe radiateur besteld deze zou vandaag komen helaas, uitverkocht.
Morgen dan maar naar v.d Bijl radiateuren-fabriekje in Haarlem Noord deze bouwt voor mij een nieuwe radiateur voor de Turbo en dat is super kwaliteit het binnenwerk is van het merk Bristol (Schotland) en heeft een groot koelend vermogen.
Vandaag heeft E.J nog even de puntjes op de i gezet zodat de Femme weer als een Turbo rijdt.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
De nieuwe radiateur doet het tot tevredenheid, eigenlijk ben ik best tevreden, alleen bij het optrekken gaat de versnellingspook als een wilde tekeer het zou te maken hebben, daar waar de rechter aandrijfas het blok in gaat iets speling heeft, niet de aandrijfas zelf.
Om dit te verhelpen moet het blok er weer uit en de onderste helft van het blok vervangen.
Ben nog aan aan het broeden of het anders is op te lossen, IEMAND HIER OP HET FORUM MET EEN MINDER INGRIJPENDE OPLOSSING?
En zoals Waterman al opmerkte er komt vast nog wel te doen aan de Femme (of woorden van gelijke strekking)
Motor start direct loopt prachtig soepel,versnellingsbak schakelt idem, het is bijna te mooi om waar te zijn.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Gisteren een nieuwe rechter aandrijfas bij v.d. Laan laten monteren, het probleem bleek toch de aandrijfas te zijn.
De Femme rijdt (zweeft) nu zoals het hoort.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Geniet ervan! En als ik op de A44 ingehaald wordt door een Turbo, weet ik dat jij het bent!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Vandaag de eerste stap gezet naar modern motormanagement een V.E.M.S plus aanverwante ond besteld, al het oude kan er eruit w.o de kabelboom de ombouw wordt uitgevoerd bij v.d. Laan, Abbenes en neemt plm 1 1/2 dag in beslag.
Ben heel benieuwd naar het resultaat.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maak je nog foto’s van voor en na die tijd.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Goed idee zal ik doen, ook tijdens de ombouw zal ik nog menig plaatje schieten.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Zoals beloofd voor de ombouw naar V.E.M.S het originele motor management.
https://picasaweb.google.com/117648566053955775488/2November2011#
De V.E.M.S is binnen.
Na de ombouw zal ik de nieuwe opstelling van de V.E.M.S posten.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kan ik niet openen
Morgen eens kijken op de ander computer.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
werkt hier ook niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste