


















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Een goedenavond!
Iemand die weet welke boortjes het beste kunnen worden aageschaft om het voorscherm te verwijderen? Thanks alvast maar weer
Way out in the water, see it swimming.
Hoi,
Ik heb bij rustbuster puntlas freesjes gekocht, vond ik erg fijn werken. kijk ff op de pagina onder gereedschap nummer 1100 en 1200. Succes!
Herman Buitelaar leverde eerder doosjes puntlasfreesjes met 11 kroontjes, 2 reserve stiften en 1 houder voor 15,-
CX GTi Turbo 2 - All Black



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Na een aantal zeer drukke weken, was het gisteren eindelijk zover. Heerlijk in het herfstzonnetje de slijptol in de Pallas gezet De accu was natuurlijk morsdood, maar de auto startte meteen met de acculader erbij. Waarom een auto duwen als ‘ie nog rijdt nietwaar? Anyway: de radiateur losgehaald, KVS eruit laten lopen, luchtfilterhuis eruit gehaald en tot slot die honderden kabeltjes weggehaald. En als een echte beginner: aan alle kabeltjes een labeltje gehangen
Toen begon het puntlasboren! Nou, dat ging voorspoedig, het buitenscherm was er in no time af. Die voorbrug was íets meer werk Klopt het dat die puntlasstukjes allemaal zijn ondergekit in de fabriek? Of is het beunwerk van een eerdere reparatie geweest? Mijn hemel, wat een kit… Maar een slijptol doet wonderen. De auto is nu ‘kaal’, voorbrug eruit en het buitenscherm eraf.
Nu we goed bij de motor kunnen, vroeg ik mij af of er dingen zijn die ik nu direct even aan kan / moet pakken volgens de experts? En een tweede vraag: als we de tol in de blauwe sloper zetten, wat is dan het handigst:
optie 1) de voorbrug inclusief het binnenscherm loshalen, en dus ook zo in één keer terugzetten?
optie 2) de voorbrug loshalen, het binnenscherm loshalen en per component bevestigen op de Pallas?
Het buitenscherm halen we sowieso los. Alvast bedankt voor de expertise maar weer
Hier de foto’s!
Way out in the water, see it swimming.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik zie op de laaste foto en geluukig man die net zijn CX aan tweeen heeft gezaagd.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Als je zeker weet dat de donor geen schade aan die kant heeft gehad, zou ik de 2 delen aan elkaar laten zitten. Mocht je bij montage op de pallas toch nog mispassingen tegenkomen, dan kun je ze nog altijd delen.
Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken
Die man ziet er inderdaad zeer tevreden uit. En die andere man niet minder.














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eens met Ron van zon:
Nelis Infra schreef:
optie 1) de voorbrug inclusief het binnenscherm loshalen, en dus ook zo in één keer terugzetten?
Optie 1 dus, dan heb je het minste kans op slechte pasvorm
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi werk !
bruikbare delen niet weggooien !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Lekker bezig, maar zet wel even een bril op als je gaat slijpen. Die staalsplinters krijg je er niet heel makkelijk uit je hoornvlies…












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee inderdaad! Uit ervaring: In het ziekenhuis worden de splinters er met een heel scherp spateltje van je hoornvlies af geschraapt.. Daarna zalf in je oog en een verband voor een dag. Het doet heel erg pijn na een paar uurtjes…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Het doet heel erg pijn na een paar uurtjes…
Héél erg pijn…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bogaard77 schreef:Nee inderdaad! Uit ervaring: In het ziekenhuis worden de splinters er met een heel scherp spateltje van je hoornvlies af geschraapt.. Daarna zalf in je oog en een verband voor een dag. Het doet heel erg pijn na een paar uurtjes…
Dat vrezen ze er tegen woordig uit,maar blijft zeer doen.
Maar door schade en schande wordt meen wijs.
Ziet er goed uit ,succes met de voort gang.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Goed bezig Niels!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
En dikke handschoenen, als men een slijptol hanteert…. ook wel verstandig.
Verder: goed bezig mannen!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D