Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Pfoeh, dat wordt doorsparen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Grappig, toen ik de notificatie ontving van deze post reed ik zo goed als langs Citroën Amsterdam / Nederland aan het Stadionplein.
Ik dacht handig ga ik gelijk daar even de prijslijst ophalen.
Het verhaal van de verkoopdame was dat de prijzen nog niet beschikbaar waren…
Ik heb toen even mijn Blackberry getoond dus daarna hebben we samen op haar pc gekeken naar de Citroën website en vanaf daar de prijslijst gedownload en geprint.
Ontzettend gaaf dat we dus via dit forum de medewerkers van Citroën op de hoogte houden!
Super post, dank daarvoor!
O ja en configureren op citroen.nl van de DS5 kan nu ook!
tjemig, voor de nederlandse regelgeving zijn er toch wel een paar onhandige keuzes gemaakt.
De benzines zijn zonder de EGS, zodat ze heel onhandig in cat. C vallen. Mag ik dus niet kiezen van de baas !
De diesel is een mooi alternatief met fijn 20% bijtelling, maar daar stoppen ze hooguit 17” onder (die ik net niet mooi vind). Erger, je mag zelfs niet de anderen als optie kiezen. Weet iemand iets over de reden, belasting of puur technisch/mechanisch.
Ik kan natuurlijk ook shoppen bij Musketier of zo. Is er iemand die de steek kent of meer weet ?
In Frankrijk staat al een business versie beschreven, die ik hier weer net mis. Die komt natuurlijk over een half jaartje als ik mijn keuze alweer heb moeten maken. Mogelijk het huidige contract even oprekken… Iemand ervaring ?
Natuurlijk een luxe-probleem van de eerste orde, maar toch een fijn dilemma. Of toch niet het hart volgen, maar de meer praktische keuze voor nogmaals een C4GP…. Het thuisfront roept zelfs dat na alleen dubbele chevrons een ander merk ook mogelijk is…... Welke andere ?
Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.
Totaal aantal Berichten: 27922
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RensKorevaar schreef:THP 200: 200 pk, 275 Nm, max. 235 km/h, 0-100 km/h in 8.2 sec
Eindelijk weer eens een uitvoering waar je wat prestaties van mag verwachten
Al is het misschien voor tegenwoordig nog wat aan de magere kant. Maar voor in de prijsklasse zit het denk ik wel goed.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Och, niets wat een professioneel chipbedrijf niet op kan lossen.
Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Is ook al bekend wanneer hij in de showroom staat? Wat foto’s, you tube en artikels betreft ben ik verkocht. Nu alleen nog maar hopen dat ik erin pas. Dan kan mijn C4 Picasso met EBV6 de deur uit. Is op zich een schitterende auto maar die EBV6 blijf ik waardeloos vinden. Daarom zal mijn volgende auto, hopelijk dus de DS5, met zekerheid een automaat zijn.
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
In de persberichten van Citroën Nederland wordt van “begin 2012” gesproken. Ik meen begrepen te hebben dat het daarbij om 2 januari gaat, maar zeker weet ik dat niet. Het blijft nog even spannend!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 19
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
Hallo allemaal,
Even voorstellen, rij al dertig jaar citroen en volg het merk op de voet,momenteel C4-Picasso 2.0 HDI naar volle tevredenheid. Voorheen Xsara Picasso en in een verder verleden 2xXM V6 + 3x CX-GTI.Vorige week in Fr.nagevraagd bij grote dealer (Citroen Clermont-Ferrand). DS-5 komt daar 17-11 bij de dealer, volgens eigen dealer in NL.verwacht (hoopt) half december. Persintroductie volgens FR.eind oktober. Tot zover mijn info
Met vr. groet
- Ami Super
Hallo Jeedee, welkom op het forum.
Dank voor de info!
Overigens een fraaie lijst Citroëns. Mogelijk komen we je nog vaker tegen hier op het forum, er is voor elk wat wils.
Patrick
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Hij staat nog niet in de configurator van de leasemaatschappij
Zometeen maar even bellen…....
Weet iemand trouwens waar je een proefrit kan maken? Ik belde net met de dealer bij mij in de buurt en zij verwachten hem ergens in januari in de showroom te hebben staan.
Totaal aantal Berichten: 19
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
DS 5 staat al in de configurator van Citroen.nl. Auto gaat richting 40K met wat toeters en bellen (e-HDI of 155 THP) Zwaardere motorisaties of Hybrid 4 gaan er dik overheen. Volgens mij heeft THP C-label (165 gram) dus ongunstig wat betreft toekomstige CO2-heffing i.p.v. MRB. THP heeft wel standaard volautomaat, e-HDI heeft EGS (A-label 114 gram)
JeeDee, je hebt helemaal gelijk. Zoals ik al schreef zijn de gekozen configuraties niet optimaal voor de Nederlandse regelgeving. .... Maar het blijft een prachtige auto…. De leasemaatschappij is een berekening voor me aan het doen… ik wacht met spanning af of ze met een redelijk voorstel komen… en dan snel bestellen..
Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.
Nu ook op site van leaseplandirect. De aanbieding die ik vandaag kreeg viel me niet tegen… Er zijn er meer vindbaar. Nu nog de keuzes maken….. Denk aan grijs, grijs of grijs (;-) . Wit raakt alweer uit de mode. Zwart is wat agressief.. Wordt het dan toch Hickory.
- Ami Super
Hickory is wel erg mooi, maar ook in de mode op dit moment. Lastig hoor die keuzes.
Ik zou toch ook voor Hickory gaan.
Succes!
Patrick