Hallo, even voorstellen: Erwin woonachtig in Friesland en heb 2 maand terug een saxo gekocht uit het zuiden. Ik heb eerder dit type Saxo gehad en was er erg tevreden over, het gaat hier om een Saxo 1.6 vts 16v met het volgende probleem! Afgelopen vrijdag begon mijn saxo ineens in te houden bij het wegtrekken bij stoplichten, even inhouden en daarna toch weer normaal. Ik heb sterk het vermoeden dat de auto niet voldoende reageert op het gas geven ( niet direct ). Vanmorgen wou ik me auto starten na een weekend stil te hebben gestaan hij ging aan en pruttelde wat en sloeg weer uit. Hierna weer proberen te starten met een beetje gas bij geven en toen bleef de saxo lopen. Iemand suggesties wat dit zou kunnen betekenen?
ik denk aan benzinefilter die verstropt is.
wanneer zij je bougies vervangen?
Moet ik morgen even over bellen bij de Garage waar ik de auto weg heb. Benzinefilter kan ik morgen meteen wel vervangen om eerst te kijken of dit helpt ik laat dit morgen nog even weten. Dank u wel voor de snelle reactie
Voorkeur trouwens voor NGK? of liever Bosch?
ik rij zowel met bosch als ngk beiden zijn goed kben nu eens ngks aan het testen voorlopig (100km) merk ik geen verschil tov de bosh wel de juiste type nrs gebruikt. Goed zelf te doen in 15minuten rekening gehouden met de regels van de kunst (omgeving bougies eerst netjes maken oude 1 per 1 eruit op nieuwe kopervet en erin.)
Oke en maakt het ook uit of je een bougie neemt met 4 pootjes of 2 pootjes tov middenpunt bougie en die paaltjes die ernaartoe steken? Ik hoop duidelijk te zijn heb er geen andere verwoording voor:)
Veel maakt dit niet uit een vonk gaat altijd de kortse weg kiezen. Dus na enige tijd kan dit mogelijk wel een verschil geven. Oorspronkelijk zaten er wsh 1 “poot” bougies erin.
Probleem opgelost de dynamo gaf 17 volt dus dat is wat aan de hoge kant, heb meteen de bougies en benzinefilter ook vervangen bedankt voor de tips!