Haai allen,
Ik heb onlangs een Citroen Saxo 1.4 uit ‘98 met airco en dus met dubbele koelvinnen gekocht en het is een heerlijk bakkie. Wat me niet eerder opgevallen is, is dat de rechter (vanuit de auto) koelvin niet aanslaat. De linker vin (links vanuit de auto) slaat aan, maar blaast enkel op hoge toeren.
Heb zojuist de rechter koelvin aangesloten op een batterij en de motor werkt. Zekeringen bekeken, zekeringkastje bekeken, niets te vinden. De relais in het koelvinhuis werken (heb ze doorgemeten). Kabels doorgelopen op breuk en niets te zien wat daar op lijkt.
In hoeverre zou dit aan de Bitron module kunnen liggen? Hij ziet er niet beschadigd uit namelijk. Zou graag jullie advies willen, aangezien zo’n module toch 90 euro kost en het zonde zou zijn om deze voor niets te bestellen.
Alvast dank voor de moeite,
Ewoud.
wordt je motor te warm?
De fans hoeven niet aan te slaan op hoge toeren maar op motortemperatuur.
ik ken niet juist hoe de fans werken met een airco maar kan me inbeelden dat deze extra fan mogelijk wel iets doet als je in extreme gaat spellen met je airco.
Mwah, de motor wordt niet te warm (daar is het nu niet het weer voor) en in principe kan je er mee rijden, maar er zitten niet voor niets twee fans op. De rechter slaat nooit aan, ook niet bij warm weer.
De bitron module zou twee snelheden moeten aansturen, maar stuur er slecht eentje door: de hoogste snelheid. Het is dat of niets.
als je voor de auto staat is de rechter voor de airco.
bij mijn xsara deed die het ook wel eens in het begin als ik de auto starte of als de airco aan stond