C2 sensodrive trekt niet op in z’n 1.
Frans1952
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 24 juni 2011 08:48 PM

Mijn C2 sensodrive is een paar weken geleden helemaal gereset. Vanavond echter een vreemde gewaarding.
Na het inkopen doen reed ik achteruit uit het parkeervak. Bij het schakelen van de achteruit naar de 1 hoorde ik een piep en het lampje ‘serv’ ging branden. Gas geven had geen zin want de auto deed niets. Na het overschakeln van AUTO naar handschakelen kon ik ook in de 1 niet wegkomen. Na naar de 2 te hebben geschakeld (met de flipper) kon ik wegrijden. Direct daarna bij het eerste stoplicht schakelt de Sensodrive wel terug naar de 1 maar wegkomen ho maar. Ik moest weer (handmatig) opschakelen naar de 2. Telkens als dit zich voordoet brand het lampjer ‘serv’. Na het met de flipper opschakelen naar de 2 gaat dit weer uit. Dus als het lampje brand kom ik niet weg.
Ik heb het hierna nog een aantal malen geprobeerd maar het resultaat bleef hetzelfde.
Toch maar naar huis gereden en wat schets mijn verbazing, na een tijdje pakte de 1 weer en kon ik ook optrekken in zijn 1(in de AUTO stand).
Thuisgekomen een aantal malen achteruit gereden en weer vooruit in zijn 1 opgetrokken.(in de AUTO stand)
Alles lijkt weer normaal te werken.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of een idee wat er aan de hand is?

Profiel  

Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563

Gepost: 05 oktober 2011 08:09 AM
  [ # 1 ]

Dit is waarschijnlijk een probleem in je schakelactuator op de versnellingsbak. Of de 1e versnelling inschakelen gaat fysiek in de versnellingsbak te “stroef”. Beste is de storingen even uit laten lezen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook