oh nee,
ik zie net de foto…
is een type 1 en ik heb een type 2 nodig.
dat motorklepje ziet er zo redelijk uit dat je daar nog wel 35 euro voor mag vragen.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als er een andere achterbrug onder gaat, gaat ie natuurlijk niet naar de sloop, dat is logisch. Ik verwacht eigenlijk niet dat iemand voor de kosten van de onderdelen er mee aan de slag wil - ik zou het zelf namelijk niet doen. Denk dat het al met al makkelijker wordt om hem naar de sloop te brengen tenzij iemand hem in zijn geheel wil hebben. Als dat zo is, PB graag, ook als je onderdelen wilt hebben. Mensen die er experimentele sleutelprojekten willen beginnen, dat mag ook. Wil er vanaf, zeg dat ik hem op donderdag ofzo naar de sloop breng.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hee mensen, excuses voor de zwenkingen, maar kan iemand mij vertellen waar ik ongeveer aan moeten denken bij het vervangen van de achterbrug in zijn geheel aan werk? Is het echt maar 4 bouten en een remleiding?
Ik zit er toch aan te denken het zelf op te lossen met wat creativiteit in de garage van m’n ouders. En weet iemand een APK-proof achterbrug staan voor een redelijke prijs?
Ik vind hem weer aan de gang krijgen eigenlijk leuker dan hem dumpen en weer een andere zoeken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Hee mensen, excuses voor de zwenkingen, maar kan iemand mij vertellen waar ik ongeveer aan moeten denken bij het vervangen van de achterbrug in zijn geheel aan werk? Is het echt maar 4 bouten en een remleiding?
Ik zit er toch aan te denken het zelf op te lossen met wat creativiteit in de garage van m’n ouders. En weet iemand een APK-proof achterbrug staan voor een redelijke prijs?
Ik vind hem weer aan de gang krijgen eigenlijk leuker dan hem dumpen en weer een andere zoeken.
6 moeren
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
sans-pareil schreef:Hee mensen, excuses voor de zwenkingen, maar kan iemand mij vertellen waar ik ongeveer aan moeten denken bij het vervangen van de achterbrug in zijn geheel aan werk? Is het echt maar 4 bouten en een remleiding?
Ik zit er toch aan te denken het zelf op te lossen met wat creativiteit in de garage van m’n ouders. En weet iemand een APK-proof achterbrug staan voor een redelijke prijs?
Ik vind hem weer aan de gang krijgen eigenlijk leuker dan hem dumpen en weer een andere zoeken.
Dan maar even stap voor stap:
-wielen los draaien
-Achterkant op blokken zetten
-wielen verwijderen
-UItlaat verwijderen (zit anders in de weg)
-Remleiding bij Remdrukverdeler/-begrenzer loshalen en ergen mee afsluiten tegen het lekken (sprietje erin of dopje erop)
-Handrem ontspannen door de moer acher je handremhandel los te draaien
-Remdeksels (ik beschik niet over vakjargon) verwijderen
-Voorzichtig de busjes van de handremkabel uit het remhuis tikken (zorg dat je niet de kabel beschadigt of een braam naar binnen in het busje tikt)
-Kabelnokje uit z’n vork halen en de kabel uit het huisje trekken
Nu is de brug vrij en kunnen de bouten losgedraait worden
In de achterbak vind je een aantal plastic doppen in de vloer. De achterste twee (Bij ahterdeur(en))heb je niet nodig. Daarvoor twee ronde, die kunnen eruit. Daarvoor twee ovalen, waarvan één onder de platic kap van je brandstofleidingen. die mogen er ook uit. nu zijn alle moeren, samen 6, toegankelijk om de brug los te halen.
Het is handig om het ding op te vangen met iets op wielen, het ding is vrij looiig. Als je auto hoog genoeg staat kan je ook gewoon zijn eigen wielen van er weer op zetten, rijd je die brug eer zo onderuit.
Verder de zelfde weg terug en dan je remmen ontluchten
Zit vast een hoop overbodige info bij, maar voor het totaaloverzicht….
Succes
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik heb nog wel een wat robustere achteras voor je
romke schreef:sans-pareil schreef:Hee mensen, excuses voor de zwenkingen, maar kan iemand mij vertellen waar ik ongeveer aan moeten denken bij het vervangen van de achterbrug in zijn geheel aan werk? Is het echt maar 4 bouten en een remleiding?
Ik zit er toch aan te denken het zelf op te lossen met wat creativiteit in de garage van m’n ouders. En weet iemand een APK-proof achterbrug staan voor een redelijke prijs?
Ik vind hem weer aan de gang krijgen eigenlijk leuker dan hem dumpen en weer een andere zoeken.
Dan maar even stap voor stap:
-wielen los draaien
-Achterkant op blokken zetten
-wielen verwijderen
-UItlaat verwijderen (zit anders in de weg)
-Remleiding bij Remdrukverdeler/-begrenzer loshalen en ergen mee afsluiten tegen het lekken (sprietje erin of dopje erop)
-Handrem ontspannen door de moer acher je handremhandel los te draaien
-Remdeksels (ik beschik niet over vakjargon) verwijderen
-Voorzichtig de busjes van de handremkabel uit het remhuis tikken (zorg dat je niet de kabel beschadigt of een braam naar binnen in het busje tikt)
-Kabelnokje uit z’n vork halen en de kabel uit het huisje trekkenNu is de brug vrij en kunnen de bouten losgedraait worden
In de achterbak vind je een aantal plastic doppen in de vloer. De achterste twee (Bij ahterdeur(en))heb je niet nodig. Daarvoor twee ronde, die kunnen eruit. Daarvoor twee ovalen, waarvan één onder de platic kap van je brandstofleidingen. die mogen er ook uit. nu zijn alle moeren, samen 6, toegankelijk om de brug los te halen.
Het is handig om het ding op te vangen met iets op wielen, het ding is vrij looiig. Als je auto hoog genoeg staat kan je ook gewoon zijn eigen wielen van er weer op zetten, rijd je die brug eer zo onderuit.Verder de zelfde weg terug en dan je remmen ontluchten
Zit vast een hoop overbodige info bij, maar voor het totaaloverzicht….
Succes
de wielen hoeven alleen los om de handremkabels te verwijderen?
Dan is het handig om ze daarna weer te monteren. Kun je de as eronderuit rollen. Doe ik bij de bx precies zo. Maar daar heb ik geen last van handremkabels
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:de wielen hoeven alleen los om de handremkabels te verwijderen?
Dan is het handig om ze daarna weer te monteren. Kun je de as eronderuit rollen. Doe ik bij de bx precies zo. Maar daar heb ik geen last van handremkabels
romke schreef:Als je auto hoog genoeg staat kan je ook gewoon zijn eigen wielen van er weer op zetten, rijd je die brug eer zo onderuit.
oké, wat tikfoutjrs erin…
tikfoutjes
(moeilijk hoor)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oke heren, bedankt. Ik ga even een achterbrug regelen en het gewoon lekker even proberen. Ik doe denk ik gelijk ook de remklauwen en voeringen voor, en schijven indien nodig, dan blijft denk ik alleen een probleem met een knipperlicht en met het stuurhuis over voor Le Garage om te regelen.
Ik houd jullie op de hoogte .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Oke heren, bedankt. Ik ga even een achterbrug regelen en het gewoon lekker even proberen. Ik doe denk ik gelijk ook de remklauwen en voeringen voor, en schijven indien nodig, dan blijft denk ik alleen een probleem met een knipperlicht en met het stuurhuis over voor Le Garage om te regelen.
Ik houd jullie op de hoogte .
als je een extra handje nodig hebt, ik heb er nog 2 in de aanbieding hihi..
greets wupke:oh ja, achterbruggen vervangen heb ik vaker gedaan..
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:[
oh ja, achterbruggen vervangen heb ik vaker gedaan..
wupke, we weten nu wel dat je handig bent hoor…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:kreazyV8wuppo schreef:[
oh ja, achterbruggen vervangen heb ik vaker gedaan..
wupke, we weten nu wel dat je handig bent hoor…
sorry… ops:
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, deze is weg, de garage zorgt ervoor dat ie afgevoerd wordt, reden zijnde dat ik deze week ga kijken naar een C25, en ik nog geen achterbrug heb kunnen vinden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Goed, deze is weg, de garage zorgt ervoor dat ie afgevoerd wordt, reden zijnde dat ik deze week ga kijken naar een C25, en ik nog geen achterbrug heb kunnen vinden.
OK. Opgeruimd staat netjes