terug-schakelen EGS?
wolra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 14-03-2010

Gepost: 04 oktober 2011 10:56 PM

sinds kort rij ik in een C4 G Picasso 1.6 THP met EGS
hiervoor in een C4 Picasso 2.0HDi met EB6v,deze schakelde,in stand M, als je bijv bij 100km/uur in 6,
het gas los liet, gelijdelijk terug naar 1 bij stilstand ( net als in de A stand )
de EGS,echter, in stand M, schakelt niet autom terug, deze blijft bijv hangen in 5, en schakelt bij
25 km/uur ( 1000 tot 750 t/m ) ineens terug van 5 naar 2
( in A schakelt de bak wel gelijdelijk; schakelt terug bij ong 1500 t/m )
volgens Citroen Nederland moet je in M altijd handmatig terugschakelen
heeft iemand hiermee ervaring
gr hans

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 05 oktober 2011 08:54 PM
  [ # 1 ]

Mijn huidige EB6v schakelt in de M stand niet automatisch terug. enkel als ik (bijna) stilsta schakelt ie naar één. De rest moet ik allemaal met de hand doen.
groeten, Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
jeedee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-10-2011

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
Gepost: 05 oktober 2011 08:59 PM
  [ # 2 ]

Kan U niet helpen, ben wel benieuwd wat U van de EGS vindt t.o.v. EB6V en motorisch van diesel naar benzine. Heb 2x 2.0 benzine mee gehad van garage en was elke keer weer (heel) blij in eigen auto te kunnen stappen. Gaat overigens in beide gevallen om een C4-Picasso (eigen auto een 2.0 HDI)

Profiel  
 
Robsterdnbobster
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 03-09-2011

Gepost: 05 oktober 2011 09:23 PM
  [ # 3 ]

Heb sinds een maand ook een C4GP, 2.0 met EB6V.
Als ik het masjien in M heb staan moet ik ook met de hand terugschakelen.
Bij lage snelheden schakelt de bak idd naar 2 en uiteindelijk naar 1 terug.
De overige versnellingen moeten met de hand teruggeschakeld worden.
Lijkt me ook logisch, de M is immers manual oftewel handmatige bediening van de bak.
Je kiest dan zelf het moment van op-/terugschakelen.

In de A modus kun je trouwens altijd de schakelmomenten overrulen door zelf te flappypaddelen.
(10 punten bij scrabbelen).

Grtz.
Rob.

Profiel  
 
wolra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 14-03-2010

Gepost: 05 oktober 2011 10:54 PM
  [ # 4 ]

vwb diesel of benzine
de benzine is wat pittiger, reageert wat sneller op het gas, alhoewel de diesel
zeker niet verkeerd reed
mijn vorige auto was een 2.0 HDi met EB6v,
ik heb proef-gereden in een 1.6 THP met EGS;  mijn idee was toen dat de bak wat sneller schakelde,
zowel in A als in M
echter de auto die ik nu heb, schakelt volgens mij trager dan de EB6v
soms blijft, bij afremmen voor een bocht, de bak in 3 staan ( in de A-stand )
de auto heeft aan de computer gehangen, maar alles lijkt oké

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 oktober 2011 12:35 AM
  [ # 5 ]

Ik heb voorheen een Grand Picasso diesel met EB6V gereden en nu een C5 Tourer benzine met EGS. Ik vind het systeem eigenlijk helemaal niet verbeterd. Hij schakelt naar mijn idee zeker niet sneller. Sterker nog; van 1 naar 2 is hij een beduidend trager.

Profiel  
 
wolra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 14-03-2010

Gepost: 06 oktober 2011 06:46 PM
  [ # 6 ]

dat was mij ook opgevallen
soms schakelt de bak redelijk snel van 1 naar 2, en op een ander moment
heb ik het idee van ‘‘gaat de bak nog naar 2 ? ‘’
net zo bijzonder is, dat bij afremmen voor een bocht,( in A ) de bak in 3 bleef hangen
bij 1000 t/m

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook