Totaal aantal Berichten: 33
- C4 (2004-heden) Cactus Shine ETG
Sorry guys (of eigenlijk niet)
ik herken dit ook niet. Geen irritante geluiden.
Geen huilend geluid uit mijn versnellingsbak.
Hij is gewoon stil, althans dat vind ik
DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit
Het is natuurlijk ook geen oorverdovende huil….maar gewoon een geluid op de achtergrond.
Helemaal geen geluiden…. Heerlijk stil en rustig draaiend dieseltje
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Heb nog steeds geen flauw idee hoe het huilende geluid nu precies klinkt, aangezien mijn DS3 er zelf geen last van lijkt te hebben. Het enige wat ik rond de 120km/u hoor is het gezoem van de motor zelf.
Bij mij heb ik nog geen vreemde geluiden kunnen ontdekken en heb al bijna 12.000 km op de tellen sinds 1 april. Wel heb ik het idee dat me stuur iets scheef staat naar links. Zijn er meer mensen met ervaring met een scheefstand van het stuur bij rechtuit rijden ?
laten uitlijnen bij de dealer.
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Idd, gewoon ff opnieuw laten uitlijnen.
dan is het probleem verholpen.
en bij onze E-HDI ook nog geen vreemde geluiden.
ook niet nu er bijna 30.000km op de klok staat.
ze doet het toch goed om al die km erop te krijgen
dat al vanaf 22 maart.
Zal proberen er eens een mp3-tje van te maken. Kijken of dat geluid een beetje over komt wanneer je opneemt. Ik vind het echt een hinderlijk geluid. Als het geen leaseauto was geweest, maar privé dan had ik er allang meer werk van gemaakt. Nu boeit het me niet zo.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Ik herken het wel, heb in 5 ds3 ehdi proef gereden en allemaal hadden ze het in meer of mindere maten, het komt doordat de bak is voorzien van dunnere olie en rechte vertanding zodat de weerstand minder is en dus een lagere uitstoot.
Wanneer hoor je het het beste, als de buiten temp meer is dan 25 graden, en bij snelheden boven 130, daarnaast kan het geluid ook voorkomen bij een bepaalde belasting (gasgeven) onder de 2000 toeren dus in zijn 5e versnelling tussen de 70 - 90 km/u
Bij mij is het tussen de 80 en 90, maakt niet uit welke versnelling of toerental, zodra je de koppeling aanraakt is het weg dus het moet inderdaad in de aandrijving/overbrenging zitten ofzo
Gelukkig stoort het mij niet zoveel, ik rij ook altijd met muziek aan. Ik stoor mij meer aan het geratel soms dan aan de mechaniek die je wel eens kan horen. Je hoort tenslotte ook de wind en de banden.
Vandaag was het mijn grote dag, de ds3 stond klaar bij de dealer om opgehaald te worden. Na een aantal complimenten van de dealer over de uitrusting/kleurstelling en de bijbehorende uitleg dan eindelijk de sleutel gekregen. Lekker rijden dus! Wat een heerlijkheid…! Die stoelen geven geweldige steun, het zit als gegoten. De bocht door zonder dat je op de passagiersstoel terecht komt, zo hoort het. Dan de eerste regenbui, lekker hoor die automatische ruitenwissers! Om over die hifi set maar te zwijgen…
Het zal geen straf zijn dagelijks 2 tot 3 uur in deze volgepakte auto te moeten vertoeven. Sterker nog, ik verheug me erop!
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Salademan schreef:Het zal geen straf zijn dagelijks 2 tot 3 uur in deze volgepakte auto te moeten vertoeven. Sterker nog, ik verheug me erop!
Het mooiste is nog dat dit gevoel na meer dan twee maanden nog steeds aanwezig is!
vanmiddag wel akelige blauwe spetter vlekjes op mn zijdeur, op het zwarte leer gekregen. Deur stond even een paar min open, regende een beetje. Iemand anders die dit ook wel eens heeft gehad? Komt het door de zuurgraad van het regen ofzo? Of gewoon omdat het leer nat is geworden? Ik heb met leer cleaner het weg lopen poetsen, maar het ging meer weg omdat het droog werd dan dat het echt weg ging door het cleanen.
beetje olie blauw achtige kleine vlekken overal.