Deze zomer heb ik mijn eerst auto gekocht: ZX image 1.6i met 193.000 op de teller voor 650 euro.
Ik ben er probleemloos mee naar Portugal gereden en heb nu bijna de 200.000 bereikt.
Op dit moment heb ik een lekke brandstofslang (het verbruik is hoog en ik ruik benzine). Ik weet nu 99% zeker welke slang het is. Deze wil ik graag zelf vervangen. De slang loopt boven de benzinetank langs. Ik wil proberen om een nieuwe slang langs de oude slang de trekken en zo de oude te vervangen zonder de tank los te halen.
Nu vraag ik mij af op welk punt ik de slang moet aansluiten bij de tank. Het gaat om de slang in onderstaande foto. Als ik het allemaal goed bekeken heb loopt deze van het benzine filter naar de tank. De aansluiting met de tank zit onder de achterbank.
Dit is de aansluiting bij het benzinefilter (links van de foto zit mijn rechter achterwiel).
Nogmaals (‘achter’ in de foto zit het rechter achterwiel.
In onderstaande foto staan de aansluitpunten bij de tank. Welke punt is voor de slang die ik wil vervangen, A of B?
Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen, alvast bedankt
Ik dacht B. Mooi krikpunt trouens:P
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik weet wel zeker B, ook te zien aan de pijlen. Maar het filter zou ik ook maar eens vervangen als ik jou was. En wat aan de rotterij daaronder gaan doen, want zo blijft je ZX niet lang in leven
Bedankt voor de reacties. Het filter was ik inderdaad ook van plan, die ziet er niet al te nieuw meer uit En het rotten gaat hier niet zo snel als in NL gelukkig
Doe nu alleen het puur noodzakelijke aan de auto en de rest komt wel in het voorjaar met de apk. Op reis is het ook wat minder makkelijk sleutelen dan thuis. Al met al is het een oude auto met zo zijn aandachtspunten, maar heb er een hoop plezier van!
Helaas was vandaag de Citroën garage niet open, maar maandag ga ik een filter en slangen halen
Heb een en ander vervangen. Wat wel super onhandig is, is dat de zx slangen die aan het filter zitten niet meer geproduceerd worden (zegt Citroën). Dit zijn slangen met een verbreding in het uiteinde.
Ik heb er een andere slang op gezet, maar die is helaas al gesprongen toen ik de brandstofpomp zijn werk liet doen. De slang had geen verdikt uiteinde en was ook niet de beste kwaliteit.
Ik ga nu naar een betere slang zoeken. Helaas weinig tijd om te sleutelen en zoeken momenteel.
Nou ergens waar al roest op zit roest gewoon door hoor. Dan maakt het niet veel meer uit in welk land je zit. Alleen zout doet het proces een beetje versnellen! Enne misschien kan je kijken of je slangen kan krijgen van een Xsara. Ik geloof dat deze het zelfde zijn.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF