de 156pk THP is de 2e versie van het basis 150pk blok.
Deze heeft bovenop de 150pk versie als voordeel een 6-bak en variabele kleptiming.
Het nieuwe blok is weer een doorontwikkeling en heeft ook variabele kleplifthoogte op de in- en uitlaatzijde.
Ook heeft BMW het blok aangepast om hem in lengterichting te kunnen plaatsen ivm de achterwielaandrijving.
Bij ons ligt het blok schuin!
De THP staat er nu inderdaad niet tussen op de site!
Grote kans dat er dus een update / upgrade komt gezien hij wel in andere modellen zit
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Op de Belgische Citroen site staan nu 2 THP motoren, allebei 155pk, maar een heeft een lager verbruik en een uitstoot van 139gr ipv 155. De THP200 staat daar niet tussen trouwens. Zou mooi zijn als ie hier ook komt, eindelijk de THP met 20% bijtelling
Als je op de BE site de 155pk versies selecteerd, zie je dat er gekozen wordt voor de Ultra Prestige versie (bij de 139gram versie) (je krijgt een melding bij het switchen naar de “oudere” motor)
In NL is de Ultra Prestige nog niet doorgevoerd.
Zal me benieuwen als dat wel gebeurd is, of op de normale editie dan ook de 139 gram versie selecteerbaar is.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Ik was net bij mijn eigen dealer, en heb een praatje staan maken met de verkoper van mijn eigen DS3.
Hij dacht dat zowel de THP als de 112pk HDI binnenkort terug komen en dan schoner zullen zijn
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
De 112pk komt er met 99 gram uitstoot. Topsnelheid 190km/h en 9,7sec 0-100
Verbruik gemiddeld 1:26,3
In NL is er blijkbaar voor gekozen om de 109 gram versie nauwelijks/niet te leveren.
Op zich logisch, het verbruik ervan was een stuk hoger dan de 99gram versie.
De THP 155 zou op 139 gram uitstoot uitkomen.
Top van 214km/h 0-100 in 7,3 sec. gemiddeld 1:16,7 verbruik
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Dat is wel netjes, maar voor de NL markt zal de 112pk nog steeds niet echt relevant zijn dan, aangezien er nog gewoon BPM op zit zal het prijsverschil tussen deze en EHDI nog steeds onevenredig groot blijven en zullen weinigen het ervoor over hebben.
Met dank aan de verziekte BPM/Bijtelling/wegenbelasting systemen hier :S.
THP met 20% is wel lekker! Helaas is het leasetarief voor deze uitvoering absurd hoog.
Gemiddeld 1 op 16,7 voor de THP?
Gaan ze ook een start-stop systeem toevoegen zeker?
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Op de THP niet, op de 112pk Sport Chic komt wel start/stop icm de 6 bak (ze zijn op de Belgische Citroen site al te configureren met de motor updates). Als ze hem nou in nl leveren met stalen velgen en er 2 gram kunnen afschaven zou het heel mooi zijn, dan is mijn keuze definitief gemaakt
Fabian Wierth schreef:Gemiddeld 1 op 16,7 voor de THP?
Dat haalt’ie zelfs in de brochure niet
1:14,5 c.q. 1:14,3 (bij 17” banden).
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
@jev: Jij kijkt naar de VTi 120 met automaat (...ik heb de brochure er ook bij gepakt). De oude THP 155 heeft een gemiddeld verbruik van 1 op 14,9 en is alleen te krijgen met 17”.
Nee, de oude THP is (was?) ook verkrijgbaar met 16”.
Ben benieuwd hoeveel goedkoper de THP gaat worden, hij zal van een D-label (= extra BPM) naar een B-label (= BPM korting) gaan, je mag aannemen dat dit wel wat gaat schelen in de prijs. Zou in theorie (volgens gegevens 2009 die ik tegen kwam) 1100,- aan BPM moeten schelen.
Hopelijk wordt het leasetarief ook wat gunstiger dankzij het lagere verbruik, mocht het goed uitpakken kies ik misschien nog wel voor de THP ipv een HDI, lijkt me toch wel erg fijn rijden. Mag over een maandje bestellen dus volg de ontwikkelingen met grote belangstelling .
Lease is een ander verhaal.
maar prive, en dan een diesel zonder torenhoge wegenbelasting = goud.
Was de wegenbelasting niet zo hoog en het BPM eveneens niet horenhoog, dan had ik een dikke diesel gekocht. gassen en toch 1 op 15 doen
Ja in de lease merk je het ook wel hoor, verschil tussen de 2 diesels is nu behoorlijk groot, de wegenbelasting wordt dan namelijk gewoon in de leaseprijs meeberekend dus in principe betaal je die indirect ook gewoon zelf. En natuurlijk een laag bijtelling tarief over een veel lagere nieuwwaarde, je hebt dus 3 factoren die het verschil zo groot maken.
Daarom zou het mooi zijn als Citroen NL de 112pk Ehdi ook nog even een paar gr zuiniger zou kunnen maken, alle voordelen en evengoed een lekkere vlotte auto + de 6 bak. In de praktijk met veel snelweg km’s zal die waarschijnlijk nog zuiniger zijn dan de 92pk met 5 bak.
Jammer dat er voor prive rijden niet gekeken wordt naar de uitstoot, maar gewicht van de auto voor de wegenbelasting.
Dit promoot niet echt het kiezen voor een lage uitstoot, maar eeder laag gewicht van de auto.
vind dit voor de komende veranderingen op belasting gebied een enorme misser/blunder.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it