Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb net begrepen dat de ruit is vervangen .
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Mooie auto trouwens Simon!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vermond schreef:Ik heb net begrepen dat de ruit is vervangen .
Enig idee waar?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ergens bij ons in de buurt Gert. Hij heeft de ruit deze ochtend opgehaald bij mij en moest toen naar het industrieterrein bij de Krental in de buurt.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Leuk, dan weet ik al waar hij geweest is..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Klopt allemaal
Vanochtend heb ik me eerst verslapen, toen naar Wouter gereden, die midden in de kamer een BRONZEN ruit had staan. Ik blij, Wouter wat flappen gegeven voor de zaterdagboodschappen , en hup naar Glasgarage Nijmegen. Daar werd ik met open armen ontvangen. Superaardige mensen en uitstekend geholpen. Ik en mijn vriendin hebben zelfs nog even meegelunched. Geinig. Wel ben ik nog heel onnozel met hun leenauto (om even Nijmegen in te gaan) tegen de auto van een andere klant aangereden. K**. Mijn eerste botsing ooit… Gelukkig goed opgelost.
Vandaag dus al met al weer zo’n 250 gereden. Er moet nog steeds nieuwe distributie op… Wel wat klachten onderweg. De motortemperatuur liep vreemd op. Hij wordt gewoon 140 graden!! En dan kan het opeens weer zakken, maar schiet daarna weer omhoog naar 140. Wat kan dat zijn? Ik had ook het idee dat het het vermogen negatief beinvloedde (soms)... Beetje jammer allemaal.
Morgen naar Vermond voor wat onderdelen. Houdt je wel bezig zo’n 16v
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Leuke mensen daar bij Glasgarage inderdaad, ik kan er over meepraten..
Ik hoorde wat er gebeurd is, mijn oom vond het erg jammer voor je wat er gebeurde..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
CitZX1.8iFurio schreef:
Vandaag dus al met al weer zo’n 250 gereden.
Ik heb nooit meer dan 210 gehaald met een 16v .
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Leuke mensen inderdaad!
Tsja, erg jammer wat er gebeurde, maar wel gewoon domme fout van mij. Dus ja. Ik ben blij dat het goed is opgelost.
@Vermond: het was ook 250 km/3uur
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Zo! Weer zeer vriendelijk ontvangen bij Vermond thuis en er wat onderdelen gehaald.
De hoge olietemperatuur blijft vreemd, maar ik merk er weinig van bij het rijden. Besloten eerst maar eens verse olie+filter en nieuwe temp sensor te laten plaatsen. Als het dan blijft, even verder kijken.
Komende week ga ik naar Hegru voor distributie, stab-stang en dus een beurt met olie e.d.
Ik wilde net foto’s maken maar met die regen was het me wat te veel. Ik hoop snel foto’s!!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
CitZX1.8iFurio schreef:Klopt allemaal
De motortemperatuur liep vreemd op. Hij wordt gewoon 140 graden!! En dan kan het opeens weer zakken, maar schiet daarna weer omhoog naar 140.
140 dat kon het einde van je motor geweest zijn!!
Ik zit zelf ook met problemen met de koeling van onze 16v, maar bij ons werkt enkel de eerste stand niet en loopt hij nooit hoger op dan 110.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De wijzer zou na 6 minuten op de 140 graden zitten, na koude start. Verder zakt hij op de snelweg ineens van 140 naar 100 en weer terug. Verder blijft de koelvloeistof erg netjes op de ~87 graden en is de olie op peil. Ik vermoed dat de meter niet de juiste temperatuur aangeeft.
Neemt natuurlijk niet weg dat er snel naar gekeken moet worden .
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
@thomas: wat bedoel je in deze met de eerste stand?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
CitZX1.8iFurio schreef:@thomas: wat bedoel je in deze met de eerste stand?
Dat is de stand die draait als de airco aanstaat of als hij ongeveer net boven de 90 graden is. Bij ons werkt deze niet. Wij hebben ook hetzelfde dat hij in de stad warm loopt maar op de snelweg terug afkoelt. Dit komt omdat de wind die je maakt door te rijden op de autosnelweg vanzelf de motor koelt, maar in de stad rij je niet snel en heb je dus ook die wind niet die de motor koelt. Bij onze bx heeft de garage het niet kunnen/willen herstellen.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ah. Ik heb geen airco. Dat scheelt al een boel
Bij mij maakt het dus niets uit of ik filerij of snelweg. De meter geeft aan dat de boel heet wordt.
De olie is heel oud, dus die ga ik zoieso onmiddelijk vervangen, net als de sensor.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)