2 van de 2
 < Vorige 1 2

xsara loopt onregelmatig en slaat soms af
Julius254
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 17 januari 2010 07:11 PM
  [ # 16 ]

Vandaag nog een test gedaan met de regelklep. Kortom nog een keer schoongemaakt en een testje gedaan dus regelklep los en met je vinger de luchttoevoer regelen. Hierbij leek de regelklep gewoon te werken. Zodra je hem liet “stikken” ging hij geleidelijk open en omgekeerd. Kortom het lijkt of dit niet het probleem is. En zoals de garage aangeeft willen ze iets proberen en als dat het niet is het volgende proberen.

Nu rookt de motor echter overmatig en lijkt wel steeds meer te gaan roken. Het lijkt op een zeer onvolledige verbranding. Iemand nog advies op dit vlak?? Heeft het reinigen van het huis etc zin? Of is dit gewoon een sensor probleem?

Misschien nog een tip wat ik kan controleren?

Profiel  

Boi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 09 oktober 2011 01:51 PM
  [ # 17 ]

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op jullie forum maar ben blij jullie gevonden te hebben.
Ben sinds 2 weken ook eigenaar van en xsara 1.6I uit 1998
Nu ik het zelfde probleem heb vroeg ik me af hoe het probleem uiteindelijk is opgelost.
Moet ik hem nu wel laten uitlezen of heeft dit geen zin?
graag een beetje advies wat ik hier mee moet.
alvast bedankt

Profiel  

Bram Klemann
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 24 oktober 2011 09:30 PM
  [ # 18 ]

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem,
heb op verschillende plekken gelezen dat goedkope brandstof een oorzaak zou kunnen zijn (op de lange termijn) ben nu aan het kijken of het met duurdere benzine anders is. Na 2x duurder tanken nog geen verschil gemerkt.
Het brandstoffilter heb ik al vervangen, elektrische contacten van sensoren schoongemaakt, luchtfilter vervangen, dat hielp allemaal niet. Misschien de stappenmoter eens loshalen en doorblazen?

@ Julius254: heb je het kunnen oplossen?

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook