Laat ik mij even voorstellen.
Ik ben Johan, 38 jaar en woonachtig in Rotterdam. Ik heb nog nooit een Citroën in mijn bezit gehad, maar heb het merk altijd een warm hart toegedragen. Mijn daadwerkelijke Citroën-ervaringen beperken zich tot een Visa uit 1986 die mijn vader ooit bezat (in mijn herinnering de eerste auto van mijn vader die niet roestte, na een serie corroderende Fords en Opels), en een ZX die ik ooit zelf BIJNA kocht. Dat feest ging toen niet door aangezien de Citroëndealer toen een belachelijk slechte inruilprijs bood voor mijn toenmalige (eerste) auto.
Persoonlijk heb ik, ondanks mijn warme gevoelens voor Citroën, altijd Italiaans gereden: FIAT Croma 2.0 (1993), Lancia Delta 1.6 (1995), FIAT Bravo 1.2 16V (2001), FIAT Stilo 1.6 16V Multiwagon (2004), FIAT Grande Punto 1.4 16V (2006), FIAT Grande Punto 1.4 16V Turbo (2007), FIAT 500 1.2 (2008), Lancia Ypsilon 1.4 (2008), en nu een belastingvrije FIAT Punto Evo 1.3 MultiJet 16V (2010).
Mijn belangrijkste reden om me hier aan te melden is, naast de algemene interesse in Citroën, toch met name de nieuwe C3. Om precies te zijn de C3 e-HDi. Sinds ik die heb gezien is het Citroën-vuur toch weer opgelaaid. Nu is de FIAT Punto Evo (ondanks ruim 45.000 km in het eerste jaar) nog niet direct aan vervanging toe, maar je weet maar nooit…
EDIT: bouwjaren even toegevoegd
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom hier Johan!
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die Croma en Stilo wagon vind ik wel wat hebben - net als de 500 natuurlijk. Mijn ouders waren ooit ook zeer tevreden over hun Visa 11 Super E (die naam paste bijna niet op het achterklepje). En zelf hebben we nog bijna een Fiat Idea gekocht - maar mijn vriendin (die zou er in gaan rijden) had in de C3 (oud model) net een betere stoel voor haar rug. Welkom hier - kun je alvast meelezen over de C3. Maar ik ben benieuwd of je de overstap maakt - jouw italiaanse autocarriere is bijna net zo indrukwekkend als de Citroen carriere van sommigen hier.
break23m schreef:Die Croma en Stilo wagon vind ik wel wat hebben - net als de 500 natuurlijk. Mijn ouders waren ooit ook zeer tevreden over hun Visa 11 Super E (die naam paste bijna niet op het achterklepje). En zelf hebben we nog bijna een Fiat Idea gekocht - maar mijn vriendin (die zou er in gaan rijden) had in de C3 (oud model) net een betere stoel voor haar rug. Welkom hier - kun je alvast meelezen over de C3. Maar ik ben benieuwd of je de overstap maakt - jouw italiaanse autocarriere is bijna net zo indrukwekkend als de Citroen carriere van sommigen hier.
Ja, het is een indrukwekkend lijstje, ik heb in 1999 mijn rijbewijs gehaald, en zit nu op mijn 9e auto. Belachelijk eigenlijk…maar wel leuk.
Ik moet nog eens goed gaan “duiken” in de C3. De looks bevallen me ontzettend goed, maar bevalt de rest ook, en bevalt het zodanig dat ik echt over ga stappen? De FIAT Punto EVO 1.3 MultiJet 16V is gewoon een geweldige wagen. Het rijdt echt ontzettend goed en mijn wagen is flink volgeladen met opties, dus aan luxe en comfort geen gebrek. De C3 is iets kleiner, wat op zich niet zo heel erg is, zolang dat maar niet (te veel) ten kostte gaat van mijn zitpositie achter het stuur. Volgens Autoweek (of moet ik zeggen Audiweek?) zijn de stoelen van de C3 kleiner dan van de Punto Evo. Dat wordt misschien nog wel het grootste punt. Ik ben 1.91 m lang en rijd dagelijks ruim 160 km (45.000 km per jaar). De zit van de auto is dus zeer belangrijk. Dat deed de FIAT 500 uiteindelijk de das om. Beenruimte was voldoende, de stoelen waren goed gevormd, alleen nét iets te klein om langdurig comfortabel te zijn voor mij.
Maar ik ga er vanzelf achter komen…hopelijk krijg ik een Citroën-dealer zo gek dat ik een keer een C3 voor een hele dag mee mag nemen, zodat ik het eens rustig kan testen.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed idee. Ik ben 190 en ik zit prima in het vorig model C3. De nieuwe nog niet uitgeprobeerd, maat ‘t zou zomaar mee kunnen vallen.