16 van de 60
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
Chrispy70
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009

- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Gepost: 20 augustus 2011 05:04 PM
  [ # 226 ]
break23m schreef:

Heel fijn, maar de nocturnes van Chopin moeten opnieuw - ik hoor tot 100 km/h meer ruis uit de stereo dan van de banden. En zo retro hoeft het dan ook weer niet.

  haha

EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 september 2011 03:33 PM
  [ # 227 ]

Fijn een weekendje naar de oldtimerbeurs in Beaulieu geweest. Twee dagen is net genoeg om alles te zien. Geen onderdelen voor de CX gezien Wink Genoeg wachttijd bij de door storm behoorlijk vertraagde ferry om een fotootje te maken met de cliffs of Dover op de achtergrond - als ik me niet vergis de eerste die ik hier laat zien. Vlak daarna ben ik met een tapeje de buitenspiegel links maar eens gaan zekeren. Het glas begint los te laten van het verwarmingsplateautje. En dat zie je dus als het werkelijk hard waait.
Uiteraard heeft de CX ‘t goed gedaan. Als beloning de auto getracteerd op een flesje injector cleaner (ach, je loopt op een beurs, nietwaar?). De medebestuurder vond het lekker zitten en nog wat soepeler dan zijn XM CT. Nog complimenten gehad - van nederlandse MG-liefhebbers in hetzelfde hotel.

Afbeelding Bijlagen
DSC02578 klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 september 2011 08:22 PM
  [ # 228 ]

De CX is (net als de DS) een ontzéttend zeldzame verschijning in England, daar kwam ik afgelopen zomer wel achter toen we in onze ‘82 Mini naar Devon zijn geweest.
Mini’s zie je (weer) redelijk, CX-en never nooit.
Ben je ook nog in het Nat. Motor Museum in Bjoe-lie geweest? Zéker de moeite waard

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 september 2011 08:46 PM
  [ # 229 ]

Yep, vijf jaar geleden hadden we daar in één dag geen tijd voor (terwijl er een Citroen tentoonstelling was!), deze keer zijn we twee dagen geweest en ook nog een uurtje in het museum doorgebracht.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 september 2011 11:34 PM
  [ # 230 ]

Trouwens onder evenementen nog een topicje gemaakt over Beaulieu - voor wie ‘t weten wil. En voor de anderen die er wellicht waren?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 oktober 2011 10:48 PM
  [ # 231 ]

Ik had al een eerder geroepen dat ‘t toch poppenspul was, zo’n CX. Dit weekend weer eens leuk bezig geweest met wat nog het meeste op modelbouw leek - poppenspul dus.

De linkerspiegel was op de terugweg uit Engeland losgekomen van de basis. Met een plakbandje de boel aan het spiegelhuis geplakt als nood reparatie. Maar nu de boel maar eens losgehaald. Tapeje los. Spiegel in de hand. Twee lagen dubbeltape eraf. En daarna zitten klooien om de basis uit het spiegelhuis te krijgen. Die ging dus kapot voordat ik snapte hoe het moest. Haynes erbij. Dat helpt ook niet. Zelf verder puzzelen - ik kon er nu een keertje goed bij. Er zit een draaibare ring in de spiegelbasis die de boel vastzet onder een viertal ronde ‘haakjes’. Die ring kun je met een dunne schoevendraaier verdraaien - ook met het glas nog in de spiegel. Zie de foto en het pijltje. Die basis fijn weer in elkaar gelijmd en terug gezet. Een volgende keer weet ik nu hoe ik de spiegel inclusief basis er uit krijg zonder de boel (verder Wink) te vernielen
Toen de spiegel: in het verleden is bij het verwijderen de verwarmingsprint doorgekrast. En aangezien het in tegenstelling tot een achterruitverwarming één doorgaande ‘draad’ is, maakt één krasje het systeem onklaar. De krasjes maar eens met een beetje soldeer gaan repareren. En waar de kras te groot was, er een draadje overheen gelegd. In laatste instantie nog een heel klein krasje gevonden toen ik ‘m aan het doormeten was. Een prutswerkje - maar volgens de multimeter is het gelukt. Nu wachten op slecht weer.
Met een dun laagje kit de spiegel op de basis gelijmd die al in het huis zat - ik kan aan de spiegel niet zien hoe die ooit vast zat - nu is hij in elk geval mooi gecentreerd t.o.v. de rand van het huis.

Bij het terugzetten en uittesten van de electrische bediening viel het me op dat de schakelaar eigenlijk niet heel goed verlicht was. En als je dan toch bezig bent ... Gelukt, maar een echte afrader. De lampjes zitten vastgesoldeerd op het printplaatje. En tegen de tijd dat je daar bij kunt heb je ook opeens 15 veertjes en palletjes van ongeveer 4 mm groot bijeen te houden. Elk glij-doggy-bonetje (zie de foto) wordt aangeduwd door twee schroefveertjes. En die vallen er dus allemaal uit als je de schakelaar weer in elkaar hebt zitten en je even de knopjes probeerd. Deze schakelaar zit duidelijk niet voor niets niet alleen dicht geklikt maar daarnaast ook dichtgesmolten. Ik heb ‘t met wat dunne (seconden)lijm opgelost.

En toen was het tijd voor de laatste ergernis: het kussentje op de armsteun lag los. In het verleden had iemand dat met kit bevestigd, terwijl er in de deksel en in de (kartonnen) basis van het kussentje toch echt schroefgaten zitten. Met hele korte boutjes ter dikte van de bouten waarmee de stoelrails vastzitten (gevonden in een bakje vol met allerlei korte en lange imbus en andere bouten van die dikte - je houdt nog eens iets over als je slede-verlengers monteerd en andere stoelen in een busje zet) maar eens een betere bevestiging gemaakt.

De auto staat weer binnen. De vloerbedekking achterin voelt weer ietje klam. Toch niet weer de zijruitjes? Blijft een hobby, zo’n auto. Smile

Afbeelding Bijlagen
basis.jpgdraadje.jpgbotjes.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 oktober 2011 11:51 PM
  [ # 232 ]

Mooi gedaan met de spiegel verwarming very good

En toen ik het las van die bediening moest ik hard lachen ,kan het me precies voorstellen.
Heb het zelfde gedaan.
Maar mooi dat het weer in elkaar zit.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 oktober 2011 11:09 PM
  [ # 233 ]

Dat gesoldeer aan de binnenkant van het spiegelbedieningspaneel heeft dus niets uitgehaald. Sad Zou het lampje het hebben begeven door de warmte? De spiegelbediening werkt gelukkig nog wel.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 oktober 2011 12:21 AM
  [ # 234 ]

Welk lampje?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 oktober 2011 12:46 PM
  [ # 235 ]

Er zitten twee lampjes in. Eentje onder de ‘wipschakelaar’ voor de keuze voor de linker of rechterspeigel. Dat lampje doet’t. Maar het lampje onder de vierrichtingenschakelaar voor de daadwerkelijke spiegelverstelling doet’t niet. Da’s jammer, want ik heb de schakelaar natuurlijk weer netjes dichtgelijmd. Eigenlijk is het natuurlijk ook onbelangrijk - maar ‘t ziet er in het donker zo mooi uit ...  Rolling Eyes

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 oktober 2011 03:36 PM
  [ # 236 ]

Gewoon effe eentje uit een BX halen
Past ook
Waar heb je je spiegel verwarming op aan gesloten?
Moet bij op de achterruit verwarming,staat op de aanvoer van de spiegel verwarming wel stroom als je deze aan zet?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 oktober 2011 10:06 PM
  [ # 237 ]

Grinnik - ja, dat ik ook gewoon ergens een tweedehands schakelaar kan scoren begrijp ik ook - maar zelf repareren is natuurlijk een deel van de lol. Nooit geweten trouwens dat er ook zulke luxe BX-en bestaan met electrische spiegels (nooit luxer gereden dan TRI). Ik begreep dat de ruit-schakelaars van de BX ook dezelfde zijn, maar dat de BX daar dan juist geen lampje in had zitten. Maar dat is van ‘hear-say’ en dan bovendien via mijn geheugen (dat zegt dus eigenlijk niets).
De spiegelverwarming is standaard aangesloten op de schakeling van de achterruit verwarming. Of de spanning doorkomt heb ik inderdaad niet getest. Ik ben er maar vanuit gegaan dat omdat alle bedrading in mijn deuren nog goed is, dat draadje het ook wel zal doen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 oktober 2011 10:40 PM
  [ # 238 ]

Schakelaars van de BX zijn toch wel verlicht.Of was dat nu XM
Dacht dat alleen de kleur van het licht anders was / geel of oranje of visa versa.
En Tuurlijk is zelf repareren leuker( maar dat moet je bij een BX schakelaar ook wel eens).

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 31 oktober 2011 10:50 PM
  [ # 239 ]

De schakelaars van een BX zijn niet verlicht.
Die van de XM wel, en dan zijn ze groen. Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 oktober 2011 10:56 PM
  [ # 240 ]
BasisBIX schreef:

De schakelaars van een BX zijn niet verlicht.
Die van de XM wel, en dan zijn ze groen. Wink

Heb zelf een turbo diesel gehad break,inmiddels al weer tien jaar geleden.
Maar was dan alleen de spiegel bediening verlicht?
Zal dan wel,maar deze had wel een andere kleur als bij CX (de verlichting)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
16 van de 60
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook