Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 15-08-2008
- DS 3 1.6 THP Sport 165PK
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Heb nu nog een C4 ( kan mijn DS3 woensdag eindelijk ophalen ), maar op het dashbord van mijn C4 is dit ook.
Schrok me de eerste keer te pletter toen we met een natte paraplu er tegen aankwamen.
Het leek net of het zwart er af liep, maar toen het weer opgedroogt was was er niets meer van te zien.
Let’s automate
Ik ben tevreden, woensdag nr Oostenrijk gereden. In Boxmeer afgetankt en pas in Salzburg weer getankt ondanks flink tempo en een paar keer de topsnelheid te bereiken. Vanaf München ging echter wel het reservelampje aan en de laatste 150km op superspaarmodus gereden…. De bc toonde uiteindelijk nog mr 30km aan en de tankmeter liet geen blokjes meer zien. Uiteindelijk ging er nog mr 45liter in
Top op vlak land zit bij mij op 180 op de teller. Bergaf is ie wel op 195 te krijgen. Aangezien ik t idee heb dat de teller accuraat is (nog niet getest met gps trouwens) vind ik t prima zat. Op zich zit er gang genoeg in als ie maar boven de 2000 toeren zit. Daaronder is terugschakelen nodig.
Hmhmm, ik moet even wat corrigeren. Het lijkt erop dat de tank niet helemaal vol is gegaan bij de tankbeurt uit mijn vorige schrijven. Zou ook te mooi “om waar te zijn” zijn….
Wat ik nog vergeten ben te vermelden is: wat ligt ie mooi op de weg. Ik heb een aantal mooie bergwegen gereden afgelopen weekeinde en ik kan alleen maar zeggen: wat n genot!! Ik heb alvast een plaatje van mijn DS3 in de sneeuw geschoten. Ik zou er bijna een kerstkaart van maken
DS3 ligt idd mooi strak op de weg. Moet daarbij wel aantekenen dat mijn vorige auto, Seat Ibiza ecomotive ST een stuk strakker over rotondes te laveren was (en minder ver overhelde) en drempels beter pakte dan de DS3.
Ach ja, overal wel ergens ‘baas-boven-baas’: het geluidsniveau, ‘loop’ van de motor en het gemak waarmee ik 1 op 23 behaal met de e-Hdi pleiten in het voordeel van de DS3 en zijn een ware verademing!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
tenzij het nat is, dan gljdt hij zo de bocht uit. lang leve eco bandjes.
Het verbruik is inderdaad zeker in orde. Waar ik met mijn vorige 1.6HDI na 700km stond te tanken kan ik nu met hetzelfde tempo op de Autobahn zeker 850km rijden.
Vanaf Boxmeer naar Moers ff zo snel mogelijk gereden. Het resultaat van ff stampen is 50km, verbruik 1 op 12.8 met een gemiddelde snelheid van 140km/u. Gisteren op de terugweg in Salzburg getankt en in Gilze pas weer. Dik 850km met een gemiddelde van 117km/u en een verbruik van 1 op 17,8. Prima dus wat mij betreft. Nu weer over naar de orde van de Randstad
Marien schreef:tenzij het nat is, dan gljdt hij zo de bocht uit. lang leve eco bandjes.
Idd, ik schrok me vanochtend de pleuris toen ik een (natte) afrit iets te enthousiast nam. Wat een drama die banden.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Ik moet zeggen dat ik alleen last heb van glijden als er een overgang of rand of wat dan ook in het asfalt zit. Als het asfalt gewoon glad is kan ik er aardig mee overweg (of ik ga niet snel genoeg…??)
Scherpe bochtjes vooral dan houdt het feest op met die banden. Op droog gaat het allemaal nog best wel hard.
Idd, op droog asfalt kun je bijna ‘tegennatuurlijk’ hard door de bocht met de DS3. Maar zodra het nat wordt en de je pakt dan een krappe bocht (maar zelfs een op/afrit van de snelweg is voldoende) dan ben ik hem veel te snel kwijt.
Wat dat betreft heb ik veel betere ervaringen met Bridgestone Turanza banden. Die kleven ook met nat weer gewoon lekker.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
droog wegdek, gas erop en dan gas los, voel je de achterkant een beetje gaan. wel grappig allemaal.
maar doorglijden en op de andere weghelft komen, niet zo leuk….
In de onderste toerenregionen merk ik trouwens wel degelijk dat het een belastingvrije diesel is. Hij is zo geknepen als de pest onder de 2000 toeren. Dan is er echt niemand thuis en dat merk je vooral als je een helling op wil en het toerental is te laag. Daarnaast wil hij nogwel bokken als je in een te hoge versnelling met een te laag tempo zit. Niet echt diesel - like….
Aardige feature waar ik achter ben gekomen is dat de lichtsensor kan herkennen of het echt donker is of niet. De lichtinstelling van het dashboard verandert nl. van sterkte (als je dat zo ingesteld hebt natuurlijk) als je een tunnel inrijdt met ingeschakelde verlichting. Na het verlaten van de tunnel blijft het dimlicht aan en de instrumentenverlichting past de sterkte weer aan.
Daarnaast wist ik niet dat er een handmatige wisfunctie in de ruitenwisser zit. Als de automaat aan staat kun je de stengel nogmaals naar beneden drukken om één keer te wissen. Voorheen deed ik de stengel omhoog en dan weer omlaag…...dit werkt handiger en het zou nog handiger zijn als er een wisfunctie was waarmee je de automaat niet gelijk ook aanzet…maargoed, mompelt iets van slakken en zout…..
probeer een 1.2 tdi van Volkswagen/Seat/Skoda maar eens aan de praat te rkijgen met 1.500 toeren in z’n 4 of 5….
Dan rij jij nu echt met een diesel met Ferrari-actige prestaties rond
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Ik blijf wel kloten met die stoel. Tot nu toe nog geen houding/positie gevonden die ik aan heb gehouden. Het is of een te rechte actieve houding, of een net te ver naar achteren leunend. Behoorlijk vervelend. En dat voor de sportievere stoelen….
Had gewoon even een draaischijf toegevoegd net zoals ieder ander auto merk… kan je op de mm die stoel instellen.
Leon75 schreef:Daarnaast wist ik niet dat er een handmatige wisfunctie in de ruitenwisser zit. Als de automaat aan staat kun je de stengel nogmaals naar beneden drukken om één keer te wissen. Voorheen deed ik de stengel omhoog en dan weer omlaag…...dit werkt handiger en het zou nog handiger zijn als er een wisfunctie was waarmee je de automaat niet gelijk ook aanzet…maargoed, mompelt iets van slakken en zout…..
Toevalligerwijs kwam ik daar gister ook achter (had toen jouw post nog niet eens gezien). Ik deed de hendel ook altijd omhoog en daarna weer naar beneden. Nu zet ik hem dan maar in de ‘auto’ stand en dan kun je nog eens naar beneden voor enkel wissen. Typisch dat we dit gelijktijdig ontdekt hebben…
Voor wat betreft dat lage vermogen helemaal onderin de toeren; dat is idd erg irritant. Tot 2000 toeren gebeurt er letterlijk niets en dan ineens krijg je een ‘shot’ van de turbo. Die duurt vervolgens ook maar even. Ik had liever een iets andere vermogensopbouw/koppelopbouw gezien, maar goed. Zal wel met de uitstoot en eco gedoe te maken hebben.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500