3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
dashboard CX serie 1 1981
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 september 2011 12:24 AM
  [ # 31 ]
Ceres schreef:

Net nog even een losse plus op de voeding van het tellerblok gezet en dan is het fenomeen inderdaad verdwenen (bij pijl).

Alvast bedankt ,
Dank U cheese

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 23 september 2011 09:55 PM
  [ # 32 ]

Dat is mooi nieuws. Van welk punt ‘tap’ je de extra + af?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Ceres
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 08-05-2011

Gepost: 23 september 2011 10:10 PM
  [ # 33 ]

Voor de test even rechtstreeks van de accu…
Maar voor een uiteindelijke oplossing moet het natuurlijk een voeding via het contactslot zijn. Misschien is het het best de grootste verbruiker (clignoteur) van een eigen voeding te voorzien en dan via een relais te laten lopen, geschakeld door het contactslot.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 september 2011 10:19 PM
  [ # 34 ]

Als je de plus dan rechts streeks bij accu vandaan haald.
Anders blijft hij heen en weer gaan.
Bestaande plus gebruiken om het relais te schakelen.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Ceres
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 08-05-2011

Gepost: 23 september 2011 10:36 PM
  [ # 35 ]

En de bestaande voeding onderbreken omdat je anders een zelfbekrachtiging van het relais krijgt. Wink

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 september 2011 12:29 AM
  [ # 36 ]

Mijn middelbare school natuurkunde is lang geleden, maar wat is er op tegen op een geschakelde + bij de radio vandaan te halen en met een diode te verbinden met het de + ophef tellerblok?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 september 2011 01:36 AM
  [ # 37 ]
Ceres schreef:

En de bestaande voeding onderbreken omdat je anders een zelfbekrachtiging van het relais krijgt. Wink

Dit is toch de bedoeling anders wordt je relais niet geschakeld,en die wordt onderbroken door je contactslot?

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 september 2011 10:22 AM
  [ # 38 ]
Ceres schreef:

Net nog even een losse plus op de voeding van het tellerblok gezet en dan is het fenomeen inderdaad verdwenen (bij pijl).

mooie oplossing !  heb dezelfde symptomen op mijn serie 1.

wat voor tellerblok heb jij Veglia / Jaeger ?
bouwjaar ?

heb je nog een mogelijkheid voor een foto v/d hele achterkant (overzicht) , zodat ik kan zien exact welke je hebt ge-plust ?

thankx !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Ceres
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 08-05-2011

Gepost: 27 september 2011 04:57 PM
  [ # 39 ]

Sorry voor de wat late reactie; weekenden zijn altijd druk met sporten, klussen en de sociale contacten….

Ik heb alleen voor de test even een plus op het tellerblok gezet; in 1 van de foto’s wijs ik het punt aan met een BBQ pen (!). Tellerblok van mijn ‘84 er turbodiesel is van Veglia.

Wat ik al eerder meldde vwb het geven van een extra voeding is wel belangrijk dat er geen verbinding ontstaat tussen de nieuw aangebrachte voeding en de aansturing van het relais. Anders blijft het relais bekrachtigd ook bij uitgeschakeld contact.
Plaatje is misschien wat duidelijker dan mijn verhaal…

Afbeelding Bijlagen
24092011113.jpg24092011114.jpgContactslot overbruggen.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 27 september 2011 05:11 PM
  [ # 40 ]

Vervang meteen het lampje aan de onderkant. De rest kun je van boven bij.

Profiel  
 
Ceres
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 08-05-2011

Gepost: 27 september 2011 05:50 PM
  [ # 41 ]

Ja, volgens mij heb ik ze inmiddels allemaal gehad…

Al vraag ik me af of ik de lampjes aan de linkerkant(temperatuur & turbodruk waarschuwing) en rechterkant (oliepeilmeter en brandstofmeter) zou hebben kunnen vervangen zonder de hele boel uit te bouwen.

Verder heb ik nog een afscherming gemaakt onder het lampje wat de toerenteller verlicht; daar had ik een hele vervelende lichtbundel die op het glas voor de toerenteller scheen. Asjes en overbrengingen van de snelheidsmeter gesmeerd want die maakte geluid en de stekkerverbinding op de printplaat van de toerenteller schoongemaakt.
Al met al kun je nog aardig druk zijn met zo’n tellerblok Wink

Ook het lampje wat achter de dagteller en kilometerteller zit heb ik vervangen, maar die tellers zijn in het donker nog steeds niet leesbaar. Is dit exemplarisch of wel herkenbaar?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 27 september 2011 09:28 PM
  [ # 42 ]

Nee, die kan ik ook niet zien in het donker, volgens mij is dat normaal.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 oktober 2011 04:09 PM
  [ # 43 ]

Plaatje is misschien wat duidelijker dan mijn verhaal…

Je verhaal is wel duidelijk. Helaas werkt het bij mij niet. Ik heb op het aangegeven punt een extra aansluiting gemaakt. Draadje via de snelheidmeterkabel naar het motorcompartiment getrokken en aangesloten op een geschakeld +.
Maar helaas dus. Mijn koelwatermeter blijft op en neer gaan bij met het knipperen.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Ceres
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 08-05-2011

Gepost: 10 oktober 2011 09:21 PM
  [ # 44 ]

Jammer!
Heb je die contact plus via een relais laten lopen of komt die ook rechtstreeks van het contactslot?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 oktober 2011 09:27 PM
  [ # 45 ]

Heren ,heren.
Op het tellerblok zitten hoofdzakelijk massa schakelingen ,dus het is niet de plus die het veroorzaakt maar de slechte massa.
Het enige dat baat heeft bij een goede plus is de kachel ventilator

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook