Lijkt me ook een mooie oplossing! Ga kijken wat een beetje uitkomt. Gr. Yke
Pffff…die zit eronder. Natuurlijk waren de aansluitingen op de nieuwe pomp geen stekkers maar draadeindjes en moest ik eerst nieuwe verbindingen maken met verloopstekkers. Moet je nog opletten ook; bij de originele stekker is de grote stekker de plus, en de kleine de min..bij de draadeindjes precies andersom !
Natuurlijk is er nergens 12 mm slang te krijgen maar doorduwend krijg je. 10 mm er ook wel op. Stekkers gesoldeerd en geisoleerd. Leidingen erop, tank er weer onder, peut erin en starten. Je schrijft het op in wen minuutje maar het kostte me ruim vier uur! En dan terugscheuren om de koters uit school te halen.. maar we rijden tenminste weer. Vanavond ff wassen, en dan ben ik denk ik klaar voor Parijs!







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Just in time Yke. Geweldig!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
en hup drie weken later.. Het zal niemand ontgaan zijn dat we een weekendje Parijs hebben gehad of wel? Ook mijn dame hield zich geweldig. 1200 km en ze kreeg er alleen maar meer zin in. ik vond op mijn telefoon nog een paar foto’s die ik er toch op wou zetten, van het vervangen van de benzinepomp:
mijn opvoerfilter was brandschoon:
maar de pomp…
Ik vermoed dat als ik de pomp nog even goed doorspoel die ‘gewoon’ weer aan de slag kan. Ik hoorde bij de trip naar Parijs ook meerdere pompen die hard aan het zoemen waren. ach ja, heb ik er weer een achter de hand, en ik weet tenminste zeker dat de boel nu schoon is!







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ik hoorde bij de trip naar Parijs ook meerdere pompen die hard aan het zoemen waren
Waaronder die van mij dan. Misschien aan het lijstje toevoegen…
Jij kan er wat dat betreft weer tegenaan!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Zo, vandaag een lang openstaande belofte ingelost; ik heb eindelijk de moed gehad om de tang in mijn maagdelijke kabelboom te zetten en de ‘Leokoplampupgrade’ uit te voeren. en nog met succes ook! voor een electrobeet als altijd weer een mooi moment als blijkt dat ik eenvoudige instructies uit kan voeren! Dank Leo voor je mooie uitleg!
Hallo mensen,
Van de week geprobeerd om de tunnel los te krijgen, het voorste deel. Dit om de versnellingspook te vervangen. Ik heb die GSM aanpassing al weer een tijd liggen, die moet er toch eens in. Zonder die tunnel te verwijderen lukt het echter niet, maar die tunnel is ook weerbarstig! ergens moet er aan de voorkant nog iets vastzitten, maar ik kan het niet vinden. Weet iemand waar er aan de voorkant, dus onder het dashboard nog een paar schroeven oid bevinden? radio behuizing is er al af..
Groet
Yke
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De pook kan vervangen worden zonder de tunnel te verwijderen. De zijkanten van de tunnel buigen, maar barsten echt niet. Weerbarstig zijn ze wel Je moet zeker met twee man zijn.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
OK! Ga ik proberen, dank je
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Maar wel op eigen risico, hè?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe hebben wij dat toen gedaan? Met geweld toch? Ik heb dat verdrongen namelijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Schakelstangetjes, scharnierpunt onder subframe en pook in minder dan 3,5 uur. Logisch, dat je dat snel vergeet
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
wat is de gsm mod?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
yke schreef:
deze smiley was misschien niet helemaal opportuun Ree, ik vind je een aardige jongen hoor daar niet van, maar die hartjes zaten er niet bij op mijn onvolprezen smartphone.
De GSM mod is een pook met een kogellager, net zoals je het schakelarmpje en de schakelstangetjes in kogellager uitvoering hebt. Oh, en GSM is Garage St Marien.